K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 00:24   #21
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
S k å l ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er altid bedre at vide at man bliver overvåget, end at formode det ;-)
Ja, det skal nok være skønt ...


Citat:
Der kan vi takke kommunerne når de i deres søgen efter noget at knalde folk på, gør det åbenlyst... ikke som i DDR hvor ingen vidste hvem der lurrede, for det kunne være alle.
Der skal nok altid være en nabo eller to, der gider lurer på, om du nu også tager din medicin som foreskrevet eller nyder livet for påfaldende ... og som gerne sidder på spring for at komme til at klikke på den anonyme anmelderknap (den der tidligere har været til diskussion her på K10).


Omvendt så er det jo sådan, at i efteretningsvirksomhed arbejder man i et spændingsfelt, hvor falske og sande informationer blandes i et forsøg på at misinformere "fjenden".

Så førtidspensioner, fleksordninger mv. må vel fremadrettet gå glat igennem, dersom borgeren lægge alle søllehederne plus lidt ekstra op på fx Fjæsen ... der jo åbenbart vægter som en ganske troværdig kilde, som der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved ... altså når man er kuli i forvaltningsmyndigheds tjeneste og lader hovedet blive hjemme, når man går på arbejde :-)

DET ER SQ DA DEN GODE NYHED ... ... gætter jeg på ...


Så bare igang folkens ... skinnebenssår, nedgroede negle, fladlus, closeup af de nedhængende hæmorider, neglesvamp, lydfiler med klage og jamren, videoer af kramper og afføringsbesvær ... og stik hovedet ind på den lokale bodega og spørg om ikke der er én der gider holde videokameraet, når i går igang med den 2 1/2 time lange dokumentar om at kravle på alle fire ud til postkassen i skel, for at se om der er vigtig post fra kommunen ... og så må i også gerne hulke ud over alle grænser over at i på 10. år ikke har nogen til at putte jer, trøste jer, give en krammer og dyrke sex med ... bare op på Fjæsen med alle elendighederne, så er der lidt for kommunens emsige folk at forholde sig til ;-)


De kommunale skal jo lave et eller andet for skatteborgernes penge frem for bare at sidde og drive den af eller tage power naps ... kunne jeg forestille mig ... omvendt så kan en frisk politiker sikkert altid finde på én eller andet ufornuftigt borgercikane at lave nogle lovparagraffer rundt omkring, som afledt kan få fyret lidt op under de mest emsige kommunale kratluskertyper ... hvorefter de efterflg. med god samvittighed kan "sidde i møde" i kantinen med kaffe og blødt brød og synge fællessang med temaet: arbejd macht frei.

Jammen er det ikke herligt? :-)


Livet er sq ikke det værste man har ... og om lidt er kaffen klar ... og så kan man jo altid nappe sig en lille portvin efterflg. ... for det kan der selvf. blive råd til med afsæt i alle de gode skattebesparelser ... og bliver den næste regering blå i roen, så kommer der givet flere af livets små glæder på den konto :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 10-09-2013 kl. 00:29. Årsag: Arrrr lokummet væltede sq og i forvirringen hang min CapsLK ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 09:32   #22
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er enig med Timeguest. At almindelige mennesker acceptere en sådan overvågning er simpelthen fundamentalt forkert.

Hvad hvis man nu under kommunismen i Østeuropa bare lod være med at sige sin mening? Så skete der jo ikke noget og ingen af ens familie eller venner kunne melde én?? Og hvis man sagde noget så var man selv uden om det?

Sygt!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 15:47   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Samme samfund i dag - det er jo ikke kun kommunen der overvåger, folk overvåger også hinanden. Og med deres anmeld anonymt knap på fx Borger.dk, så ved man netop aldrig hvem der overvåger og anmelder....................

Jeg er ved at brække mig når jeg høre folk sige, at det er helt i orden, føjj!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 16:39   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Der var også relativt mange i DDR der støttede overvågningen. Uomtvisteligt samme autoritetstro typer som i dag bakker det op herhjemme :-)

I øvrigt en smule opsigtsvækkende nogle postulerer myndighederne i vesten spiller med åbne kort hvad overvågningen angår , med Snowden sagen stadig i frisk erindring.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 20:03   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Der var også relativt mange i DDR der støttede overvågningen. Uomtvisteligt samme autoritetstro typer som i dag bakker det op herhjemme :-)
Det er/var en noget vanskelig størrelse at måle.

Særlig hvis man tillæger Asch's eksperiment [1] en betydning.


Filmen: Das Leben der Anderen [2], der blev vist på DR K forleden, beskriver hvordan overvågning i DDR kryber helt ind under huden og forgifter menneskenes liv.

Og som Milgram eksperimentet [3] viser, så er der altid nogle "nyttige idioter", der er parat til at trykke på "knappen", når de får besked på det ... om det så er hvis de Nøgne Tær, åbner torskerognsdåsen på uautoriseret vis, snyder med medicineringen eller det er noget helt andet ...


Det synes at være sådan, at denne underlige race, der bebor en meget smuk planet sådan ca. 25.000 og 28.000 lysår fra Mælkevejens centrum, har et problem med sin mentale udvikling, så racen er endt med at blive sin egen værste fjende ...

Måske er det derfor Jorden har redet sig øgenavnet: De dummes planet ...


I fx Beijing og til dels resten af Kina kvæler "samfundet" befolkningen med forurening ... det er så en måde at løse befolkningsproblemet på ... men: The show must go on ... så man skal nok ikke forvente andet end ordflom i højtflyvende skåltaler og fodslæbning for resten ... for vesterlandsk økonomi og livsstil er åbenbart blevet afhængig af kineser-junk ... og når kineserne får svinet så meget pga. junk-produktionen, at hele Riget i Midten er blevet ganske ubeboelig, så vil kineserne sikkert opkøbe bla. Danmark og svine videre her, hvis ikke vi selv har nået maksimumet inden da ... så ja, jeg kan godt se, at det er meget vigtig at ressourcerne går til udemokratisk kratluskning, frem for "varme og fornuftige hænder" og andet der virkelig kunne bidrage til at næste generation kommer til at overtage værdierne i samme eller bedre stand end da vi selv overtog dem ...

Proletarpolitik for fuld skrue ... det er åbenbart det befolkningen vil have ... og det er så det de får ...


Citat:
I øvrigt en smule opsigtsvækkende nogle postulerer myndighederne i vesten spiller med åbne kort hvad overvågningen angår , med Snowden sagen stadig i frisk erindring.
Ja virkeligheden ser ud til at være foran på point ift. sølvpapirhat-tossernes vådeste drømme ...



Note:
------
1: http://en.wikipedia.org/wiki/Asch_co...ty_experiments

2: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lives_of_Others

3: http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 21:49   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Filmen: Das Leben der Anderen [2], der blev vist på DR K forleden, beskriver hvordan overvågning i DDR kryber helt ind under huden og forgifter menneskenes liv.
Det gør den jo også på vores side af muren i dag. Den digitale overvågning som praktiseres i vesten giver myndighederne en hidtil uset indsigt om borgerne , som aldrig er set noget steds på kloden før. Herunder politisk observans , kriminelle aktiviteter mv. Overvågningen er langt mere omfattende end det nogensinde var tilfældet i Østeuropa.

Jeg forstår slet ikke DDR bliver opstillet som skræmmebillede. Skræmmebilledet er lige uden for døren.
Eksempelvis bliver der taget en kopi af dette indlæg , som tillige bliver analyseret og afsenderen identificeret ( mig ).
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 02:47   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Det gør den jo også på vores side af muren i dag. Den digitale overvågning som praktiseres i vesten giver myndighederne en hidtil uset indsigt om borgerne , som aldrig er set noget steds på kloden før. Herunder politisk observans , kriminelle aktiviteter mv.
Den teknologiske udvikling har gjort det betydelig nemmere, at overvåge store befolkningsgrupper ... og det er så det "man" (bare) gør!

Citat:
Overvågningen er langt mere omfattende end det nogensinde var tilfældet i Østeuropa.
Men igen, det er den teknologiske udvikling, der er en kraftig medspiller her.

Det er dog det helt samme mindset, der ligge bag ... magtcementering, kontrol og paranoia i den ene eller den anden rækkefølge ...


Citat:
Jeg forstår slet ikke DDR bliver opstillet som skræmmebillede.
Det er en almindelig metode, at beskriver nutidens udfordringer i enten en historisk eller futuristisk kontekst.


Og DDR er blot et geografisk nærværende historisk eksempel på det særlige mindset, der ligger bag ethvert overvågningssamfund.

I øvrigt en meget speciel oplevelse at rulle ind over grænsen til DDR i den periode og ikke mindst at rulle ud igen ...


Citat:
Skræmmebilledet er lige uden for døren.
Eksempelvis bliver der taget en kopi af dette indlæg , som tillige bliver analyseret og afsenderen identificeret ( mig ).
Ja der har været rørt lidt i gryden før ... bla. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15208 ... men nu har E. Snowden været med til at konkretisere arbejdsmetoderne i Projekt Internet Overvågning.


Uden for trådens kontekst: Der er de eksperter, der taler om, at fortroligheden & sikkerheden på Internet synes at være sat (helt) ud af spillet.

Det kan så diskuteres, om de har ret heri ... og hvis de har, i hvor høj en grad fortrolighed og sikkerhed i så fald er kompromitteret ... og det afhænger formodentlig i høj grad af, hvorvidt den enkelte aktør råder over evner og midler til at modstå et angreb på fortroligheden og sikkerheden.

Hvis man interesserer sig lidt overordnet for sikkerhed, sikkerhedsklassificering mv., kan det anbefales, evt. blot som inspiration, at studere fx FE's (offentlig tilgængelig) materiale herom.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 03:55   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ja naturligvis er det den teknologiske udvikling der har muliggjort dette. Men det ændrer ikke på bundlinjen:

Vi er i dag som befolkning markant mere overvåget end østtyskerne nogensinde var.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 09:58   #29
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg forstår heller ikke helt furoren om dette...

Men nu forstår jeg heller ikke folks trang til at kaster deres "privat" liv ud i hoved på hele verdens befolkning....så jeg er måske ikke den rette til at debattere dette...

Som jeg kan læse...så er der ikke sket noget i den sag...ud over de spørgsmål hun har fået...

Feks....jeg går ikke med hundene i snor da vi bor et sted hvor de kan løbe frit....og samtidig hænger der er kæmpe billede på væggen bag hende hvor hun går med hundene i snor...

For nogen vil alene dette ikke hænge sammen....

Måske folk bør indrette sig efter at vi bor i et overvågningssamfund og så vidt som muligt begrænse brugen af internettet...

Selvfølgelig skal man da have lov til at gøre som man har lyst...også dermed kunne smide hele sit privatliv op på nettet....

Men så bør man måske heller ikke blive overrasket over at der faktisk er nogen der læser med om det...

Der skal egentlig ikke så meget til hvis man både vil det ene og det andet....det kræver bare at man ikke bruger sit eget navn og billeder af sig selv og sin omgangskreds...på den måde vil de jo ikke kunne vide om det er dig....


Jeg giver dig nu ret i det meste... dog lige det med billede af hunde i snor..- måske blev det taget før ulykken - eller også var det en af hendes gode dage...smiler.. jeg passer så meget på ikke at være "dommer" over andre... jeg ved jo alt for godt selv hvordan det føles... ha en god dag herfra...
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:32   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var nu heller ikke for at agere dommer over for hende....og jeg ved da også godt at det kan være taget før...

Men er du sikker på at klovnen i kontrolenheden vil tænke det samme....eller vil de bruge det imod hende...så det var mere derfor jeg udpenslede det med billedet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Ikke rask nok til at være syg momb At søge førtidspension 4 25-03-2011 13:35
Er for rask til at være syg men er for syg til at være rask creek Alt det andet 7 25-11-2010 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension