K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 16:59   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Mange har måske boet det samme sted 20-30 år, kan det være rimeligt at de skal rykke deres teltpæle op, fordi de pludselig er blevet for syge til at arbejde.
Nej, det synes jeg ikke er rimeligt. At blive syg er ikke noget man selv har valgt.

Og man skal også tænke på at der er mange der har høje medicinudgifter, dem kan man ikke bare lige beskære.

Mvh. Karin
den er jeg så ikke helt enig i
hvis man er rask og mister sit arbejde og måske ikke kan få et andet og ens udgifter er for store til at ens dagpenge kan betale det
Ja så må man alså flytte

så ja hvis man sidder i et stort hus og bliver syg.
så bliver man alså nødt til at til passe sin livstil efter det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 17:06   #22
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Er det bare mig, eller stiger priserne hurtigere end lønnen her i krisen?

Tænker så må det da være bedre på den korte bane, indtil lønnen igen stiger hurtigere end priserne
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 17:08   #23
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Priserne stiger helt klart mere end indtægterne om det er godt eller skidt aner jeg ikke
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 18:10   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Er det bare mig, eller stiger priserne hurtigere end lønnen her i krisen?

Tænker så må det da være bedre på den korte bane, indtil lønnen igen stiger hurtigere end priserne
Priserne stiger meget hurtigere end lønningerne i disse år.
Men dette har regeringen taget højde for.
Det er kun i nogle år overførselsindkomsterne skal følge prisudviklingen , ikke alle.

De år hvor lønudviklingen ikke kan følge med inflationen , vil det efter al sandsynlighed fortsat være lønudviklingen der reguleres efter. Der er jo tale om et spareforslag , ikke det modsatte.


Citat:
Enhedslisten: Det er chokerende
I et svar fra Finansministeriet fra januar fremgår det, at hvis man regulerer overførselsindkomsterne alene efter pris, en såkaldt inflationsregulering fra 2013-2020 vil det give 7,5 mia. kroner til finansieringen af en skattereform og øge arbejdsudbuddet med 9.000 personer.

Ifølge Politikens oplysninger vil regeringen dog ikke regulere overførselsindkomsterne på denne måde i alle årene frem til 2020.

http://politiken.dk/politik/ECE16358...hos-de-ledige/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 18:25   #25
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
fair nok

Det er vel fair nok ,at hvis den arbejdene del af befolkningen, har faldende realløn så skal vi vel også have det
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 19:56   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg mener stadig man må tilpasse sig forholdene..ku jeg overhovedet ikke overskue min husleje gennem længere tid og det var et pres - ja så tror jeg ,at jeg ville vælge at finde noget andet..også selvom jeg er kommet til skade på arbejde og får af forsikringen hver mdr..og ikke MÅ KLAGE..
det kunne jeg ikke holde ud - hver mdr gå og tænke på,at jeg ikke ku betale husleje fordi den er stor..

måske har jeg misforstået noget..jeg betaler selv 36oo kr årligt i medicin - loftet,resten er tilskud.jeg har dog kroniker..
men jeg troede ikke man ku komme til at betale mere..end de 36oo kr..

bliver man arbejdsløs ka man også blive tvunget til at flytte,så på mange måder er viggo og mig enige

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:23   #27
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg har oplevet at sidde i en bolig med en dyr husleje og ikke kunne flytte, selv med praktisk hjælp fra familien, simpelthen fordi en flytning ville være dyr, og jeg hverken havde penge selv eller kunne låne dem nogen steder fra. Så jeg måtte bide det i mig, og håbe det bedste, indtil jeg fandt en løsning.

Nogle er måske også tvunget til at acceptere en højere husleje pga handikap, og lige netop dén bolig passer til vedkommendes behov. Man skal derfor måske være lidt varsom med at stille tingene op alt for sort/hvidt og ultimativt

Jeg går også ind for princippet "tæring efter næring" og har tilpasset mine forhod til min økonomi. Tingene løber rundt for mig, jeg kan spare lidt op, og jeg har ingen gæld. Dét har jeg det godt med.

Men jeg bliver godt nok sur, når jeg hører om, hvordan folk med en høj indkomst, der sidder i store huse med svømmepøl (som set i nyhederne til aften) har boligskattestop, kan trække en del af renterne fra i skat og nu også bliver kompenseret for de sigende afgifter (der rammer ALLE!) med en klækkelig lettelse i topskatten, mens dem på overførselsindkomster bliver "straffet" med en yderligere udhuling af indtægten

Det er sagt før, men kan ikke siges nok: det er ikke os, de "svage", der udviser den største krævementalitet - det der dem, der har nok i forvejen! Og kan de ikke få deres høje lønninger til at slå til, burde DE måske overveje at flytte til en billigere bolig...



Link til nyhederne: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...r-topskat.html

Sidst redigeret af Risa; 28-05-2012 kl. 20:27.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:30   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja der er nogen der siger : MER VIL HA MER..

men mange af dem med svømmepølen - nu så jeg det ikke,har garanteret stadig tjent hver en kr.de har brugt på deres hjem..det skal man lige huske og de betaler nok også meget i skat hver mdr..det skal man også huske..

men derfor er det stadig ikke fair at nogen tjener på reformen..det ser min mand også ud til at gøre - men jeg skal straffes..

tror ikkke jeg sover godt før jeg har set news i 1o timer imorgen

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:04   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Det er vel fair nok ,at hvis den arbejdene del af befolkningen, har faldende realløn så skal vi vel også have det


Hvad er pointen ?

Som det er i dag falder overførselsindkomsterne mere end lønningerne. Nu skal de jf. regeringsforslaget falde endnu mere.


Er det fair

Jeg synes det ikke. Og jeg er forøvrigt ikke på overførselsindkomst.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:21   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det kan være svært at flytte - for det første kan det være svært at finde en billig lejlighed. For det andet koster selve flytningen, og der skal som regel også falde et klækkeligt indskud + at man plejer at få en MEGA efterregning fra den gamle lejlighed, fordi der måske skal males, afhøvles gulve og den slags. Jeg har prøvet FLERE gange og stå med en sådan en kæmpe efterregning......
Og mange syge, kan næsten ikke overskue det, når de i forvejen er rigtig dårlige.

Der er også mange der bor i en handicapvenlig lejlighed, som altså koster mere, men hvor der er hæve/sænke borde, plads til en hjælper på badeværelset, og rummelighed til fx en rullestol/rollator, og ramper udenfor, og måske elevator - denne gruppe kan jo ikke flytte til en billigere lejlighed, såfremt der ikke er de behov de har brug for, for at få hverdagen til at fungerer.

Det er ikke altid ''bare'' at flytte...

Men selvfølgelig, er man ressourcestærk og fysisk frisk og ''bare'' bor for dyrt, jamen så er jeg da også sikker på folk vælger at flytte, hvis de kan se at rådighedsbeløbet kan blive 3000 - 4000 kr mere om måneden ved at flytte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension