K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2008, 13:22   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Målet er at skære 10 procent af antallet af permanente førtidspensionister.
Nu er unge jo også en slags mennesker
... og at skære alle unge over en kam uden at se på den enkeltes situation for at sætte et statistisk tal ned med 10% er efter min mening en kynisk måde at spare penge på

Der findes allerede regler der gør det muligt for unge førtidspensionister at vende tilbage til arbejdsmarkedet hvis de kan... man kunne gennemføre nogen strammere regler i kommunerne om at de har krav på hjælp til det... det andet er bare for at stramme et tal med 10% ... altså en politisk beslutning uden at kigge på virkeligheden...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 15:05   #12
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Læs hele Bettina Posts debatindlæg her:
Bevar førtidspensionen (denmarkonline.dk)
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 16:53   #13
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja, sikke noget det hele - med den kedelige debat og noget usikre fremtid for os på førtidspension...
Kommer næsten lige fra mit dejlige 'Værested' for folk med psykiske lidelser og jeg kan virkelig ikke i min allervildeste fantasi, formå at tænke mig til, hvad de muligvis vil sætte os til at lave derude på 'markedet'......
Andet end at vi selvfølgelig er nogle dejlige personer, lissom sådan vi nu en gang er
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:57   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
og jeg kan virkelig ikke i min allervildeste fantasi, formå at tænke mig til, hvad de muligvis vil sætte os til at lave derude på 'markedet'......
Nej det er jo det der er så fjollet med alle de udtalelser... der er ingen virksomheder der vil ansætte arbejdskraft med de problemer... og hvor mange skånejobs som skulle hjælpe folk tilbage er det lige man ser opslået... jeg har ikke set mange af dem...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 07:09   #15
astraia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
astraia er ny på vejen
Både jeg og min kone er på FP, vi er begge under 28, og har begge en psykiatrisk lidelse der per defination ikke er helbredelig, og ikke kan gøres bedre hverken medicinsk eller med anden behandling. Med andre ord stationær. Min kones Fp er midlertidig, og skal genoptages om 2 år, med den årsag hun er ung (selvom det jo ikke ændrer ved det ovennævnte)

SKulle vi ved et mirakel blive raske (ber for det hver dag) - så kan vi altid hoppe fuldt ud på arbejdsmarkedet fra den ene dag til den anden. Så muligheden for at komme i arbejde på den led er der.. men..

Problemerne ligger i:

Manglende sagsbehandlere: I vores kommune kan man vente lang tid på en sagsbehandler - således har min kone på ½ år skiftet 16 gange... ( 1 6 ) og har i ½ år slet ikke haft nogen - Da hun endelig efter mange års kamp fik den tilkendt, fik hun beskeden: nu er der ikke mere vi kan gøre for dig!

Det er ikke mulig hvor vi bor at få hjælp til et skånejob/flexjobs eller nogen for for at komme videre, da det ikke er mulig at få noget der ligner hjælp fra kommunen.

Jeg havde selv fundet en arbejdsplads der ville tage mig på skåne vilkår, men skulle vente næsten 4 uger på at bare få fat i den rigtige på kommunen, og derudover 3 uger for at få svar. Tl den tid var der ikke mulighed for det længere

Derudover var der 9 åmneder ventetid på en støtte kontakt person, så man kunne få hjælpe til at komme igang.

Når man regner alle tingene sammen - så er det URIMELIGT at forlange at vi bare skal tage os sammen og komme ud på arbejdsmarkedet igen. Ikke alene gør vores psykiske situation at det er meget svært med hjælp, men selvom vi havde det bedre kunne vi knap nok pga den mangel på hjælp der er.

Når DET er sagt..... så ER der mange jeg kender der "snyder" sig til en FP. Kender til mindst 4 der fungere normalt efter de er kommet ovenpå, og bare synes det er belejgligt med deres egne ord. Og det er derfor vi andre skal have det svært nu :/
astraia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48
Sidste nyt.... Brittaf Jeg har fået job. 3 05-03-2008 20:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension