K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2013, 21:05   #11
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Web

Ja, helt klare regler ville da være bedst for alle...så ingen misforståelser forekom..

I stedet for at skræmme folk unødigt..


#Risa

Der kommer sikkert mere...for at retfærdiggøre reformerne...og objektive holdninger hos både DR1 og TV2 er sg en by i Rusland...man skulle nærmest tro de blev sponsoreret af blå blok...hvilket de vel egentlig osse gør...


/Mileo

Sidst redigeret af Mileo; 09-01-2013 kl. 21:07.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 21:05   #12
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Nu er det jo DR der laver dokumentaren - og de har ry for at være ræverøde
Meeen altså, jeg tænker det er fint nok med fokus på det - vi bør måske alle huske på, at de få som snyder og bedrager gør livet rigtig surt for alle os andre, så kunne der sættes en stopper for det så vil livet såmænd nok blive lidt skønnere for alle de som ikke snyder!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 21:39   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja gu snydes der med overførslelsindkomster - præcis som der svindles i banker, på aktiemarked, i forretningerne, i firmaerne, mellem ansatte, mellem chefer og ansatte, mellem håndværkeren og SKAT, mellem kioskmanden og SKAT, mellem sagsbehandler og klient, mellem læger og patienter, mellem medicinalfirmaer og læger, eller kogt kraftigt ned, der svindles mellem Gud og hver mand!!!

Min opfordring, gå efter STOR svindlerne der svindler for at få mere mere, og endnu MERE, og som i forvejen ikke mangler noget. Hvorfor gøre så meget ud af at fange de småsvindlere der svindler for overlevelse?
Der er mange flere penge i at buste alle de andre, faktisk så mange penge, at der ville være råd til at de lavere stillede kunne få indført regler som gjorde, at de ikke behøvede at snyde.

Sidst redigeret af Ninja; 09-01-2013 kl. 21:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 21:45   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvorfor dog det
det sker alså en masse snyd med ydelser om du vil det eller ej
Definer "en masse" og har du ellers noget der viser dette? Og fordi der er nogen der snyder, er ikke ensbetydende med at man ikke har noget at frygte eller at en heksejagt ikke kan være skadelige for mange uskyldige.

Citat:
men det er da sjovt at være gang en kommune bruger ressourcer på at finde snyd, kommer der en masse penge i kassen.
Der er mange folk der er kommet i problem pga. uklare eller inflexible regler. Jeg kender til to der lavede nogen form for snyd, men rigtig mange der er blevet taget af kommunen uden at have gjort noget galt, reglerne var uklare eller sagsbehandlere har fortalt dem noget forkert.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 22:47   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Nu er det jo DR der laver dokumentaren - og de har ry for at være ræverøde
Ha ha...

DR TV-avisen er klart en højreorienteret nyhedsformidler , og har alle dage været det.
Hvis man ikke kan gennemskue det på selve dækningen , kan man jo se hvilken lejr studieværterne i reglen stiller op for når den tid kommer. Det burde give et hint for de fleste.

Disse såkaldte røde lejesvende var blandt andre :

Kai V. Andersen – Venstre
Uffe Ellemann-Jensen - Venstre
Ole Andreasen – Venstre
Bjørn Elmquist - Venstre
Paula Larrain – Konservative
Bent Stuckert – Venstre
Morten Løkke-gaard – Venstre
Karen Jespersen – højreorienteret socialdemokrat

Hvis nogen her inde kan komme i tanke om en DR journalist der har stillet op for venstrefløjen , så nævn det endelig. Jeg kan ikke komme i tanke om det.

Derudover var Connie Hedegaard ( konservativ ) en overgang chef for radio avisen.
Hans Morten Rubin var leder af TV-avisen , samtidig med han var en meget aktiv del af venstres ledelse.

Men under selve ”DR hatten” er jeg enig i der findes redaktioner med en mere midtersøgende indfaldsvinkel. P1's orientering og deadline eksempelvis.

Det er hovedsageligt DR tv-avisen jeg har et anstrengt forhold til. Vel er den ikke så rabiat som TV-2 nyhederne , men borgerlig er den ikke desto mindre. Jeg vil placere den nogenlunde på linje med Børsen og Berlingske. De er efter min mening begge forholdsvis moderate borgerlige nyhedsmedier.

Læs i øvrigt denne glimrende artikel af Lone Kühlmann.

http://www.information.dk/149494

Sidst redigeret af halse; 09-01-2013 kl. 22:57.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 00:06   #16
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ha ha...

DR TV-avisen er klart en højreorienteret nyhedsformidler , og har alle dage været det.
Hvis man ikke kan gennemskue det på selve dækningen , kan man jo se hvilken lejr studieværterne i reglen stiller op for når den tid kommer. Det burde give et hint for de fleste.

Disse såkaldte røde lejesvende var blandt andre :

Kai V. Andersen – Venstre
Uffe Ellemann-Jensen - Venstre
Ole Andreasen – Venstre
Bjørn Elmquist - Venstre
Paula Larrain – Konservative
Bent Stuckert – Venstre
Morten Løkke-gaard – Venstre
Karen Jespersen – højreorienteret socialdemokrat

Hvis nogen her inde kan komme i tanke om en DR journalist der har stillet op for venstrefløjen , så nævn det endelig. Jeg kan ikke komme i tanke om det.

Derudover var Connie Hedegaard ( konservativ ) en overgang chef for radio avisen.
Hans Morten Rubin var leder af TV-avisen , samtidig med han var en meget aktiv del af venstres ledelse.

Men under selve ”DR hatten” er jeg enig i der findes redaktioner med en mere midtersøgende indfaldsvinkel. P1's orientering og deadline eksempelvis.

Det er hovedsageligt DR tv-avisen jeg har et anstrengt forhold til. Vel er den ikke så rabiat som TV-2 nyhederne , men borgerlig er den ikke desto mindre. Jeg vil placere den nogenlunde på linje med Børsen og Berlingske. De er efter min mening begge forholdsvis moderate borgerlige nyhedsmedier.

Læs i øvrigt denne glimrende artikel af Lone Kühlmann.

http://www.information.dk/149494
Halse, jeg kigger ikke på hvilket parti mennesker tilhører - jeg kigger på hvad der kommer ud af munden på dem, hvilke handlinger de begår sig med osv. - men tak for alle navnene;o)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 00:08   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Definer "en masse" og har du ellers noget der viser dette? Og fordi der er nogen der snyder, er ikke ensbetydende med at man ikke har noget at frygte eller at en heksejagt ikke kan være skadelige for mange uskyldige.



Der er mange folk der er kommet i problem pga. uklare eller inflexible regler. Jeg kender til to der lavede nogen form for snyd, men rigtig mange der er blevet taget af kommunen uden at have gjort noget galt, reglerne var uklare eller sagsbehandlere har fortalt dem noget forkert.
du kan se programmet, det giver sikkert et meget godt indblik

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Nu er det jo DR der laver dokumentaren - og de har ry for at være ræverøde
Meeen altså, jeg tænker det er fint nok med fokus på det - vi bør måske alle huske på, at de få som snyder og bedrager gør livet rigtig surt for alle os andre, så kunne der sættes en stopper for det så vil livet såmænd nok blive lidt skønnere for alle de som ikke snyder!
også min tanke

men ja er enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 00:19   #18
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Meeen altså, jeg tænker det er fint nok med fokus på det - vi bør måske alle huske på, at de få som snyder og bedrager gør livet rigtig surt for alle os andre, så kunne der sættes en stopper for det så vil livet såmænd nok blive lidt skønnere for alle de som ikke snyder!
Hvordan tror du lige det? Kontrol organer skal tjene sig selv ind og du kan være ganske sikker på at pengene ikke går til nogen af os. Her blev de brugt til helt andre ting.

Og en kæmpe overskuds forretning er det heller ikke, fordi mange ikke kan betale.

Med så ikke flexible og uklare regler er der rigtigt mange der ryger i problemer helt uskyldigt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 00:34   #19
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvordan tror du lige det? Kontrol organer skal tjene sig selv ind og du kan være ganske sikker på at pengene ikke går til nogen af os. Her blev de brugt til helt andre ting.

Og en kæmpe overskuds forretning er det heller ikke, fordi mange ikke kan betale.

Med så ikke flexible og uklare regler er der rigtigt mange der ryger i problemer helt uskyldigt.

Selvfølgelig skal de tjene penge på det, og det gør de blandt andet ved at finde de som snyder!
Hvorfor skulle de gå til os? Har du ikke nok? Hvad mangler du? Hvor mange penge skal der til, før DU er tilfreds?

Det har intet med overskudsforretning eller tilbagebetaling at gøre, for mig, det handler om at stoppe det - sådan at der ikke bliver udbetalt penge som ikke er korrekt udbetalt.

Hvis man er helt uskyldig, mon så ikke man kan forklare sig ud af det/modbevise det?

I et retssamfund vil der altid være uskyldige som bliver anklaget - synes du det ville være bedre uden et retssamfund, for at undgå denne risiko? Hvad ville du evt. synes var bedre - eller sagt på en anden måde, hvad synes du alternativet er?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 00:36   #20
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan se programmet, det giver sikkert et meget godt indblik
"Kommunerne skønner", ja, jeg tror nu godt de fleste ved hvordan kommunerne skønner, specielt når de har økonomisk gevinst med det.

Hvis DR skal lave et shockerings program for at lokke seere, tror du så virkeligt de viser særligt meget (hvis overhovedet) af hvor kontrollen går galt. Og tror du virkeligt at kontrollanterne tager journalisterne med ud til de sager der måske får dem til at se dårlige ud.

Det er da også fint at du ud fra nogle sager i et tv serie kan konkludere af "mange" ud af millioner snyder.

Det er også lidt tåbeligt at programmet fokuserer så meget på enligheds området, som netop er et område hvor der er en del ret langt ude og ret uklare regler.

Det sådan et program gør, er ikke at magisk redde os fra snydere, men overbeviser hr. og fru. Danmark (oven i doven-robert, fattig-carina og masse andet retorik) endnu mere at vi alle er en flok snydere og løsningen er mere kontrol, mere pisk og mindre penge.

Sidst redigeret af Abraxus; 10-01-2013 kl. 04:24.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension