K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 04:11   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
i min kommune haderslev har de tjent mere end rigeligt på deres kontroller..
ka ikke huske det præcise overskud - men det er mere end 2 millioner..

de køre jo rundt om natten - vanviitig og ser hvem der holder hvor og det må de ikke gøre ved hver - hver aften ..kun stikprøvekontroller..men hvad de gør,ved jeg ikke..
jo så de tjener mere end rigeligt de medarbejders løn hjem på det..og det der snydes mest med er enlige der siger de er enlige og reelt ikke er det..

synes det er lidt skræmmende at tænke på de fræser rundt i nattens mulm og mørke for at studere folks gøren og laden..
' der har været snak om flere skulle ansættes,da de havde alt for meget arbejde..
jeg synes absolut ikke det er ok at snyde - men jeg melder ingen..det er kun ved vold mv..det andet her kender jeg ikke noget til..men er enig med andre..de ku lave reglerne,så der ingen tvivl var..
synes de går i små sko nogle gange..der var en mor,der arb.på skæve tidspunkter og 1 gang ugentligt spiste eksmanden og hende sammen og han blev og puttede børnene,mens hun arbejdede..det blev de meldt for..
det var uhyggelig udtalte moren,en ting er nogen har meldt en - men hvem...man føler alle kigger på en og gardinerne ska næsten altid være nede...men det er jo ikke et liv..folk må kede dem..
hva bliver det næste..

stribe ftp - gift
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 04:30   #22
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Lige en vigtig ting fra deres side om serien

skal sætte vores velfærdssamfund til debat.

Så alt dette går ud på at vores velfærdssamfund skal til debat, på de præmisser at vi alle er snydere. Det er et program de mest rabiate Liberal Alliance medlemmer kan være stolte af.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 05:49   #23
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser

Det sådan et program gør, er ikke at magisk redde os fra snydere, men overbeviser hr. og fru. Danmark (oven i doven-robert, fattig-carina og masse andet retorik) endnu mere at vi alle er en flok snydere og løsningen er mere kontrol, mere pisk og mindre penge.
Lige præcis også min frygt...et eller andet sted undervejs har vi jo fuldstændig mistet vores ret til at have et privatliv...

Eller jo...måske tror vi at vi i bedste fald har noget der skulle simulere et privatliv...men bestemt ikke på vores egne præmisser...

Fordi vi kan risikere at blive kontrolleret i hoved og mås hele tiden...

Hvor privat bliver et privatliv så?

Jeg efterlyser stort set bare nogle krystal klare regler...så ingen kan tage fejl...på hverken den ene eller anden side af skrivebordet...

Og kunne tænke mig til flere grunde, over hvorfor at reglerne ikke er mere klare...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 08:05   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg synes absolut ikke det er ok at snyde - men jeg melder ingen..det er kun ved vold mv..det andet her kender jeg ikke noget til
Det her er nok et af de områder hvor jeg er mere på linje med jer bønder , end egne fæller i storbyen.

Det er mit indtryk at jo mere urbaniserede mennesker er , jo mere autoritetstro er de i reglen desværre også.

Der skulle overordentlig meget til før jeg ville gøre mig tanker om at anmelde nogen.
Det kunne desuden også kun komme på tale , hvis forbrydelsen var særdeles grov efter egen målestok. Jeg er i den forbindelse fløjtende ligeglad med hvad samfundet anser for groft.

Sidst redigeret af halse; 10-01-2013 kl. 08:09.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 08:26   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Hvis man er helt uskyldig, mon så ikke man kan forklare sig ud af det/modbevise det?
Så simpelt er det jo ikke, og det burde alle, som har kæmpet med det sociale system vide.

Hvis kommunen mener, at der er tale om socialbedrageri, så lukkes kassen for de ydelser, som kommunen mener, at man modtager uretmæssigt. Bum..

Hvis man så ikke er enig i denne afgørelse, så kan man klage over den.

Og så kan man ellers vente i månedsvis på, at denne klage behandles, alt imens man mangler de penge, som kommunen har lukket kassen for.

Og hvis kommunen holder på deres, så skal klagen videre til BAN.
Og man skal ikke have fuldt med i ret mange sager her på K10 for at have en fornemmelse af, at dette kan tage rigtig lang tid.
og stadig er det uden de penge, som kommunen har lukket kassen for.

Og mens disse penge mangles har ungerne altså stadig behov for mad hver dag, nyt tøj engang i mellem, tag over hovedet o.s.v. o.s.v.............
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 08:56   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Abraxus

kender en som netop arbejder med disse sager og har et stort indbilk i social sager
jo mere kontrol jo flere penge i kassen. det er i alle kommuner

sådan er virkeligheden alså desværre og det går netop udover dem som ikke snyder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 09:51   #27
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Mon ikke vi alle kan blive enige om at snyd ikke er acceptalt. Spørgsmålet er blot, hvornår der er tale om bevidst snyd, fx. når én på kh eller dagpenge arbejder sort og usikkerhed om reglerne fx om man er i et forhold, dermed ikke længere er eneforsørger/bor alene?

Ud fra de sager jeg har hørt om og de "pjecer" kommuner har udsendt, så er der vist stor forskel på, hvornår en kommune og en borger mener at der at tale om et (samlevende, herunder økonomisk) parforhold...

Og det er jo stærkt problematisk og trussel for borgernes retssikkerhed.
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 10:50   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg synes, at det ville klæde DR 1, hvis de i denne programserie også interviewer fx: Ombudsmanden, Den Sociale Retshjælp, Holbæk Kommune som næsten har opgivet deres kontrolmetoder efter afgørelser fra Det Sociale Nævn og ikke mindst nogle af de mennesker, som er blevet anklaget på indicier.
Derefter fået frataget alle ydelser – indtil de efter halve og hele år, havde bevist det modsatte.

Den Sociale Retshjælp lavede i juli 2012 et nyhedsbrev med socialt bedrageri som tema.
'Hvad må man og hvad må man ikke' ?

Der er forskellige artikler.
Fx om retssikkerhed og socialret.
At reglerne på området ikke er tydlige, hverken for borgere eller kommuner.
Hvornår man er – eller ikke er reelt enlig, afgøres på et samlivsbegreb. Som stammer fra ’Lov om ægteskabets retsvirkninger’.
Formuleret i starten af 1900-tallet!

Endvidere en sag, hvor en enlig mor fortæller om, hvordan det er at være anklaget og hvordan et FORHØR foregik hos kommunen…

Enhedslisten har stillet forslag om nedsættelse af en retssikkerhedskommission.
Alt dette og mere til kan læses:

http://www.socialeretshjaelp.dk/Neds...sion.1843.aspx

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Selvfølgelig skal de tjene penge på det, og det gør de blandt andet ved at finde de som snyder!
Hvorfor skulle de gå til os? Har du ikke nok? Hvad mangler du? Hvor mange penge skal der til, før DU er tilfreds?

Det har intet med overskudsforretning eller tilbagebetaling at gøre, for mig, det handler om at stoppe det - sådan at der ikke bliver udbetalt penge som ikke er korrekt udbetalt.

Hvis man er helt uskyldig, mon så ikke man kan forklare sig ud af det/modbevise det?

I et retssamfund vil der altid være uskyldige som bliver anklaget - synes du det ville være bedre uden et retssamfund, for at undgå denne risiko? Hvad ville du evt. synes var bedre - eller sagt på en anden måde, hvad synes du alternativet er?
Du spørger, om man ikke kan forklare sig ud af det/modbevise det.

Hvis man er under anklage for socialt bedrageri, må det i sig selv være en utrolig svær psykisk belastning.
Selvom man er lige så uskyldig, som nyfalden og ren sne.
Oven i standses alle ydelser, indtil man forhåbentlig 'kan bevise det modsatte'.

T Retssikkerheden er ved at smuldre på det sociale område derude i kommunerne.
det gives der flere eksempler på i tråden 'Angiv din nabo'.
Så længe der politisk ikke er vilje til at tydeligg og enkeltgøre, hvad begrebet reelt enlig indebærer, så længe er der reellt ikke retssikkerhed på området.
Derfor hersker der stor bekymring og usikkerhed og i realiteten kan alle på overførselsindkomst og alle enlige, risikere at 'skulle bevise det modsatte' under anklage af en kontrolenhed (som i flere tilfælde har gået ud over beføjelser og retssikerhedsloven).

Jeg har svært ved at se det her retssamfund. Rigtigt svært

(mit tastatur virker ikke ordentligt)
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 14:32   #29
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
hvorfor laver de ikke et program om alle de firmaer og komuner der fyre normalt ansatte for at bruge gratis arbejds kraft, folk der skal i så kaldt arbejds træning og andet.

Gennem 5 år jeg har været i systemet har jeg været en del steder og kun ganske få af dem har ikke bare været sådan ren udnyttelse af systemet. når en forholds vis lille butik har 2-3 gratis arbejdere gående og lave der normalt skal fruges en faglært til render det altså op i mange stillinger i hele landet.

Men hvis dr kan finde folk der snyder er det da fint det er jo disse folk der sætter os andre i dårlig lys så snyder man skal man squ også tages.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 15:30   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og mens al fokus er på de små på bunden, er fokus flyttet fra de virkelig hardcore i toppen....

Underlig prioritering.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension