K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2013, 19:05   #1
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Nye kh reform, hvad nu??

Hejsa

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, men er slet ikke sikker på det er oplyst endnu. Jeg prøver på at finde ud af hvor meget jeg kommer til at miste nu, hvor der kommer gensidig forsørgelsespligt. Jeg er på kh forsørgende er over 30, og bor sammen med en ftp. Jeg er klar over, at jeg kun mister hele min kh hvis han tjente ca 30000, men er også sikker på at jeg kommer til at miste et eller andet. Nogen der ved om der er lavet en form for skala? Eller en anden måde man kan regne det ud på?

Er ved at gå lidt i panik, ved ikke om vi har råd at blive boede sammen når det træder i kraft. Det ville være et hårdt slag

Sidst redigeret af Sille81; 24-04-2013 kl. 22:55.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 22:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal nok søge på de skalaer for gifte, for at kunne finde et vejledende bud.

Førtidspensionisten er jo allerede straffet, så der kan ikke ske mere skade.
Og du kommer til at få det samme som en gift.

Håber der lige kommer en der kender taksten. Jeg skriver fra Iphonen og har svært ved at søge på den lille skærm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 22:56   #3
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du skal nok søge på de skalaer for gifte, for at kunne finde et vejledende bud.

Førtidspensionisten er jo allerede straffet, så der kan ikke ske mere skade.
Og du kommer til at få det samme som en gift.

Håber der lige kommer en der kender taksten. Jeg skriver fra Iphonen og har svært ved at søge på den lille skærm.
Tak for svar, har dog ikke selv været i stand til at finde noget på nettet
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 23:08   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo også først fra 2014, og en del elementer i reformen, træder først i kraft 2015.

Men man burde kunne se hvad gifte får udbetalt på kontanthjælp som gift. Men det er jo stadig kun vejledende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 23:16   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan finde satserne her..

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...or%202013.aspx

Hvis I begge har forsørgerpligt over børn må I have 27.904,- om måneden.. og så er det bare at trække hans indtægt fra det, så ved du hvad du ca kan få... altså højst op til halvdelen.

Hvis han får 14.746,- vil du formentlig kunne få 13.158,- mod nu 13.952,- før skat, så det ser ikke så slemt ud.

Det indfases dog først i løbet af 2014.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 24-04-2013 kl. 23:21.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 23:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og efter 6 mdr kommer der så et loft over kontanthjælpen, men lige det ved jeg så ikke hvad betyder....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 08:13   #7
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Det er kun mig der har barn, så bliver det vel mindre? Det er nogle mystisk regler, for hans indtægt tæller jo i forhold til hvad jeg skal betale børnehaven, men han har jo ikke forsøger pligt når hun ikke er hans.

Sidst redigeret af Sille81; 25-04-2013 kl. 08:15.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 15:52   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har ret, det er dybt uretfærdigt! Det hele er så ''dobbelt moralsk'' at det skriger mod himlen....

Din partner bliver forsørger, selvom barnet ikke er hans, og han kommer direkte til at med forsørge barnet til det fylder 18 år - men sker der din partner noget, så kan din datter ikke hverken arve eller på anden måde få del i hvad der er hans!?
DET er sgu da dobbelt moral der vil noget!!

Skulle der - gud forbyde det - ske dig noget, så har han heller intet at skulle have sagt.

Har i overvejet at blive gift??
Hvis i er gift kan i da i det mindste bruge hinandens fradrag - ved så ikke om i også kan det når i kun er kærester? Men ellers kan det jo være et lille plaster på såret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 16:57   #9
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du har ret, det er dybt uretfærdigt! Det hele er så ''dobbelt moralsk'' at det skriger mod himlen....

Din partner bliver forsørger, selvom barnet ikke er hans, og han kommer direkte til at med forsørge barnet til det fylder 18 år - men sker der din partner noget, så kan din datter ikke hverken arve eller på anden måde få del i hvad der er hans!?
DET er sgu da dobbelt moral der vil noget!!

Skulle der - gud forbyde det - ske dig noget, så har han heller intet at skulle have sagt.

Har i overvejet at blive gift??
Hvis i er gift kan i da i det mindste bruge hinandens fradrag - ved så ikke om i også kan det når i kun er kærester? Men ellers kan det jo være et lille plaster på såret.
Min datter ser stadig hendes far, så skulle der ske mig noget, ville det jo alligevel blive ham der overtager.

Tro ikke lige vi skal giftes, vi har kun boet sammen i godt 6 måneder, så er nok lidt tidligt efter min mening. Du har dog ret i forhold til fradrag, det kan man kun få glæde af hvis man er gift. De nye regler er en værre gang fusk! Vi skal forsørge hinanden, men kan ikke få glæde af hinanden fradrag.

Håber dog heller ikke det skulle være nødvendigt, forhåbelig får jeg noget i kh. Ellers kommer det til at give sig selv, så har vi bare ikke råd at bo sammen.

Skal vist vinde i lotto, er laaaang vej fra en afklaring i forhold til kommunen, og en evt anden indtægt.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:15   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er faktisk det der er min pointe - din datter har jo en far, men det afholder ikke kommunen fra at gøre din kæreste til forsørger også! Kæresten skal jo bidrage som en forsørger, fordi du kommer til at få mindre i tilskud, friplads mm. Det burde jo ikke ramme kæresten, hvis man tog de ren juridiske briller på...

Det er jo dig der har forældremyndigheden evt sammen med faren. Ikke kæresten, som bliver straffet præcis, som var barnet hans.

Håber det ikke bliver så slemt for jer, det ville jo være super uretfærdigt om man skulle flytte hver for sig, bare for at kunne overleve.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Den nye reform, hvad kommer det til at betyde for fp? Supercarla Politik og Samfund 2 04-03-2012 14:44
Ny reform Hvad med Flex? dobar Politik og Samfund 42 29-02-2012 23:18
reform fp dr1 frida Fremtiden for fleksjob og førtidspension 35 19-03-2010 12:23
Hvad sker der med den reform Hejdien Politik og Samfund 1 28-10-2007 20:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension