K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2009, 12:18   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja når man læser den artikel og læser det her

DET ANDET postulat, der igen og igen fremføres af ministeren, er, at fraværet er stigende.



Så er det jo at man kommer til at tænke tanken åh åh hvem er det der før har brugt den taktik , sig det tit nok så bliver det til sidste en sandhed



Og så kan vi jo også lige tage det fælles motto

Lidt skarpt trukket op ... tjaaa

Mon ikke mere sandheden ligger i dette her

Har ministeren da overhovedet ikke noget at have sine påstande i? Jo, der er et enkelt punkt, hvor der er noget at komme efter: De offentlige udgifter til sygedagpenge har været stigende i de senere år

Men hvilke politikker vil gå ud og sige , hør her min egen fejlslået politik gør at sygedagpengene løber løbsk og derfor er vi nød til at gøre noget...

Nej uha da tage ansvar for sig selv og sit eget møj det er ikke noget politikkere gør det i , det er meget bedre at fortælle befolkningen en løgn fortæl den tit nok og lad de syge betale prisen ...

Det er klart at man som siddende minister ikke kan gå ud og sige , de offentlige udgifter løber løbsk fordi vi har lavet noget jusk og fordi man får dårligere og dårlige arbejdsmiljø , folk arbejder for meget og folk bliver presset i en grad så de bliver syge...

Nææ det er meget nemmere at sige at sygefraværet stiger og derfor er man nød til at gribe ind, lad det så skinne lidt igennem at det nok for stor del er pjæk ja så æder befolkningen den rå (altså lige indtil de selv rammes og finder ud af hvad sikkerhedsnettet indebære for den enkelte ) når man så tillægger en regeringstro presse der ikke råber op om det modsatte selv om der er beviser for det, ja så skal det sq gå galt ...

Men lad os da blive enige om at det er billigere med en begravelse end sygedagpenge ,fleks , førtidspension ....

Jeg tror at en stor del af den arbejdene del af befolkningen ikke vil se sandheden , det er nemmere at tro hvad regeringen (og DF siger ) i stedet for at tage en kamp der ikke kommer en selv ved...
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 12:44   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Men lad os da blive enige om at det er billigere med en begravelse end sygedagpenge ,fleks , førtidspension ....
Ja, og så kan man da, med rette, kalde det en "midlertidig ydelse".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 12:48   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Ja, og så kan man da, med rette, kalde det en "midlertidig ydelse".
Trold ja i den grad da
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 13:58   #34
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Thumbs down Regelhelvede og kontroltyrani ( læst et sted)

BORGERLØN = til dem der er trætte, til folk der alligevel aldrig kommer i arbejde af den ene eller anden grund. (kontanthjælpsbeløb.)

FLEX = Lad dog folk selv bestemme. Det er kun den enkelte der kan mærke hvor ondt vedkommende har. Måske er en time om dagen nok. Måske kan man klare 3 timer om dagen.

Løn for de timer man kan arbejde, og resten supleret op til førtidspensionsbeløb. Det man så kan tjene mere pr time ved arbejde, er i egen lomme.

FØRTIDSPENSION = Det er her hvor man med rette kan være, når kroppen siger fra.

Luk alle jobcentre og fyr alle socialrådgivere.

Få ansatte kan administrere dette. De skal bare skrive en ind i den kasse man selv,plus egen læge og behandler rådgiver om.


Der kunne spares milliarder tror jeg.

Hmm. Bare en tanke om et forenklet system.

Kommentarer modtages

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 17:41   #35
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
annasen
Jeg er meget enig med dig, men synes man skulle flytte nogle socialrådgivere ( de bedste ? ) over til børn og ungeafdelingerne, så de børn(efamilier) der har brug for det, kan få det istedet for måneders ventetid eller kommunens manglende indgriben hvor det måtte være påkrævet gr. underretningspligten.
Syges behandlingsbehov kan så med rette blive tilrettelagt fra lægerne i samarbejde med borgeren, med respekt for retssikkerhed og lægelov.
Bortset fra det tror jeg ikke man kan lave bedre system end det Du beskrev

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 23:36   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
FLEX = Lad dog folk selv bestemme. Det er kun den enkelte der kan mærke hvor ondt vedkommende har. Måske er en time om dagen nok. Måske kan man klare 3 timer om dagen.

Løn for de timer man kan arbejde, og resten supleret op til førtidspensionsbeløb. Det man så kan tjene mere pr time ved arbejde, er i egen lomme.
Så vil jeg altså gerne lige have lov at være lyseslukker

Når man er flekser er der en del ting man ikke kan få lov til som man kan som førtidspensionist , nu er det ikke lige relevant for mig pt , men hvis jeg feks bor i en lejlighed samme størrelse , samme pris og alt andet , som en førtidspensionist så vil førtidspensionisten kunne få ved en lejlighed til feks 5200 kr 1800 kr i boligsikring , jeg vil som flekser kunne få 400 kr med samme indtægt , så den skal vi vist også lige have med ,ellers skal jeg om 6 år flytte i en skotøjsæske (det skal jeg alligevel hvis ikke jeg får et arbejde inden den tid )

Jeg vil også gerne billigere med bussen , da den allerede nu er lidt af en udskrivning ...
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 23:55   #37
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Syntes også lige jeg vil give mit " bidrag med..

Selv om jeg er godkendt til fleks, kan jeg ikke flytte, til anden kommune... uden at jeg kan rissikere at, hele sagen skal gå om/ vurderes påny!!

Tak for det Fjog Knus fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 00:11   #38
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Jep

Samme regler for flexer og førtidspensionister.
Samme regnestykke.

Er der ingen flexjob, så er man garanteret pensionsbeløbet.

Det der så er fordelen ved flex, er at de ekstra penge man kan tjene ved eks, 3 timers arbejde om dagen. ca 60 timer i måneden, til eks 130 kr i timen. minus 60 timers pension til eks. 80 kr i timen.

Fortjeneste = 3000 kr.

Regning er ikke min stærke side, og slet ikke på det her tidspunkt he he.

Der skulle så bruges kræfter at gøre arbejdsmarkedet mulig for alle parter.

Både dem der vil arbejde 80 timer og dem der kan arbejde 15 timer om ugen,

Kun lidt tanker.
Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 19:05   #39
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Menneskerettighedskonventionens forbud mod tvangsarbejde

Menneskerettighedskonventionens artikel 4 indeholder et forbud mod tvangsarbejde.

Se lige de her spørgsmål til beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, det kan nu godt betale sig at lave lidt lobby arbejdet.

Men mine tanker og en stor tak til dem der har været med over

Menneskerettighedskonventionens artikel 4 indeholder et forbud mod tvangsarbejde. ILO-konvention 29, artikel 2, stk 1 beskriver dette som "ethvert arbejde eller bistandsydelse, der kræves af en person under trussel om en hvilken som helst straf, og til hvilken den pågældende person ikke har tilbudt sig frivilligt".

Og Spm. om ministeren slet ikke er betænkelig ved, om de indbyggede tvangselementer i det påtænkte forslag om styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte kan modvirke de positive effekter, som kontakter til arbejdspladsen og en gradvis genoptagelse af arbejdet under en sygemelding ellers kan have, til beskæftigelsesministeren

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../133/index.htm


Se ligeledes de øvrige spørgsmål fra: AMU alm. del - Spørgsmål 132 til 138

Jeg ventet spændt på, hvad han så vil svare og ligeledes kan finder på.

Forsættelses følger jo....

Go`dag
bla-bla

Et par bonus links

Alvorligt syge mister levegrundlag
http://hk.dk/www/aktuelt/nyhedsarkiv...r_levegrundlag

Sådan omtales de arbejdsløse, se ligeledes til højere på siden
Tonen over for de arbejdsløse og syge er skærpet. Nu omtales de næsten som slaver. Fjendebillederne legitimerer indgreb, mener HK og en professor.
http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsa...s_som_syge_dyr
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God bog: Syge på tvangsarbejde af Ellen Ryg Olsen gunvor Den nyttige viden vi alle har 7 28-09-2011 12:52
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Menneskerettighedskonventionens forbud mod tvangsarbejde bla-bla Politik og Samfund 11 15-03-2009 12:28
Ny bog "Syge på tvangsarbejde" Pyt Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 11-03-2008 16:06
Syge på tvangsarbejde Metro Den nyttige viden vi alle har 2 27-10-2006 22:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension