K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 08:28   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De raske på kontanthjælp idag, er jo allerede i aktivering m.v.
Jeg har hørt/læst om flere tilfælde herinde om, at folk bliver tvunget i aktivering trods sygdom(her mener jeg ikke afklaring af arbejdsevne).

Hvis der kommer stramninger af EKSISTERENE regler, betyder det jo selvsagt en ting, som Mette udtaler: ALLE skal ud. Og dette kan gennemtvindes pga af indplaceringen, som er ulovlig.(målet er det ordinære arbejde 37timer, §2 stk3).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:35   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Heldigvis er jeg ALDRIG blevet tvunget i aktivering som syg på kontanthjælp. Min læge sygemeldte mig, og så var jeg fredet.

Af ALLE de 'aktiveringer' jeg har været i på kontanthjælp, har det udelukkende været noget hvor JEG har bestemt det. Og gik det ikke, så blev jeg fredet igen.

Det gik der så 21 år med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:48   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kan en eller anden ikke lige poste hendes mailadresse her - sidder lige med et kladde til endnu et brev.

Dejligt popiae, håber på hurtig respons med måske mere uddybende svar...!
[email protected]
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:50   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ups, tak hedien.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:15   #25
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Dette skulle vist være meget dækkende for min mening om den sag. Interessant:

http://www.berlingske.dk/groft-sagt/paa-laengere-sigt
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:59   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg havde forestillet mig at det måske skulle være mere ala et center med diverse værksteder (hobbybetonet i retning af kunsthåndværk, læderarbejde, træværksted, pottemageri, osv.), butik til at sælge de fremstillede genstande, bruger-cafe, m.m. alt sammen bemandet af brugerne selv.

Det skulle så aftales med den enkelte hvor mange timer de kunne være der om dagen. Man kan jo ikke forlange at mennesker på kontanthjælp skal være der på fuld tid.

For det drejer sig jo ikke så meget om at få folk til at knokle, men ligeså meget om at bevare en social tilknytning, at holde sig i gang i vanen med at stå, gøre sig klar, tage afsted og komme hjem. Hvorvidt brugerne så laver meget eller lidt mens de er der, det er mindre vigtigt.

Noget sådant ville ej heller være konkurrenceforvridende. Man kunne gøre brug af de færdigheder brugerne allerede har, til at dele ud af erfaringerne.

Vi snakker jo her om raske på kontanthjælp, så vidt jeg har forstået. Men der kunne også være nogle der er ved at komme sig over sygdom, som kunne se det som en blid tilbagevenden til arbejdsmarkedet.



Ragdoll
Men hvorfor tror alle "normale" at hele vores liv handler om at "bevare en social tilknytning, at holde sig i gang i vanen med at stå, gøre sig klar, tage afsted og komme hjem.......??

Hvorfor tror alle de såkaldte normale at i samme sekund, man ikke har et job ude i den rigtige verden, så falder man totalt sammen, sover dagen lang og spiller på nettet natten lang uden kontakt til omverden??

Handler det om den så berømte arbejdsidentitet, der åbenbart slår ud i lys lue, når man fylder 13 eller hvad??

Personligt har jeg ingen arbejdsidentitet, hvilket de kloge ser som den største barriere i forhold til mit arbejdsliv.

Men jeg kan altså fint fungere uden at være slave af et job.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:18   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det handler måske også lidt om, at man bliver lidt 'dum' af at være på kontanthjælp, og at man bliver dårligere og dårligere til i det hele taget at lave andet end at være på kontanthjælp. Man får uvilkårligt sådan en, 'jamen jeg har det da fint' holdning til livet og 'hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge mentalitet. For så til sidst, at virkelig tro på, at kontanthjælp er det eneste rigtige. Drømmene handler ikke om arbejde og selvforsørgelse, men om at blive forsørget så man kan bibeholde sin frihed og den daglige trummerum, hvor fornuftige tiltag som kurser og aktiveringer KUN forstyrre den kravlegård man sidder i og ikke vil ud af igen......

Jeg har mødt SÅ mange langtids kontanthjælpsmodtagere med de sygeste holdninger til ALT der ikke handler om at kunne blive hjemme og kryddre røv, lige fra bumserne på bænken til den sovende husmor der kun lige har energi til at hæve kontanthjælpen og sende ungerne i skole og som nervøst kigger på uret når det er til til de skal hentes, og som føler det som en hel lidelse...

Jeg har som tidligere skrevet været i over 35 aktiveringer/arbejdsprøvninger som jeg SELV har fundet, eller fået hjælp til at finde, fordi jeg så gerne ville have et arbejde. Og hver gang røg jeg ind i de der grupper af mennesker der KUN kunne sidde og brokke sig over at de SKULLE i gang, og som ikke kunne fatte at man som jeg, kunne deltage i sådan noget helt frivilligt. Og det var en hel særlig gruppe mennesker, tunge, dovne, sure og tvære som næsten ikke kunne overskue busturen hjem ''fordi de var helt bombet''....
Så når 'nogen' skriver den slags om lige den slags kontanthjælpsmodtagere, så ved jeg lige præcis hvem det er de mener! Jeg har mødt dem i årevis, talt med dem, undret mig over dem, og støder sågar ind i dem endnu med jævne mellemrum, stadig på samme ståsted med den trygge lune kontanthjælp i lommen, og som ser næste skridt på 'lønstigen' i form af førtidspension. De kan bare ikke drømme højere mere! De har måske været forsørget i 15, 20, 25 år af systemet og mangler ikke noget og tror vitterligt, at det er livet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:26   #28
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg kan jo også kun svare for mig selv og jeg behøver ikke noget arbejde for at stå op hver morgen og køre en ganske normal hverdag.

Men ok, jeg har alle dage været en enspænder, måske derfor mit liv ikke er gået i stå :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:41   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror heller ikke deres liv var gået i stå, men skulle de i gang med noget aktivering eller et kursus, så gik deres liv da først i stå, og det begyndte først at blive 'normalt' når aktiveringen var slut....og fik de tilbudt jobs (det fik man lettere den gang), så var de lige ved at dø af forfærdelse!!, hehe...

Og det sjove var, at alle de fede historier de fortalte, var fra tiden hvor de arbejdede. Og de kunne fortælle dem så spændende og levende, at man engang i mellem glemte at det var 15 år siden de havde haft jobbet.
Så uden at vide det og indse det, så var deres lykkeligeste perioder faktisk fra den gang de arbejdede. De fortalte om de dejlige biler de havde, ferierne, den store lejlighed, kollgerne, fyraftensbajerne osv. Og de fejelde ikke en skid!!! Og indrømmede blankt at det hele var for at slippe for div aktiveringer og kurser, og det kunne de jo roligt sige i pauserne, for alle havde det på præcis samme måde...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:00   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg vil da langt hellere i arbejde og tjene mine egen penge igen.
det gav også 3 gange så meget som sygedagpenge.
fremfor at tage af statskassen

så det er har ikke noget gøre med om man kan leve et uden et arbejde.
det har jeg gjort snart i 2 år.
Man må yde hvis man kan. og det er det budskab som Mette Frederiksen vil have frem

mit liv er gået i stå at en ting og det er sygdom

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-04-2010 kl. 19:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension