K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2015, 10:56   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Psykiater med kendskab til/speciale i ASF?

Nu, da jeg snart skal for rehabiliteringsteamet igen, skal der hentes nye læge- og speciallægepapirer - herunder psykiaterudtalelse.

Da kontakten med min vanlige psykiater er brudt af regel om max. 20 timer og først kan genoptages om ca. 6 mdr, må jeg nok søge en anden.
Det vil kommunen nok have.

Er der nogen herinde, der kender en psykiater i Kbh. området, som er vant til at have med ASF (asperger) at gøre?
.... i særdeleshed kvinder med asperger.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 11:54   #2
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Klavs Nicholson ved Friheden Station.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 12:03   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, jeg ved, men han er meget speciel. Nogen kan fint med ham, men jeg kender et par stykker, der er udvandret.....
Det gør mig lidt nervøs.
Der må være andre...
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 12:19   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Skal papirerne bruges i rehabiliteringsteamet, skal jobcenteret bruge Regionens Klinisk Funktion ifølge loven. Der er også psykiatere tilknyttet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 12:21   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det har jeg ikke hørt noget om. Sagsbehandleren skal bare indhente lægeudtalelser. Det var alt, hvad der blev sagt.
Så må man jo bare håbe...

Sidst redigeret af mukke; 11-09-2015 kl. 12:38.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 17:09   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Til brug i rehabiliteringsteamet siger loven at de skal bruge klinisk funktion ifm speciallægeerklæringer og lægelige spørgsmål m.v og herud ud over bruges den praktiserende læge til Læ265

Lægekonsulenter m.v må ikke bruges i sager der skal for rehabiliteringsteamet, kun egen læge og regionens uafhænige kliniske funktion
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2015, 09:03   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Må den psykiater der kender dig ikke, udfylde erklæringer, selv om du har et loft på konsultationerne? Der må da være x-antal måneder, hvor erklæringerne stadig er valide?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2015, 13:22   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, de er sikkert stadig valide, men for en sikkerheds skyld vil jeg meget gerne knytte mig til en ny psyk. - bl.a for at undgå, at kommunen selv vælger en, der taler DERES sprog.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2015, 21:00   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nu, da jeg snart skal for rehabiliteringsteamet igen, skal der hentes nye læge- og speciallægepapirer - herunder psykiaterudtalelse.

Da kontakten med min vanlige psykiater er brudt af regel om max. 20 timer og først kan genoptages om ca. 6 mdr, må jeg nok søge en anden.
Det vil kommunen nok have.

Er der nogen herinde, der kender en psykiater i Kbh. området, som er vant til at have med ASF (asperger) at gøre?
.... i særdeleshed kvinder med asperger.
Måske kan du anvende den her henvisning: http://forum.fritautismeforum.dk/php....php?f=5&t=462


Generelt løber du nok ind i et ventetidsproblem og risikoen for tilgangsstop.


Endelig er det svært at lave en (fornuftig) statusbedømmelse, uden at have kendskab til mennesket som statusbedømmelsen skal handle om ... og det kræver ligesom, at der har været et forløb med et bestemt sigte, fx en udredning eller terapeutisk behandling.

Ellers bliver det bare et sammenskriv af det, som tidligere behandlere har udredt og noteret.

Og ja, det kan måske godt bruges, men som de7smådværge er inde på er det jo relevant at indhente oplysninger til brug for sagen hos den psykiater der har fulgt dig formodentlig forholdsvis fornylig.


BTW: Kik evt på http://Heimdal.dk/ ... måske vil kommunen betale et forløb der.

Held & lykke med projektet.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2015, 00:19   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
gisne
Sikker på at man SKAL forbi klinisk funktion?

Det jeg kan finde: (lov om aktiv beskæftigelsesindsats)
"§68e stk4 Inden kommunen forelægger en sag for rehabiliteringsteamet med henblik på en vurdering af, om personen skal have et nyt jobafklaringsforløb ud over 4 år efter ophør af sygedagpengene, skal kommunen efter en konkret vurdering tage stilling til, om sagen skal forelægges for regionens kliniske funktion til vurdering af borgerens muligheder for at arbejde."

"§70a Stk. 2. I en forsøgsperiode fra den 1. juli 2014 til og med den 30. juni 2016 skal jobcenteret, hvis personen i forbindelse med en afgørelse om fleksjob afviser at modtage lægebehandling, jf. § 11, stk. 1, nr. 2, i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, indhente en vurdering fra regionens kliniske funktion, jf. §§ 13-15 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v., af, om en anden behandling kan anbefales.

Stk. 3. Har regionens kliniske funktion vurderet, om en anden behandling kan anbefales, jf. stk. 2, kan det i forsøgsperioden ikke tillægges betydning for jobcenterets afgørelse om fleksjob, at personen afviser at modtage lægebehandling, herunder den lægebehandling, som måtte være anbefalet af regionens kliniske funktion.

Stk. 4. Ønsker personen ikke at medvirke til, at sagen forelægges regionens kliniske funktion, kan jobcenteret træffe afgørelse om, at en person ikke opfylder betingelserne for visitation til fleksjob, jf. stk. 1 og § 70."

Jeg kan ikke lige finde noget hvor der står at sagen under alle omstændigheder skal forbi klinisk funktion, kun i bestemte tilfælde, men kan selvfølgelig være at jeg har overset noget

(og ja, forstår selvfølgelig godt at de kan have brug for klinisk funktion, hvis de skal have svar på noget som lægekonsulenten ikke må udtale sig om)

Sidst redigeret af MistyMiss; 13-09-2015 kl. 00:23.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension