K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 13:51   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Peter - dit link til dagens medicin kan kun læses med kode
Vil du evt kopiere/referere artiklen?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 14:10   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Vedr. de nye tilskudsregler og hvilken medicin det drejer sig om kan læses her http://pro.medicin.dk/Generelt/Nyheder/291

Endvidere http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyhed...de-laegemidler

Midt på denne side er der et link til:
"Her er en oversigt over svag smertestillende medicin der ændrer tilskud den 29. februar 2016, med angivelse af den nye tilskudsstatus og tilskudsklausulerne" og

"Her er en alfabetisk oversigt over nuværende og kommende tilskudsstatus for al svag smertestillende medicin"

Sidst redigeret af lgkh62; 14-10-2015 kl. 14:13.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 14:11   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Desværre ikke, men vi må holde øje med det...

Kære Gana

... da jeg ikke har abonnent på "Dagens Medicin" mere.

Tak, kære lgkh62

Hilsen Peter

Gana: efter vi har skrevet lidt om din søns oprindelige træning ved ØC og du fortalte han fik en højdeforøgelse på kort tid, er min behandler begyndt at måle mig før og efter træning. Spændende resultater kan du tro.

P

Sidst redigeret af phhmw; 14-10-2015 kl. 14:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 13:44   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nye regler for medicintilskud

https://www.gigtforeningen.dk/nyhede...paign=151105nb

Fra den 29. februar 2016 ændres tilskuddet til en række svage smertestillende lægemidler. Se på listen her, om din medicin er omfattet af de nye regler.

Medicin-listen

https://www.gigtforeningen.dk/media/...ilskud_sst.pdf

Svage smertestillende lægemidler, der ændrer tilskud den 29. februar 2016

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 14:39   #15
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
super
for min søn handlede det om hoftebøjerne der var for korte, og dermed gav en meget voldsom svajryg, og da hoftebøjerne først blev strakt (ja av) rettede svajryggen sig ud og han blev på den måde rettet op - også i højden.
Desuden betød det en meget markant forbedring af hans balance generelt. Faktisk i en grad så den gamle drøm om at køre på almindelig motorcykel nu er en realitet
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 23:10   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Medicin-listen

https://www.gigtforeningen.dk/media/...ilskud_sst.pdf

Svage smertestillende lægemidler, der ændrer tilskud den 29. februar 2016

Hilsen Peter
Jeg kan se, at aspirin står øverst på listen.

For nylig var jeg på apoteket for at købe aspirin, jeg havde læst, at de var særlig gode til nogle former for migræne, så det måtte komme an på et forsøg ved næste anfald.

Men aspirin sælges ikke længere i Danmark.

Så de må med næste gang jeg bestiller noget fra Tyskland.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 08:26   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan se, at aspirin står øverst på listen.

For nylig var jeg på apoteket for at købe aspirin, jeg havde læst, at de var særlig gode til nogle former for migræne, så det måtte komme an på et forsøg ved næste anfald.

Men aspirin sælges ikke længere i Danmark.

Så de må med næste gang jeg bestiller noget fra Tyskland.
Treo virker også på samme måde som visse migrænemidler, ved at blodårene i kraniet trækker sig sammen, så siganlerne om smerte blokeres. Jeg får et migræneanfald 1-2 gange om året og har indtil nu kunne bruge to treo frem for de smeltetabletter til 60kr stykket jeg plejede at bruge.

Sker anfaldet i frostvejr, kan en gåtur uden hue, hjælpe, kulde giver samme reaktion i kraniets ydre blodkar

P.s kan kun anbefale apo-rot.dk, ved bestilling fra tysk apotek
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2015, 22:24   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Treo virker også på samme måde som visse migrænemidler, ved at blodårene i kraniet trækker sig sammen, så siganlerne om smerte blokeres. Jeg får et migræneanfald 1-2 gange om året og har indtil nu kunne bruge to treo frem for de smeltetabletter til 60kr stykket jeg plejede at bruge.

Sker anfaldet i frostvejr, kan en gåtur uden hue, hjælpe, kulde giver samme reaktion i kraniets ydre blodkar
Ja, men aspirin er, så vidt jeg ved, det eneste produkt hvor der ikke er andre "ting" i.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
P.s kan kun anbefale apo-rot.dk, ved bestilling fra tysk apotek
Det er lige præcis apo-rot jeg bestiller fra.

Min migræne udløses af nogle fødevarer, og muligvis af nogle kosttilskud. I øjeblikket har jeg stor gavn af et cellesalt der hedder natrium sulfat D30, det virker afgiftende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 15:48   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Medicin, medicin og medicin

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...ter-til-voksne

Merudgifter til voksne

Grundlæggende introduktion til merudgiftsydelse efter servicelovens § 100


Hvem kan få hjælp til merudgifter?
Hvad er betingelserne for at få hjælp?
Hvad kan der ydes hjælp til?
Vurdering af behov
Beregning og omberegning
Opfølgning
Flytning til ny kommune
Ophør
Frakendelse
Samspil med andre ordninger
Funktionsevnemetoden
Særregler i merudgiftsbekendtgørelsens § 2 og § 3:
Yderligere oplysninger

https://dagensmedicin.dk/kronikere-f...edicintilskud/

Patienter med høje medicinudgifter får nu automatisk kronikertilskud. Tidligere er over en tredjedel af patienterne gået glip af tilskuddet, fordi deres læge ikke har fået sendt den nødvendige ansøgning ind.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/t...enkelttilskud/

Til de fleste slags medicin får alle automatisk tilskud, når lægen ordinerer medicinen. Det gælder dog ikke alle slags medicin.

I nogle tilfælde kan du nemlig kun få tilskud, hvis du har en særlig bevilling fra os kaldet ”enkelttilskud”.

Ansøgning
Det er din læge, som skal søge om enkelttilskud hos os.

Lægen beskriver dit behov og dit sygdomsforløb, og det er disse oplysninger, der bliver vurderet. Dine økonomiske forhold har ingen betydning.

Nogle læger tager et gebyr for at ansøge om enkelttilskud. Det er lægen selv, der bestemmer om der opkræves gebyr, og i så fald hvor meget der opkræves. Spørg din læge, hvis du er i tvivl.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/t...nde-kriterier/

Lægemiddelstyrelsen kan bevilge individuelt medicintilskud til et lægemiddel til en bestemt person efter bestemmelsen i sundhedslovens § 145 (enkelttilskud), når lægemidlet ikke har generelt tilskud, er af særlig behandlingsmæssig betydning for patienten og andre relevante behandlingsmetoder konkret er fundet utilstrækkelige eller uhensigtsmæssige.

For en række ofte anvendte lægemidler, der ikke har meddelt generelt tilskud, har Lægemiddelstyrelsen opstillet konkrete vejledende kriterier for enkelttilskud.

Når disse er opfyldt, vil Lægemiddelstyrelsen normalt bevilge enkelttilskud.

https://www.borger.dk/sundhed-og-syg...ud-til-medicin

Du kan få tilskud til medicin, når du køber medicin på recept

Hvilke medicintilskud kan jeg få?

Hvor meget tilskud kan jeg få?

Beregn dit medicintilskud

Ansøg om tilskud til medicin købt i andet EU/EØS-land ...................Start

Se din medicin på recept i dit medicinkort......................................S tart

Apoteket.dk - køb varer............................................. ..................Start

Hvis du vil klage

Lovgivning

Læs også

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-05-2018, 18:26   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lægemiddelstyrelsen har overvåget afhængighedsskabende, smertestillende medicin.

https://www.gigtforeningen.dk/nyhede...8b4641&urlid=5

Lægemiddelstyrelsen har siden årsskiftet i langt højere grad overvåget afhængighedsskabende, smertestillende medicin.

Det betyder, at lægerne har fået restriktioner, når det handler om at udskrive præparater som dolol, tramadol og morfin.

Du kan nu kun få en recept ved personligt fremmøde hos lægen eller ved hjemmebesøg. Det kan ikke længere lade sig gøre at få udskrevet og fornyet recepter over telefonen eller e-mail.

Kun undtagelsesvis kan lægerne beslutte, at du ikke behøver at møde personligt op for hver receptfornyelse, men f.eks. kun hver anden eller tredje måned, dog mindst hvert halve år.


phhmw

Vi holder øje med udviklingen.

Som kronisk smertepatient § 4 patient, morfin, har jeg ikke behov for hverken Mindfulness eller yoga.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension