K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2012, 15:03   #11
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Hej Lunasdatter

Tak!

Jeg synes dine tanker lyder realistiske. Tror også at man trækker en streg i sandet, og gør den nye reform gældende fra i år, og fremefter, som Mette Frederiksen også har sagt på tv.

Ved du eller andre hvornår reformen vedtages. Jeg har hørt noget med en gang i næste uge? Eller måske præsenteres den der?

Som du helt rigtigt skriver, så sidder de nok med kortene tæt ind til kroppen. Jeg har valgt at lægge stor vægt på, de udtalelser Mette Frederiksen kom med i Clement. Man kan vel ikke tage fejl eller glemme at oplyse ting 2 gange.

Jeg er FP efter 2003.

MVH og TAK
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 15:56   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej Lunasdatter

Ved du eller andre hvornår reformen vedtages. Jeg har hørt noget med en gang i næste uge? Eller måske præsenteres den der?.

MVH og TAK
Vimse
Reformen præsenteres i næste uge ( har læst at det bliver tirsdag ) reformen skulle være færdigbehandlet engang i efteråret, og træde i kraft 1/1 - 2013.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 17:46   #13
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Reformen præsenteres i næste uge ( har læst at det bliver tirsdag ) reformen skulle være færdigbehandlet engang i efteråret, og træde i kraft 1/1 - 2013.
Hej supersus

Tak for svaret. Glæder mig til at få endelige svar på bordet

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 18:32   #14
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Vimse.

Jeg synes også, at det er ærgeligt, når man sparker nedad herinde mod ingenting.
Næppe nogen her, som har været i bad og kastet rundt med ideer & skum i en sådan ugennemtænkt FP reform.
I 'virkeligheden' er den jo et EU direktiv.
Først Holland, Så England, så ? og nu os.
Så kan de sige 100.000 gange den der med 'perronparkeringen' - for det kommer derfra.

Fik min pension i dec. 07 og jeg var vildt lettet.
Der gik desværre kun nogle måneder og så kom psykiater Morten Birket Smidt ind på banen med bøssen løftet mod næsten alle mennesker med psykiske lidelser.
Der er næsten ingen grænser for, hvor heldbredte vi kan blive.
Enten med dødsens farlig psykofarmika eller en tur rundt om hans klinik.

Årene er gået og sat os med psykiske lidelser under mistanke, under ulidelig stress, press og ja, shit en udvikling...
Yderligere er der skåret i service §'erne i de fleste kommuner og dermed også i socialpsykiatrien.
Jeg fatter det ikke og ser desværre kun yderlige besparelser på os.

Georg Metz er gået rent ind her, siden jeg var helt ung.
Jeg indsætter lige et uddrag, som han godt nok skrev for ret længe siden, men som jo desværre er helt up date.
Synes, han har en okay befriende og finurlig måde at sige tingene på og er glad for, at han også vil tale for vores sag

http://www.information.dk/240995


Førtidspensionister

Man måler et land på dets ledere, sandt nok. Man måler det heldigvis også på andet. Et civilisationskriterium kunne være, hvorledes det pågældende land behandler sine svage og syge. Lene Espersens partifælle, Helle Sjelle, foreslog i ugen der gik en revision hvert tredje år af førtidspensionisternes ret til pensionen. Dumper de, er det ud på arbejdsmarkedet. Disse mennesker på bunden, for hvem mere end alt i et nidkært system i forvejen er prøvet, kan da sagtens tage en tur i møllen hvert tredje år igen, igen og igen. Psykiske lidelser, ofte pensionens årsag, er vel heller ikke værre, end Helle Sjelle gør dem til, og arbejdsmarkedet kan slet ikke vente med at hyre forhenværende førtidspensionister. Man kan med forslaget formentlig spare samfundet hvad der svarer til et af udenrigsministerens overflødige charterfly og til gengæld hensætte førtidspensionisterne i cyklisk sindsoprivende utryghed. Meget er derved opnået. Det skal ikke kunne betale sig at være psykisk sløj i Danmark.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 24-02-2012 kl. 18:42.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 22:41   #15
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Hej Mella

Tak for dit svar.

Ja, du har helt ret i forhold til hvor de her sparekrav kommer fra. Det er nemlig den såkaldte Europluspagt der er tale om. Den pålægger landene at spare i forhold til at begrænse adgangen til FP. Ud fra de oplysninger jeg kan finde. Det hele dækker ikke over andet end benhårde besparelser.

Som du skriver, er det bestemt ikke os, der har fået denne ugennemtænkte reformide.

Jeg synes du beskriver den udvikling, inden for psykiske lidelser rigtig godt. Vi har ikke oplevet andet end besparelser i lange tider. Socialpsykiatrien er blevet beskåret, og det mærker man.
På den ene side, taler man om mere åbenhed for mennesker med de her lidelser, mens man på den anden side fører en hetz mod dem. Hvordan man vil skabe større åbenhed, når man i den grad mistænker psykisk syge, er mig en gåde.

I tankt med at man forsøger at mistænkliggøre psykiske lidelser, finder man såkaldte eksperter, der kommer med den ene mirakelkur efter den anden. Som oftest ligger deres resultater meget langt fra den virkelighed vi til daglig oplever.

Ja, man måler i høj grad et land på, hvordan det behandler de svageste.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 22:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
, jeg syntes på den anden side ikke det er fair at i er nogen der med en anden regering bare fik pension mens vi andre nu skal tortureres med den nye reform i over 10 år på kh, må vel være lige for alle..
Hmmm, jeg kæmpede med systemet i ca. 15 år, og oplevede min. 2 pensionsreformer undervejs, som var med til, at forhale min sag.

Så jeg mener absolut ikke, at jeg bare fik min pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 22:57   #17
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mella, godt beskrevet med de psykiske lidelser.

Lige netop dét med ftp-reformen og EU, stødte jeg for første gang på forleden - og blev ret chorkeret! Át det faktisk er EU, der kræver det, bliver helt tiet ihjel i debatten...



Sidst redigeret af Risa; 24-02-2012 kl. 23:02.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 00:49   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det er da ligemeget om det kun er de nye eller ej! hovedsagen er vi er nogle mennesker der kommer i klemme, jeg syntes på den anden side ikke det er fair at i er nogen der med en anden regering bare fik pension mens vi andre nu skal tortureres med den nye reform i over 10 år på kh, må vel være lige for alle..
Jeg tror ikke at der er nogen der bare har fået en pension stukket ud i VKO´s tid.. Jeg synes godt nok at du sparker på dem som har fået tilkendt en førtidspension...

Der er jo ingen da aner en dyt om hvordan den nye reform bliver .. så hvorfor skrive
"mens vi andre nu skal tortureres med den nye reform i over 10 år på kh, må vel være lige for alle"..

Jeg tror at dem der virkelig har brug for at få en pension, de får den også efter reformen.. akkurat ligesom idag... De gør nok mere brug af 3 eller 5 års pension ...og så tage den op igen... men det kan vi jo også se at flere har fået indenfor de sidste mdr... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 09:55   #19
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Mette Frederiksen siger en reform skal pege fremad,
ja men hvad så når Venstre kommer med krav om at
at hive fat i alle os på förtidspension,det kunne sagtens
tänkes for at presse regeringen mest muligt.
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 09:57   #20
lillepot
Føler sig hjemme på K10
 
lillepots avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
lillepot er ny på vejen
Kære Lunasdatter.

Jeg synes ikke, at det er i orden, at du gang på gang underkender vores bekymringer om den kommende førtidspensionsreform her på k10.

Når nogle herinde skriver om bekymringer og er meget nervøse og bange hører det ingen steder hjemme, at du fejer det af bordet med dit evindelige: "visse vasse" om menneskers følelser og tanker om den nye reform. Der er kommet mange ting frem, der retfærdiggør usikkerhed hos mange og specielt unge.

Du skriver senest:
Jeg tror at dem der virkelig har brug for at få en pension, de får den også efter reformen.. akkurat ligesom idag... De gør nok mere brug af 3 eller 5 års pension ...og så tage den op igen... men det kan vi jo også se at flere har fået indenfor de sidste mdr... ♥
Knus Lone


Personligt er jeg helst fri for dine hjerter og knus.
lillepot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension