K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2011, 11:16   #1
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Lidt af hvert, bla. sociallægeinstitutionen

Hej

Har læst flere steder her på k10 flere, at det er fuldt lovligt, at optage møder feks. med sin sagsbehandler.

Men er der nogen der ved, om jeg også må optage møder ang. min søn på hans skole, eller er det kun når mødet drejer sig om en´selv? Og må jeg gøre det uden de andre mødedeltagere ved at jeg optager mødet?

Jeg har så svært ved at huske hvad der bliver sagt på møder både ang. mig selv men også min søn, og så er det jo at tankerne rumsterer døgnet rundt, for hvad var det nu lige der blev sagt Min søns skole er nemlig rigtig dårlige til at lave referater af møderne, så tankerne kan blive ved i en uendelighed

Jeg har lige bestilt en diktafon, men hvor placerer I den, hvis I vil optage uden at fortælle det ?

Og så lige en gang til Jeg har tidligere skrevet herinde om der ikke er nogen af jer der har erfaringer med sociallægeinstitutionen i Århus. Jeg havde skrevet mit indlæg under en "forkert" kategori, så nu prøver jeg lige igen.

Er der nogen der vil dele evt. erfaringer de har haft med sociallægeinstitutionen i Århus ? Eller måske nogen der kender nogen der har været der ?

Jeg var til psykiatrisk speciallæge derinde for knap en md. siden, og jeg er ved at gå til af tankemylder om hvad speciallægen er kommet frem til.

Jeg er forlænget efter den paragraf, hvor man skal finde ud af om det bliver flexjob eller pension i fremtiden, men med de "gysere" jeg på det sidste har læst herinde, er jeg nu skrækslagen for at jeg også ryger på KH som andre herinde.

På forhånd tak for hjælpen
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 12:08   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er fuldt ud lovligt, at optage møder o.l. man selv deltager i. Og du behøver ikke, at oplyse andre mødedeltagere om det.

Jeg kan ikke huske §'en, men det fremgår af straffeloven.

Derimod er det ikke tilladt, at gå ind i et lokale og f.eks. gemme en optager bag gardinet og så hente optageren senere når der har været et møde man ikke selv har deltaget i.

Jeg har en lille mp3'er med voice-recorder i, den er nem at skjule bag en løs trøje eller den lille net-lomme på min rygtaske.

Mange mobiltelefoner har voice-recorder, så man kan optage, men der er forskel på hvor længe de kan optage ad gangen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 15:48   #3
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Vovse

Mange tak for dit svar Det er også "kun" til møder hvor jeg selv deltager, jeg har tænkt mig at optage.

Gad vide om man kan høre havd der er optaget på en diktafon, hvis jeg lægger den i min åbne taske ? For det er i første omgang ikke meningen at jeg vil sige, at jeg optager, da jeg tænker at det kan virke provokerende på nogle

I dag har jeg modtaget erklæring fra psykiatrisk speciallæge, og det er vist fint nok, som jeg kan vurdere det. Han afviger i hvert fald ikke fra de andre fagfolk, jeg har været til, så det stemmer på den måde overens.

Regner med at jeg skal ud i arbejdsprøvning på et tidspunkt.
Py ha, det kan jeg slet ikke overskue, men håber at der bliver taget de skånehensyn der bliver påpeget, for at jeg vil kunne bestride et job.

Er der nogen af jer der har erfaring med præparatet Venlafaxin ?
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 16:38   #4
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej onmyway...

Venlafaxin har jeg prøvet. Jeg fik en mindre forgiftning af den. Det var en psykiater, som kommunen havde bedt lave speciallæge erklæring, der sagde jeg skulle prøve denne. Min egen psykiater var dybt chokeret over mine bivirkninger, så jeg kom ud af det MEGET hurtigt. Jeg får dog meget hurtigt svære bivirkninger...

Jeg har dog hørt om flere, der har haft glæde af medicinen.

Hvis du går op i søgefeltet til højre på forsiden, kan du søge på Venlafaxin. Der har været skrevet en del om det herinde
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 21:51   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke du har så meget at frygte, når det angår Århus kommune. Det virker som en redelig kommune, der godt kan finde ud af at give en ordentlig og redelig sagsbehandling med dertil korrekte afgørelser.
Kan ikke huske, jeg har læst gyserhistorier fra Århus. Kender en, der brækkede ryggen, og to år efter var tilkendt førtidspension uden noget gys indover.
Har også talt med en sagsbehandler fra Århus, som lød meget overbevisende i deres tilgang til de syge borgere, og i særdeleshed omkring deres brug af lægekonsulenter, som de IKKE virker til at misbruge - i modsætning til visse andre kommuner
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 22:06   #6
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Tak for svar

Tassi : der har været noget rigtig rod i min "sag" tidligere pga. en tidligere sagsbehandler, så det er denne erfaring jeg frygter skal gentage sig.

Men det skal siges at jeg ingen dårlige erfaringer har med lægekonsulenter eller min nye sagsbehandler, men jeg er næsten lige blevet grundigt udredt af flere forskellige fagpersoner, så min frygt satte ind, da jeg så skulle til endnu mere udredning, for det var jeg jo som sagt allerede blevet.

Men jeg har heldigvis ikke været udsat for nogle af de groteske fagpersoner, som nogle har været herinde, det har været rare og dygtige fagfolk jeg har været til efter min egen mening.

Så jeg håber at det fortsætter med at gå på den måde, som det har gjort efter jeg fik ny sagsbehandler.
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sagsbehandler hvert ½ år?? pige29 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 23-05-2012 08:05
Hjælp til lidt af hvert Skolekridt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 03-10-2011 21:35
Ventetid Sociallægeinstitutionen Århus Sunnydob Dit og Dat 4 26-05-2011 19:22
Hvert andet opkald til kommunerne ender blindt buster Politik og Samfund 1 03-08-2010 09:05
lidt af hvert Fie Alt det andet 0 06-11-2009 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension