K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 01:46   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hver tredje kvinde på kontanthjælp vil ikke arbejde

Nedenstående artikel er jo ikke så aktuel for de fleste brugere herinde, men den er højaktuel i den politiske debat:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1669694.ece
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 06:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Exclamation

Det er sg svært at tage alvorligt...

De skriver at der er for dårlig gevinst ved at arbejde...

Øhh disse mennesker skal jo tage et job hvis kommunen kommer med et til dem...de kan jo ikke bare vælge at gå hjemme hvis de har lyst...

Hvis de ikke tager det...ja så får de ikke nogen kontanthjælp...

Men det der kan skræmme...forudsat at det passer det den undersøgelse er kommet frem til...det er at nogen hellere vil være under dette system..

Her tænkes på alt det crap man skal høre og udsættes for...

Personligt ville i ikke kunne se min røv for bare skoslåler hvis jeg havde muligheden for at komme ud af dette syge system...

Så jeg har svært ved at tro på at nogen vælger det frivilligt...

Spørgsmålet er bare om man så kan stole på det der er kommet ud af den rapport...

Ricky M...husk lige at disse historier om samfund og politik skal lægges nede under den rigtige kategori og afd i forummet..:
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 07:16   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Den artikel beviser meget klart, hvor vigtigt det er med at uddanne sig.
Og hvis det forholder sig som skribenten skriver, så er jeg sikker på, at artiklen handler primært om ufaglærte kvinder.

Også det med børn. Tja...., de søøøøøøde unger. Enlige mødrer med mange børn i årevis på kontanhjælp, er ikke lige min kop te.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 07:29   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror der er mange der har svært ved, at bryde den sociale arv, unge møder der lever på kh.

Der står godt nok de alle er i gruppe 1.

men hva er det lige, ja de er måske raske mne hvis de er uden udannelse og aldrig har haft et job, er det måske ikke så let, at komme ud på arbejdsmarkedet, især ikke fordi vi jo er opvokset med, at se ned på de skide bistansmodtager.

De jeg mener er, lad os ikke se ned på de social belastet, det er sikkert lige så svæet som en dårlig ryg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 08:09   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror der er mange der har svært ved, at bryde den sociale arv, unge møder der lever på kh.

Der står godt nok de alle er i gruppe 1.

men hva er det lige, ja de er måske raske mne hvis de er uden udannelse og aldrig har haft et job, er det måske ikke så let, at komme ud på arbejdsmarkedet, især ikke fordi vi jo er opvokset med, at se ned på de skide bistansmodtager.

De jeg mener er, lad os ikke se ned på de social belastet, det er sikkert lige så svæet som en dårlig ryg
Det har intet med, at man kikker ned på nogen og man kan ikke blive ved med alle mulige undskyldninger om det sociale arv.

Netop Denmark har haft og stadigvæk har en social politik som gøre det muligt for alle, at bryde med det sociale arv, vis man vil.

At frivilligt rådne i kontanthjælpssystemet overgår min forstand. Nej, jeg giver ikke en flad øre for disse undskyldninger om det sociale arv, ikke i DK.

Jeg vil tilføje, at de få år som jeg selv har været på kontanthjælp ( som syg ) var det mørkeste kapitel i mit liv.

Sidst redigeret af Karo; 06-12-2011 kl. 08:25.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:12   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg tror fuldt og fast på teorien om social arv, og det ses dagligt. Problemet her er at den sætter tidligt ind. Når børnene først kommer i en alder hvor det kan blive aktuelt at tale om at de skal mønsterbryde, så er de allerede der tit fanget i en ond cirkel.

Jeg tror også, i linje med mine tidligere påstande, at der vitterligt går en del raske personer rundt derude og "hygger" sig på KH.
Sagsbehandlerne er så pressede at de ikke har tid til at kontrollere de oplysninger som KH-modtageren giver ang. job søgning.

Og det med at de skal tage et job, hvis de tilbydes et... Ja, personligt har jeg ikke hørt om at der bliver ringet til en match 1'er om noget job, det forventes jo at de klarer det selv. Der er ingen fokus på dem overhovedet, derfor kan de gå og putte sig i hjørnerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:22   #7
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nedenstående artikel er jo ikke så aktuel for de fleste brugere herinde, men den er højaktuel i den politiske debat:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1669694.ece
UHA UHA! Hvis der er et gran af sandhed i ovenstående artikel, og nyhederne her til morgen, kan det jo få triste følger for virkelig trængende borgere.

Har jo selv smagt lagkagen i 4.5 år, tilbage i 2003 og fremadrettet, som enlig mor med svære depressioner og personlighedsforstyrrelser. Der var ikke meget at rutte med og helt umuligt for mig, at fastholde arbejde på grund af angst.

De kvinder og mænd der udtaler sig hér skulle skamme sig, eller i det mindste ha´haft mundkurv på, så de ikke ødelægger kontanthjælpen for rigtige nødstedte borgere.

Gad nok se hvilket udspil, vores kære kuglestøder nu kommer på banen med!!!!!!!!!!!!! Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:45   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Artiklen handler klart og tydeligt om raske kvinder som er i Match 1 og som er på kontanthjælp i årevis.

Jeg tror ikke på, at SB indplacerer syge mennesker i match 1.

Der jeg overgik til kontanthjælp blev jeg indplaceret med det samme i gruppe 5.

Det er helt oplagt, at sådan en artikel kan have konsekvenser for nogen, som alt andet som de skrive i pressen om nu om dage.

Men på trods det, så opfatter jeg ikke artiklen som hetz mod nogen, mærkelig nok.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:13   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Wink


Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Artiklen handler klart og tydeligt om raske kvinder som er i Match 1 og som er på kontanthjælp i årevis.
Problemet er, at sagen bliver behandlet og kommenteret som om det gælder alle på kontanthjælp: "Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen finder det vildt provokerende, at over 33 procent af de kvindelige kontanthjælpsmodtagere ikke har lyst til at få et arbejde" og selv om lidt længere ned læser vi: "i den gruppe, som kan arbejde" - er skaden sket og budskabet bliver opfattet (og husket) gældende alle på kontanthjælp. Det er velkendt fænomen at overvældende mange avislæsere læser hovedsageligt overskrifter.

Noget andet er, at denne nyhed mangler et par tal, før man kan bedømme budskabet, som værende enten objektiv eller en politisk agenda: hvor mange mennesker er i hver af de forskellige matchgrupper, og hvor mange modtagere af kontanthjælp er der i det hele taget? Det kan meget vel ske, at de adspurgte overhovedet ikke udgør en så stor en gruppe, som der tydeligt skrives om mellem linjerne i artiklen.

Det er også yderst mystisk, at denne artikel kommer netop nu. Man kan altså ikke udspørge 15.000 mennesker på et par dage, så rådata der ligger til grund for undersøgelsen, må nødvendigvis være et par år gamle, når arbejdsløsheden var eksploderet og har taget modet fra mange tusinde mennesker.

Når det er sagt, ville jeg gerne se de spørgsmål der var stillet de spurgte. Det er nemlig ikke ligegyldigt hvordan den slags spørgsmål formuleres. At forfatte/formulere spørgsmål til statistiske undersøgelser er et håndværk for sig, og afhængig af, hvilket resultat af rundspørge ønskes at nå frem til - kan et og samme spørgsmål stilles på forskellige måder, for at få de svar man ønsker.

Læg mærke til Mette Frederiksens ordvalg og følelsesladhed... når hun kommenterer nyheden. Hun er ude på at føre an i dannelsen af en kontanthjælp-fjendtlig stemning i befolkningen. Hun vil have os til at råbe med og jeg må blankt indrømme, at hendes "hidsige" retorik minder mig mere og mere om Dansk Folkeparti's før, rettet mod indvandrere.

Alt i alt tror jeg på, at denne artikel er en del af en overordnet strategi med sigte på at påvirke og bearbejde "den offentlige mening", forud for en snarlig fremsættelse af en hel lovpakke gældende offentlige besparelser på kontanthjælp-område. Det tager jeg gerne et væddemål på.

En lille tilføjelse: har lige hørt Mette Frederiksen sige i Nyhederne, at kontanhjælpsmodtagere skal have uniform på, og hos ISS skal de arbejde for deres kontanthjælp, og dermed leve op til deres rådighedspligt.

HOS ISS? Anbefaler Beskæftigelsesministeren at tilføre ISS en masse gratis arbejdskraft, så ISS kan tjene penge på serviceydelserne ISS har ikke haft lønudgift til?

På denne måde har Mette Frederiksen forebygget spørgsmål om, hvor i alverden skal alle disse mennesker finde et regulært job, i en tid med høj og fortsat voksende arbejdsløshed. At denne taktik får ISS (og andre villige aftagere af gratis arbejdskraft) til at fyre fastansatte for at gøre plads til gratis-klienterne, bekymrer ikke Beskæftigelsesministeren. Er hun åndsvag eller hva'?

Jeg tror nu, at denne hybris, Mette Frederiksen er ved at trække over sit eget hoved, og sin families - kommer til at påvirke resten af hendes liv. Det bliver ikke morsomt at være Mette Frederiksen når hun er ude af politik igen.

Sidst redigeret af Tante Ana; 06-12-2011 kl. 11:33.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:32   #10
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
de glemmer lige at en pæn del af matchgruppe 1 kvinderne er på barsel.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hver tiende kan ikke få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 20-12-2011 07:50
hver 3. er ikke syg nilla Politik og Samfund 15 28-12-2010 16:42
Brian Mikkelsen: - Fyr hver tredje kommunaldirektør buster Politik og Samfund 13 28-09-2010 15:30
Fejl i hver tredje sygedagpengesag Webmaster K10 Nyheder 0 01-03-2010 13:30
Hver tredje lønmodtager: Send ældre på pension Webmaster K10 Nyheder 0 07-06-2009 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension