K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 23:36   #121
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det står jo sort på hvidt

Kommunen har ikke tænkt sig at afklare mig, men blot afslutte min sag

Arbejdsmarkedsudvalget, Silkeborg Kommune:
Status på Sygedagpengestrategien december 2010
Plan for sagerne over 39. sygefraværsuge


....Den anden del er arbejdet med de sager der allerede er over 52 uger eller mere, og som ikke har været en del af den systematiske afklaring fra starten af sygemeldingen.
Det er anden del, som genererer flest klager. Fordi der i den del af sagerne har været lange og passive perioder, uden systematisk og kontinuerlig sagsbehandling. Det er den del af sagerne, som fagforeningerne, bisiddere og partsrepræsentanter går ind i. Nedenstående vises planen for håndteringen af de to dele. Planen bliver uddybet, og understøttet af udviklingen af sagsantallet.

I sagerne der er over 52 ugers varighed, har der i mange tilfælde ikke været en systematisk afklaring gennem hele sygefraværsforløbet. Det vil sige, at når vi tager fat i en af de sager, er det altid for at starte afklaring til anden forsørgelse eller for at lukke sagen, da borgeren ikke er berettiget til sygedagpenge mere. Det er i disse tilfælde, at vi får klager, da der ofte i perioder ikke har været progression i sagsforløbet. Vi har fra oktober taget systematisk fat i de sager. Vi forventer at have dem afsluttet ved udgangen af 2011 (på grund af de længevarende afklaringer, og forlængelsesmuligheder med et langt tidsperspektiv). Det betyder at vi også i 2011 må forvente at opleve klager i disse sager. Vi forventer fortsat reduktion i antallet af klager, da flere og flere af de lange sager efterhånden vil have været gennem alle sygedagpengestrategiens elementer.


Derudover har vi gravet frem, at Silkeborg kommune skal betale omkring 10 mill tilbage til staten i for meget refusion modtaget i årene 2007, 2008, og 2009. Den regning skal betales i år (oveni en 255 mio kr besparelse)
Som vi ved, er loven om tilbagebetaling af statsrefusion suspenderet i 2010 og 2011, så det er nu gratis ikke at overholde sygedagpengelovens kap 6 - som netop er den overtrædelse, kommunen overtræder i stor stil - som man kan læse at de selv indrømmer "har der i mange tilfælde ikke været en systematisk afklaring gennem hele sygefraværsforløbet"

Der begynder at tegne sig et billede af en kommune, der i den grad er hårdt trængt økonomisk, som ikke overholder loven, og ligefrem kalkulerer med at afslutte folks sager uden afklaring, lige så snart de har "været gennem alle sygedagpengestrategiens elementer".

Derudover er det kommet frem at Silkeborg kommune er den, der giver færrest førtidspensioner grundet psykiske lidelser i hele Danmark! (Herning og Sønderborg ligger i top)

Hvordan kan jeg overhovedet vinde denne kamp? Det er jo håbløst!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 00:05   #122
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser

Hvordan kan jeg overhovedet vinde denne kamp? Det er jo håbløst!
NEJ Tassi - det er ikke håbløst - jeg er sikker på, at I visse sager og kommuner skal nogen gå forrest - hård tørn, men måske er det dig, som skal underminere netop Silkeborg kommunes lovløse system, og nu har du Danmarks bedste advokater med på din side - i hvert fald snart . Derudover har du dit skarpe hoved med dig, selvom det følelsesmæssigt er hårdt (det ved jeg det er for dig, og det er jeg på dine vegne ked af), men jeg er sikker på, at I den allersidste ende kommer du gennem dette som vinder OVER kommunen.

Jeg tror på dig og din sag, og mange af dine ord og al din viden (og mange andres) har holdt mit mod oppe og aktiveret det. Dette er jeg taknemmelig for.

I'm not afraid to shake up the system, and Silkeborgs system needs more shaking up than any other system I know, and where I am right now I have nothing to loose

10000000 optimistiske knuuuuuuuuz til dig fra mig

Sidst redigeret af tigerbia; 28-03-2011 kl. 00:33.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 08:17   #123
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
NEJ Tassi - det er ikke håbløst - jeg er sikker på, at I visse sager og kommuner skal nogen gå forrest - hård tørn, men måske er det dig, som skal underminere netop Silkeborg kommunes lovløse system, og nu har du Danmarks bedste advokater med på din side - i hvert fald snart . Derudover har du dit skarpe hoved med dig, selvom det følelsesmæssigt er hårdt (det ved jeg det er for dig, og det er jeg på dine vegne ked af), men jeg er sikker på, at I den allersidste ende kommer du gennem dette som vinder OVER kommunen.

Jeg tror på dig og din sag, og mange af dine ord og al din viden (og mange andres) har holdt mit mod oppe og aktiveret det. Dette er jeg taknemmelig for.

I'm not afraid to shake up the system, and Silkeborgs system needs more shaking up than any other system I know, and where I am right now I have nothing to loose

10000000 optimistiske knuuuuuuuuz til dig fra mig
Tusind tak for ordene

Hvor stammer citatet oprindeligt fra? Jeg synes at kan genkende det
Under alle omstændigheder er det meget rammende
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 13:36   #124
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Tusind tak for ordene

Hvor stammer citatet oprindeligt fra? Jeg synes at kan genkende det
Under alle omstændigheder er det meget rammende
Jeg kan simpelthen ikke huske hvor det stammer fra. Har det stående på en liste, hvor jeg samler vise ord op som jeg ind imellem falder over - og her tog jeg det fra
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:16   #125
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tigerbia og Tassi:

Citatet stammer fra Ann Richards tror jeg:

http://womenshistory.about.com/od/qu...n_richards.htm
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:38   #126
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Hej tigerbia og Tassi:

Citatet stammer fra Ann Richards tror jeg:

http://womenshistory.about.com/od/qu...n_richards.htm
Det kunne det godt tyde på, selvom jeg så er faldet over en udvidet/tilpasset version
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:56   #127
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Det kunne det godt tyde på, selvom jeg så er faldet over en udvidet/tilpasset version
Jeg synes, jeg kan genkende det fra en film, men kan simpelthen ikke greje hovedet hen til hvor eller hvilken
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 15:15   #128
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Jeg kan godt se, tigerbias citat har flere nuancer end Ann Richards.

Jeg er meget enig i tigerbias citat!

Og meget enig i tigerbias overvejelser:

Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
NEJ Tassi - det er ikke håbløst - jeg er sikker på, at I visse sager og kommuner skal nogen gå forrest - hård tørn, men måske er det dig, som skal underminere netop Silkeborg kommunes lovløse system, og nu har du Danmarks bedste advokater med på din side - i hvert fald snart .

I'm not afraid to shake up the system, and Silkeborgs system needs more shaking up than any other system I know, and where I am right now I have nothing to loose

10000000 optimistiske knuuuuuuuuz til dig fra mig
Apropos citats kompleksitet - om behov for at ryste kommunale systemer i denne og i andre sager - og igen sætte faktiske love i fokus - fremfor at være underlagt kommunale skufferegler - som klient og som ansat - har jeg følgende overvejelser:



På grund af kommunalt hierarkis skufferegler har kommunalt ansatte tilsyneladende begrænsede muligheder for at støtte sagligt ordentligt i sager som Tassis:

– med tilsyneladende begrænset ytringsfrihed i relation til at råbe op om forkerte sagsgange jf. kommunale hierarkiers skufferegler

- meget imod loves hensigt i Dk:



Læs mere herom bl.a. her:

”Socialrådgivere skal blive bedre til at sige fra, når loven overtrædes. Omvendt skal man tænke sig godt om, før man går til medierne som whistleblower, for prisen kan være høj,” siger jurist og lektor Bente A. i Socialrådgiveren nr. 11 den 4. maj 2009.

”Bente A. har selv været i fokus som whistleblower. Hun blev headhuntet til en stilling som juridisk rådgiver for de fire socialcentre i Århus og skulle vurdere lovligheden af forvaltningens afgørelser på børne- og ungdomsområdet. Da hun fandt fejl i en række sager, blev det taget unådigt op.”

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2297



Læs mere om denne personligt omkostningsfulde Whistleblowersag - men efter 2 år - opbakning:

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=38486
http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=38464
http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=38507



Hav som klient i dette system - tigerbias citat in mente:

I'm not afraid to shake up the system, and Silkeborgs system needs more shaking up than any other system I know, and where I am right now I have nothing to loose.

Sidst redigeret af Katharina; 28-03-2011 kl. 18:48.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 19:45   #129
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Katharina

Meget interessant læsning

"- Kommunerne har pligt til at handle lovligt, og socialrådgivere og alle andre offentlige ansatte har pligt til at sige fra i forhold til ulovlig praksis. Får vi som offentligt ansatte en lovlig ordre, skal vi udføre den. Men situationen er præcis den modsatte, hvis der er tale om en ulovlig ordre. Så har vi en klar forpligtelse til at sige fra, og det er faktisk strafbart ikke at gøre det, fastslår hun – og henviser til straffelovens §156 og 157."

Det kunne være lidt interessant om det kunne lade sig gøre at ryste lidt med denne sabel i kampen også - ikke min personlige sag, men det oprør, vi har startet i Silkeborg

Mht at gå i front i kampen, føler jeg nok et vist ansvar, da jeg nu er så meget inde i sagerne, og har det skrevne ords magt til at prøve at gøre en forskel. Men puha, bare tanken... Jeg skal bare lade være med at tænke over det, og så bare gøre det. Under alle omstændigheder er skridtene taget. De første artikler kommer i lokalavisen på torsdag, og på fredag starter vi med en ugentlig, fredelig, protestdemonstration foran jobcentret. Vi er allerede flere profiler herinde fra som deltager. Det er spændende, hvad det hele kan udvikle sig til
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 19:56   #130
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Katharina

Meget interessant læsning

"- Kommunerne har pligt til at handle lovligt, og socialrådgivere og alle andre offentlige ansatte har pligt til at sige fra i forhold til ulovlig praksis. Får vi som offentligt ansatte en lovlig ordre, skal vi udføre den. Men situationen er præcis den modsatte, hvis der er tale om en ulovlig ordre. Så har vi en klar forpligtelse til at sige fra, og det er faktisk strafbart ikke at gøre det, fastslår hun – og henviser til straffelovens §156 og 157."

Det kunne være lidt interessant om det kunne lade sig gøre at ryste lidt med denne sabel i kampen også - ikke min personlige sag, men det oprør, vi har startet i Silkeborg

Mht at gå i front i kampen, føler jeg nok et vist ansvar, da jeg nu er så meget inde i sagerne, og har det skrevne ords magt til at prøve at gøre en forskel. Men puha, bare tanken... Jeg skal bare lade være med at tænke over det, og så bare gøre det. Under alle omstændigheder er skridtene taget. De første artikler kommer i lokalavisen på torsdag, og på fredag starter vi med en ugentlig, fredelig, protestdemonstration foran jobcentret. Vi er allerede flere profiler herinde fra som deltager. Det er spændende, hvad det hele kan udvikle sig til
For pokker det er stærkt, bliver helt åndeløs og ved du hvad Tassi, du behøver slet ikke 'tænke'. Som jeg ser det, skal du bare være dig selv det er din styrke på trods af dine hårde omstændigheder, og så er der mange herinde som vil hjælpe, når det bliver/er hårdt.

Sender du linket til artiklerne, så os udenfor Silkeborg kan følge med i oprøret - hvem ved, måske breder det sig til hele landet, når flere bliver ligeså modige som dig?

Stort stort knus
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension