K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 17:05   #11
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
Enhver form for tvangsaktivering afvises på stedet. Væk med det forslag - det er sygt. Kan I ikke forstå, at de latent er på vej til at diciplinere en fordummet slaveklasse, til at arbejde gratis under neofeudale forhold på diverse produktionsanstalter?

Man fremhæver folk der er belastet af dårlig mødediciplin eller andre mangler, som mulige kandidater til ordningen. Tro mig, det kommer også til at gå ud over fuldt funktionsdygtige borgere, der værdigt burde aflønnes efter overenskomst for det arbejde de udfører. Systemet vil lynhurtigt postulere mangler/sygdomme hos sidstnævnte gruppe, for at legitimere vistitation til tvangsarbejde. En sand glidebane og nikkedukkerne sidder bare med en overbevisning om at det er en god ting.

MTVRV1: Der er ikke belæg for at påstå tvangsaktivering motiverer folk i retning af uddannelse eller intensiveret jobsøgning. Flere undersøgelser peger på at tvangsaktiverede har ringere chancer for at komme i arbejde, målt i forhold til kontrolgrupper der er fritaget for tvangsforanstaltningerne. De tvangsaktiverede synker ned i en apatisk tilstand af håbløshed og forestilling om at de ikke er noget værd - det kommer konkret til udtryk ved at de alene modtager almisser fra big brother og burde være taknemmelige.

Vågn OP. Hvor er jeres stolthed? Vis dem I har rødt blod i årerne. Sig nej til de svin og bekæmp det socialdemokratiske formynderi, som Mette Frederiksen skamløst promoverer. Manden med pisken er fej når det kommer til stykket. Han er svag.

Fight 'em -> har fx afvist deltagelse i sindssyg tvangsaktivering (for 5 uger siden) og afventer fortsat hvordan Jobcenter Solrød vil reagere. Jeg havde hørt rygter om at ISS havde etableret sig med en størrelse de kalder ISS Jobudviklingscenter. Fy for pokker, og nu viser det sig de har fået foden indenfor hos Jobcenter Solrød.

Var indkaldt til møde med en af deres konsulenter i jobcenteret d. 3/3-10. Der sad en dejlig fyr, som forventede jeg ville tage imod et tilbud om 4 ugers praktik hos dem. Glem alt det fis om job og udvikling. ISS laver tvangsaktiveringer i rengøringsbranchen - hos dem selv. Yes, i deres eget firma - det ku' de li' hva' Han mente i ramme alvor at jeg skulle arbejde gratis for dem i 4 uger, med rengøring. Det afviste jeg kategorisk - Nul Putte....

Det funker på den måde, at ISS har enterprisen på given rengøringsopgave - det være sig på skoler, i indkøbscentre eller Bilka varehuse. De knuser konkurrencen ved at byde lavest i forbindelse med udbud, og kører deres ansatte på hård minimumsløn. Det er måske ikke så mærkeligt hvis virksomheden har svært ved at skaffe folk. Hvad gør man så? Man sætter sig ned og læser Bekendtgørelse af lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. LBK nr 975 og opretter et bureau inspireret af denne lov, hvormed man mener at kunne skaffe gratis arbejdskraft ad bagdøren, under dække af praktik. Det er misbrug af ledige, konkurrenceforvridende og måske modtager de også salær fra Jobcenteret for praktikken. Oveni. Fed fidus ikk!

Så gælder det bare om at få klienten overbevist - om ikke andet få klienten til at tro der er pligt til deltagelse. Jeg henviste ham til min blog, hvor der ligger en belastende tilførsel, "ISS lugter guld i ledighed", der fuldstændig trækker bukserne ned på dem. Og ja, jeg garanterede at ISS ville blive eksponeret (som det er sket før med ThimPartners), hvis jeg med vold og magt skulle trækkes ind i det.

Afslutningsvis begyndte han på det nærmeste at opføre sig barnligt. - Jamen, du kommer til at køre på nogle store rengøringsmaskiner! Altså, som om jeg skulle falde ned af stolen i misforstået benovelse. Glem det.

Tillykke til alle Jer, der sidder trygt med fleksjob eller fp. Gør blot opmærksom på, at vi er mange borgere der lever med usikkerheden fra dag til dag (bevidst design fra systemets side - stresse dem). Jeg er heldigvis ikke bange for sanktioner, det er kun penge, jeg er heller ikke bange for tæsk & smerte -> det jeg er bange for, er tab af værdighed og personlig integritet. Jeg opfatter kontroller og tvangsforanstaltninger som et direkte angreb på det at være menneske, og finder derfor Mette Frederiksens udmeldinger dybt foruroligende.

Forstår I mig?
Sådan skal den kage skæres, Peter og tro mig, Mette får en skarp mail fra mig i aften, ikke fordi jeg tror det hjælper, men fordi hun skal vide at ikke alle køber den gang ævl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:14   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter jeg forstår dig fuldstændig og blev helt glad da jeg nåede til dit indlæg ..

Jeg har ikke problemer med at man skal lave noget for penge men jeg tror ikke på at der findes noget som sociale arbejdpladser, kan se at man forslår feks vask af tøj for institutioner .. .og tænker ved mig selv jaaaa og hvem vasker det nu ???

Mine sønner er begge på pædagog seminaret og har været ude i henoldvis tre og to praktiker og alle steder har der også været kontanthjælpsmodtagere som arbejde der (og min tanke er hvis vi mangler folk i børnehaven hvorfor så ikke ansætte dem ) min venindes datter er på kontanthjælp og arbejder 30 timer om ugen i en vuggestue for ungydelse (ca 5000 kr om måneden ) jeg tror ikke på sociale arbejdspladser jeg er slidt ned på arbejdsmarkedet bla har jeg været den der gjorde rent (hjemmeservice) og vaskede tøjet men jeg fik da min gode løn for det ...
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:21   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er en katastrofe for de syge/tilskadekomne, som er uafklaret, som nu kan resikere, at miste også kontanthjælp, først røg sygedagpenge, fordi man ikke kan arbejde, dernæst kontanthjælp.

det er simpelhen for groft.
Og det kan lade sig gøre fordi uafklaret bliver indplaceret til ordinært arbejde, fordi det er eneste mulighed.
Det kan så godt være/måske at de får medhold, at noget er ravende galt, men når Nævn har sagsbehandlingstid, omkring 9mdr.?
Fuldstændig ude i hampen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:50   #14
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Jeg har...

Kun skimmet jeres indlæg; men principielt er jeg mest enig med C.l.e.o.

Først dog lige et par præciseringer:

Det henvender sig til matchgruppe 1-3. (dog når man lige er blevet ledig, hvordan skal man så matchplaceres?).

Det jeg især venner mig imod, er at det skal være såkaldt "sociale" non-profit virksomheder. Der, hvor skoen trykker er for mig at se rigtigt arbejde med rigtige rettigheder.

Vi ligger måske som vi selv har redt; men vi har ikke selv redt sengen op. For eksempel mener jeg at det er beklageligt at flex'ere ikke kan oppebærer de rettigheder og pligter, der følger med dagpenge.

Dagpenge perioden ligger på 4 år og der skal betales der til, men det ville jo ikke være noget problem, hvis den kommunale sagsbehandling for de svage grupper var hurtig i stedet for langsom...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 18:49   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænker også lidt.......hvad så når/hvis folk bliver kastet af sygedagpengene??? Og den så hedder kontanthjælp.....??

Den holder vist ikke helt vand, der er mange ubesvarede spørgsmål.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:57   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg Har sendt flg mail til mette F i morges:
Hej Mette Frederiksen.

Hører med gru her til morgen, at du gerne så alle kontanthjælpsmodtagere i aktivering fra dag et?

Det undre mig, at du ikke er klar over, at størstedelen(før finaskrisen)er syge/tilskadekomne der har fået frataget sygedagpenge, uden afklaring, men med så store begrænsninger i arbejdsevnen, at de aldrig vender tilbage til ordinært arbejde.

Indplaceringen §2 stk 3, målrettes det ordinære arbejdsmarkedet, er er eneste mulighed, når man ikke er afklaret.
Dette er desuden ULOVLIGT(har fået dette bekræftiget af både beskæftigelsministeriet og arbejdsdirktoratet). Når borgere, har fået opstartet Ressourceprofil, været indstillet til fleks eller førtidspension, burde kommunen IKKE få refusion.
Ej heller burde syge/tilskadekomne kunne komme på kontanthjælp, før afklaring, altså evt under fleksregler stk 7.
Det har aldrig været hensigten.

Forstår derfor ikke, at I/du ikke bringer fokus på fratagelse af sygedagpenge, og efterfølgende indplacering på kontanthjælp.
Det kan lade sig gøre, fordi kommunen IKKE acceptere, før der ligger mellem 3-10 arbejdsprøvninger. Samt utal af lægeerklæringer, trods at de er enslydende.

Seneste princip afgørelse for sygedagpenge, vedr. sygedagpenge fra sommer 2009, giver endda kommunen mulighed for at se bort fra manglende Resourceprofil, samt stillingtagen for videre forløb, og indvoldvering af fagforening. Retsikkerhdesloven §7a.

Dette ublu kostbare cirkus, burde stoppe, da det ud over at koste samfundet milionbeløb, har sådeles store omkostninger for borgeren. Mange får forværring af eksisterene lidelse, og/eller psykisk sygdom oveni(udvikler dep.angst.stress).
Alt dette belaster selvsagt sundhedssystemet ydereligere, med flere kostbare skattekroner.

Der er mulighed for forlængelse af sygedagpenge, og der står ingen steder, at det direkte er ulovligt, men der er indplaceringen i kontanthjælpssystemet. Det er direkte bedrageri.
Citat slut.

kan kun anbefale af andre også oplyser damen.
Sætter evt svar i.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:11   #17
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Troede også det var godt

Da Mette sagde, at man til gengæld ville fjerne starthjælp, tænkte jeg, super, den er jeg med på.

Men da Mette for anden kom med det eksempel, at uanset, om der er finanskrise eller ej, så ligger antallet af personer på kontanthjælp lige højt.

Sådan har det altid været, og vil også altid være sådan.

Det skyldes nemlig, at alt for mange med et fysisk eller psykisk handicap eller f.eks. misbrugsproblemer parkeres på kontanthjælp i stedet for i det mindste at give dem midlertidig førtidspension, for det sparer rigtig nemlig rigtig mange skattekroner.

Og hvilke arbejdsopgaver skale disse personer så udføre?

Skal det være ligesom i gode gamle DDR, hvor godt nok alle havde arbejde, dog til næsten ingen penge og uden videre nødvendighed for kvalifikation?

Danmarks skamplet starthjælp skal afskaffes uden at kræve tvangsarbejde til gengæld.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 06-04-2010 kl. 22:15.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:33   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN popia, ville ønske jeg var lige så god til at formulere mig ang § mm

Ja, håber da der er flere der kommer på banen -SKRIIIV -på forhånd tak fra mig ihvertfald
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 07:45   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan en eller anden ikke lige poste hendes mailadresse her - sidder lige med et kladde til endnu et brev.

Dejligt popiae, håber på hurtig respons med måske mere uddybende svar...!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:18   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg havde forestillet mig at det måske skulle være mere ala et center med diverse værksteder (hobbybetonet i retning af kunsthåndværk, læderarbejde, træværksted, pottemageri, osv.), butik til at sælge de fremstillede genstande, bruger-cafe, m.m. alt sammen bemandet af brugerne selv.

Det skulle så aftales med den enkelte hvor mange timer de kunne være der om dagen. Man kan jo ikke forlange at mennesker på kontanthjælp skal være der på fuld tid.

For det drejer sig jo ikke så meget om at få folk til at knokle, men ligeså meget om at bevare en social tilknytning, at holde sig i gang i vanen med at stå, gøre sig klar, tage afsted og komme hjem. Hvorvidt brugerne så laver meget eller lidt mens de er der, det er mindre vigtigt.

Noget sådant ville ej heller være konkurrenceforvridende. Man kunne gøre brug af de færdigheder brugerne allerede har, til at dele ud af erfaringerne.

Vi snakker jo her om raske på kontanthjælp, så vidt jeg har forstået. Men der kunne også være nogle der er ved at komme sig over sygdom, som kunne se det som en blid tilbagevenden til arbejdsmarkedet.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension