K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 22:11   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke, om ordningen er blevet udnyttet. Tror nærmere, at det er et udtryk for, at også meget veluddannede og højtlønnede kan blive syge

Ellers vil jeg give dig ret i, at der pt vaskes alt for meget politisk vasketøj. Inklusive spin og halve sandheder. Det gavner ikke nogen, men pisker en helt forkert stemning op. En stemning, der desværre ofte bygger på forkert eller manglende viden - og måske, måske også en snært af misundelse...? Men regeringen har jo så åbenbart valgt, at dette menageri er nødvendig for at kunne sælge deres vare overfor vælgerne. Derfor også lidt "sjovt" at se de sidste meningsmålinger...

Nu venter en reform af kontanthjælpen forude. Dér kunne vasketøjet godt gå hen og blive - om muligt - endnu mere beskidt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:11   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er kun usselt for de folk der ikke har handicappede børn at tænke på, for os andre er det sårende virkelighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:19   #23
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er kun usselt for de folk der ikke har handicappede børn at tænke på, for os andre er det sårende virkelighed.
Vi kan være uenig, hvilket der skal være plads til.
Men du skal nu aligevel have et tak

Tak fordi du har taget mig af din ban liste, som du tidligere satte mig på da du ikke havde held til at omvende mine holdninger til dine.

Jeg vil lige dele et digt med dig.

Jeg gør det, jeg vil,
og du gør det, du vil.

Jeg er ikke sat i verden for at leve op til dine forventninger,
og du er ikke sat i verden for at leve op til mine.

Du er dig, og jeg er mig,
skulle det ske, at vi finder hinanden, er det smukt,
hvis ikke
er der ikke noget at gøre ved det.

Fritz Perls
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:27   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jeg har nu kun taget dig af listen, fordi jeg fik en pb om at du havde skrevet jeg var ussel.

Men nuvel, hvis du fortsætter med at digte, og selv efterleve det, og ikke begynder på noget med ''handicappede børn'' skal være snyltere fordi de ikke fortjener en uddannelse der betaler godt, så vil jeg overveje at holde linjen åben *griner*.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:32   #25
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Din kilde har misinformeret dig !!! Jeg har aldig skrevet at du er ussel.
Jeg anfægtede din måde at debaterer på, ikke dig som person.

Bare rolig jeg kunne aldrig finde på at bruge børn som pressionsmiddel i en debat

Sidst redigeret af MichaelH; 03-07-2012 kl. 22:42.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:38   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej for du ER så dygtig!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 03:45   #27
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Men at man med en ugentlig arbejdstid på f.eks. 12 timer skal oppebære den samme løn som man fik mens man arbejdede fuldtids - samme løn som ens kollegaer der arbejder 37 timer, det mener jeg ikke er rimeligt.
Er det fair når hun giver sit 110% og sikkert måske endda mere end kollagerne? Så skal hun gå træt i seng og tænke, wow, høj uddannelse, høj intelligens, h'øj stilling, 110% arbejdsindsats og alligevel skal hun gå hjem med en kassedames løn.

Det er det da ikke.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 03:49   #28
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Nej men nu snakker jeg altså ikke om rimelighed (rimmelighed vil næsten altid være forskelig, vuderet ud fra egne behov) men om at nogen på denne ordning har brugt læs udnyttet ordningen på en måde som samfundet ikke mere vil finde sig i. og den holdning i samfundet der er nu forstår jeg godt set i den kontekst.

Det der er mest beklagelig er at der ikke internt er blevet rydet op i de her brådne kar, istedet for at lufte beskidt vasketøj i offentligheden som nu gør at langt hovedparten af flexjobber bliver mistænklig gjort.
Samfundet havde jo ikke reageret, hele denne problemstilling var pure sat i værks af regeringen.

Der er altså grænse for hvor meget du kan få i tilskud på flexjob, uanset om du tjener 200.000, 500.000 eller en million, derfor jo højere løninger, jo mere tjener staten faktisk tilbage i skat, fordi større dele af lønen ikke vil være dækket af tilskud.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 08:34   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Er det fair når hun giver sit 110% og sikkert måske endda mere end kollagerne? Så skal hun gå træt i seng og tænke, wow, høj uddannelse, høj intelligens, h'øj stilling, 110% arbejdsindsats og alligevel skal hun gå hjem med en kassedames løn.

Det er det da ikke.
Jeg er lavt lønnet og ufaglært så jeg ville aldrig kunne opnå en højer løn,men det er ikke derfor jeg har lidt samme holdning med LUM men jeg krummer også tær når en flexer kan have en løn på 4 til 700.000 kr for det er jo ikke lønen for eks.15 timers arbejde det er en overførelse indkomst og det er ikke rimeligt i mine øjne.

Jeg går ind for en løn for de timer man kan arbejde og så bør man suplleres op til noget der burte være ens for alle flexer-og Pensions taksen ville da være fint i mine øjne.

Jeg kan iøvigt ikke se der er noget galt med Kassedamens løn,men der i mod mad hendes arbejdsbelastning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 08:44   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nej så kunne de jo bare gøre noget ved de 3 procent som får den større løn

nu rammer loven 97 procent af dem som er i fleksjob
har selv en større uddannelse og erfaring
hvis jeg kunne klare et fleksjob, så kan jeg alså ikke se det er fair
at man er tvunget til at få den samme løn, som en uden erfaring eller uddannelse

det vil raske heller ikke finde sig i
at uanset erfaring eller uddannelse, så skulle alle i en virksomhed have den samme løn

men åbenbart er det blevet sådan at en flekjobber som arbejder 20 effektive timer
har en mindre værdi end en rask på 20 timer.

det synes jeg er meget vigtigere end lige hvad der stå på ens lønseddel
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension