K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2007, 10:48   #31
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvem skal jeg stemme på?

Nu plejer jeg at stemme på rød stue. Men på det sidste er jeg blevet alvorligt i tvivl. Venstrefløjen har traditionelt stor tillid til den offentlige sektor /systemet. Det skal bare forbedres og have flere ressourcer…Men hvad skal jeg med flere sagsbehandlere eller jobkonsulenter??? Jeg har efterhånden mødt mange…..Jeg oplever ikke kommunen/sagsbehandleren/jobcentret som en hjælp – men som min modpart. Man kunne sagtens nedlægge Jobcentrene uden at hverken arbejdsgivere eller jobsøgere ville savne dem.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 11:59   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Citat:
Man kunne sagtens nedlægge Jobcentrene uden at hverken arbejdsgivere eller jobsøgere ville savne dem.
Sygehusene er jo næsten "nedlagt", kommuneskoler er næsten "nedlagt", ældreplejen er næsten "nedlagt".

Det er jo snart hele samfundet, der IKKE FUNGERER pga. "blå stue".

Og det her hører vi ikke så meget om... Politiet er også "nedlagt".:eek:

Sikke nogle "resultater", denne regering har skabt.

Læs her... det er da "interessant" læsning og noget af en gyserhistorie:

Citat:
Spørgsmål: Mener ministeren, at det er rimeligt, at det kan forekomme, at en mand og hans kæreste, der overfaldes i deres hjem, af politiets vagtcentral i Holstebro får at vide, at der ingen patruljevogne er til rådighed, og at de i stedet skal låse døren?

Begrundelse: Der henvises til omtalen af nævnte episode i Herning Folkeblad den 23.oktober 2007, hvor resultatet var, at der først blev sendt en patruljevogn efter halvanden time. Gerningsmændene er stadig på fri fod.

Citat:
Spørgsmål: Mener ministeren, at politireformen har fået den effekt, der var påtænkt, nemlig at der skulle være færre ledere, og at der skulle 800 ekstra politibetjente på gaden?

Citat:
Spørgsmål: Mener ministeren, at politiet lever op til løftet om en døgnåben politistation i Herning og Silkeborg, når bemandingen alene består af 1 indevagt?

Citat:
Spørgsmål: Mener ministeren, det er rimeligt, at det kan forekomme, at der kun er 1 erfaren betjent og 1 urutineret politielev på gaden til at betjene 120.000 borgere i Herning og Ikast-Brande kommuner?

Begrundelse: Der henvises til artikel i Herning Folkeblad den 23. oktober 2007, hvor det fremgår, at dette var tilfældet ved en færdselsulykke onsdag den 17. oktober 2007, hvor konsekvensen var, at den unge politielev alene måtte køre ambulanceeskorte i politibilen til Regionshospitalet Herning, mens den erfarne kollega måtte blive tilbage på ulykkesstedet ene mand, uden en patruljebil til rådighed.

Citat:
Spørgsmål: Hvad vil ministeren gøre for at sikre, at politireformen gennemføres i politikreds Midt- og Vestjylland på en måde, der ikke giver et politikorps med frustrerede og stressede betjente, som betyder, at problemerne i sidste ende går ud over borgerne, der får en dårligere betjening end før?
Citat:
Spørgsmål: Mener ministeren at det er rimeligt, at politireformen gennemføres med en sådan hast og på en sådan måde i politikreds Midt- og Vestjylland, at politielever arbejder på egen hånd med komplicerede sager, at færdselsbetjente skal sikre DNA-spor ved indbrud, selv om de aldrig har prøvet det før, at erfarne politibetjente åbner post, at patruljevagter dækkes af elever og betjente, der ikke har været på gaden i årevis, at specialviden ikke bliver udnyttet, og at betjentenes egne forslag og ønsker bliver overhørt og ignoreret?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:17   #33
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Glemte lige en vigtig ting.
Før i tiden i 80érne og op måske endda også i 90érne det kan jeg ikke huske 100% og vil ikek hænges op på :-)

Men dengang i der var der en del der udnyttede det med at få en førtidspension, og det er jo det som har gjort det uhyggelig svært og få en idag. Så dem der snød sig til en pension dengang fordi de ikke lige gad arbejde, det er dem der bærer en stor del af skylden for vi idag har så uhyggeligt svært ved at få en. og det kan jeg ikke se seriøst man kan hænge regeringen op på, for det er laaaang tid før deres tid i 2001.

Men når det er sagt så er det lidt mystisk at ingen partier idag i partilederrunden havde fleksjob ordningen oppe og vende. så vi er nok ikke et HOT nok emne.

De havde børne psykriatisk afd og børn der stod på venteliste der, det er nu heller ikke regeringens skyld, det kan man takke PPR´s uvidenhed for.

Lone
Men dengang i der var der en del der udnyttede det med at få en førtidspension, og det er jo det som har gjort det uhyggelig svært og få en idag. Så dem der snød sig til en pension dengang fordi de ikke lige gad arbejde, det er dem der bærer en stor del af skylden for vi idag har så uhyggeligt svært ved at få en. og det kan jeg ikke se seriøst man kan hænge regeringen op på, for det er laaaang tid før deres tid i 2001.
Citat af LoneT

Sikke noget vrøvl LoneT...dem der bærer skylden for at det nærmest er umuligt er Politikerne ikke de mennesker du taler så nedladende om.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:28   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Af hensyn til de givne pensioner tilbage i 90-erne, var det for kunstigt at bringe arbejdsløshedstallet ned, folk blev mere eller mindre tvunget til det.

MEN...
Der er vigtigt at alle uanset, politiskt tro, får bragt syges situation frem i lyset, kan vi alle ikke gå ind for det?

Så dem der har overskud, skriv til politikkere, debatter og lign. måske vi kunne få held til at få manglene retsikkerhed, lægekonsulenters fusk, kommunernes uvillighed til at hjælpe syge, frem i lyset.

vh popiae

Af hensyn til de givne pensioner tilbage i 90-erne, var det for kunstigt at bringe arbejdsløshedstallet ned, folk blev mere eller mindre tvunget til det.


det er nemlig sandheden...jeg er helt enig med dig I den oplysning da jeg selv blev truet dengang med at blive parkeret på pension...dengang der var stor arbejdsløshed...selvfølgelig sagde jeg NEJ til det da jeg ikke var syg. der var mange der overhovedet ikke ville på førtidspension...det var noget man ikke kunne lide som ung og frisk men bare ledig...så dem der fik pension var nok dem der havde givet op og var syge.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:40   #35
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
det er rent ud sagt afskyeligt at Naser Khader er stemmen på vægtskålen...puha med hans super liberale politik. Måske vi skulle have en valg tråd her under valget så vi kan komme af med vores ønsker og afsky...også for alle dem der læse rmed herinde...

God aften til alle.
Vores lille valgtråd her skal lige have en nyhed om Ny Alliance og RØDE KORS...læs nyhederne...

Røde Kors-bidrag ender som partistøtte til Ny Alliance
Når danskerne sender penge til Røde Kors, støtter de dermed Ny Alliances valgkamp, erkender nødhjælpsorganisationen.

ET PARADOKS...må man sige...fagre nye verden...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:43   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvorfor er der snart intet, der kan overraske mere?

Ja, som jeg siger: Medmenneskelighed og IKKE penge skal styre.

Og hvad sker der? Penge går IGEN fra det humane.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:43   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza mange spørgsmål er der ingen svar
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:52   #38
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, ingen svar... åbenbart.

Da mystisk, at man ikke kan forholde sig til SÅ VOLDSOMME ændringer i vores samfund med så VOLDSOM indflydelse på SÅ MANGE.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:56   #39
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg er begyndt at tro at formålet med disse tider ar at nedbryde folks moral ...forvirre og vende alting på hovedet...derfor er det vitalt ikke at blive forvirret og nedbrudt, men bibeholde den anstændighed der er så upopulær...nemlig sund fornuft...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 13:37   #40
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om Røde Kors, Poulsen og Ny Allicance, sakset fra debat på www.fyens.dk



Citat:
Farvel troværdighed
Skrevet af Poul Jørgensen for 5 timer siden


Det er da godt, at der er tre uger til valget, for jeg skal da have noget tid til at forstå sammenhængen mellem det hæderkronede Røde Kors og det selvforherligende Ny Arrogance.
Bedste bud på en forklaring: NA skaffede flest indsamlere og som belønning giver Jørgen Poulsen de lovede
Citat:
tre timer
til partiet?

Fed humor!!!!
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Thorning udskriver valg og skifter til Venstre! GentleGiant Politik og Samfund 1 25-04-2013 01:52
Værre end under Fogh Risa Politik og Samfund 4 03-11-2012 23:52
Fogh får os aldrig Peacock Det er da strengt ! 4 05-01-2009 23:53
Ryst Fogh til Bloksbjerg. Stella Politik og Samfund 17 21-10-2007 16:40
Stop Fogh. Hejdien Et godt link! 1 03-06-2006 22:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension