K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2016, 11:44   #1
Aidablu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Aidablu er ny på vejen
FTP og flytning til Syd afrika

Hej alle

Jeg skal høre i forbindelse med at jeg er førtidspensionist og skal flytte til Syd afrika næste år hvor jeg bliver gift også, hvordan står det lige med at jeg kan søge om at få min FTP med der til, fik den i 2009?

hvor meget er det jeg kan få?

og

hvornår skal man begynde at ansøge om dette, jeg flytter permanent ud af dk for at bo hos min Kommende kone omkring april maj næste år?

Ang ægtskabet, hvornår skal man melde at man er blevet gift, og hvor, skal udbetaling danmark også have det afvide ?

Mange hilsner

Nicolai
Aidablu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 11:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke et ue land,så du kan ikek få hele din pension med, ring til udbateling danmark og få de rigtige beløb
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 12:49   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kommer vist an på om du opfylder kravene, da sydafrika vist ikke er et af de lande Danmark har aftale med.

Læs mere her og tror du skal søge i rigtig god tid

https://www.borger.dk/Sider/Internat...6-b98f63888979
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 15:55   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er udbetaling Danmark der skal have besked i begge tilfælde....altså at du er blevet gift eller når du bliver det og når du flytter til udlandet..

Du kan melde udflytning her på borger.dk https://www.borger.dk/Sider/handling...a-29b43a25b5ae

Hvis du kigger under punktet "Skal jeg give besked, hvis min situation eller indkomster ændrer sig?" her https://www.borger.dk/Sider/foertids...ye-regler.aspx

Så er der links til der hvor du skal give besked...

Nederst på siden kan du finde kontaktoplysninger til udbetaling Danmark...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 16:23   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aidablu Se meddelelser
Hej alle

Jeg skal høre i forbindelse med at jeg er førtidspensionist og skal flytte til Syd afrika næste år hvor jeg bliver gift også, hvordan står det lige med at jeg kan søge om at få min FTP med der til, fik den i 2009?

hvor meget er det jeg kan få?

og

hvornår skal man begynde at ansøge om dette, jeg flytter permanent ud af dk for at bo hos min Kommende kone omkring april maj næste år?

Ang ægtskabet, hvornår skal man melde at man er blevet gift, og hvor, skal udbetaling danmark også have det afvide ?




Mange hilsner

Nicolai
du mister omkring 50.000 om året på at bosætte dig uden for Eu , også yderligere 32.000 mere for at du ikke er enlig mere ....har din kone så ikke noget indtægt kan du som grænsegænger få hendes personfradrag nu ved jeg ikke om der er særaftaler med Sydafrika det er der nogle lande der har

men sygt det koster lidt knapper
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 17:29   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
....har din kone så ikke noget indtægt kan du som grænsegænger få hendes personfradrag nu ved jeg ikke om der er særaftaler med Sydafrika det er der nogle lande der har
Sydafrika går ikke under reglerne for grænse-gængere.
Disse regler gælder hvis man arbejder i et land og bor i et andet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 09:20   #7
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Sydafrika går ikke under reglerne for grænse-gængere.
Disse regler gælder hvis man arbejder i et land og bor i et andet.

Du kender åbenbart ikke reglerne du kan komme under grænsegænger reglerne når 75 procent af din indkomst kommer fra Danmark....formoder ikke det er Sydafrika der udbetaler pensionen der efter man har bosat sig der....er selv bosat i Thailand og er grænsegænger hos skat
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 09:52   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
Du kender åbenbart ikke reglerne du kan komme under grænsegænger reglerne når 75 procent af din indkomst kommer fra Danmark....formoder ikke det er Sydafrika der udbetaler pensionen der efter man har bosat sig der....er selv bosat i Thailand og er grænsegænger hos skat
Der er helt klare regler for hvilke lande og hvornår man er grænse-gænger, og nu er det faktisk noget af det jeg fagligt beskæftigede mig med i mit sidste fleksjob.

Sidst redigeret af KageØre; 12-08-2016 kl. 11:51.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 14:00   #9
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Der er helt klare regler for hvilke lande og hvornår man er grænse-gænger, og nu er det faktisk noget af det jeg fagligt beskæftigede mig med i mit sidste fleksjob.
Begrænset skattepligt til Danmark
Såfremt den fulde skattepligt til Danmark ophører, vil man kunne blive begrænset skattepligtig til Danmark. Det bliver man, hvis man har bestemte former for indkomst fra kilder i Danmark.

De vigtigste tilfælde er:6)

Man har lønindkomst fra arbejde udført i Danmark for en arbejdsgiver, der er hjemmehørende i Danmark
Man har lønindkomst fra arbejde om bor på skibe eller fly med hjemsted i Danmark
Man modtager andre former for A-indkomst, som f.eks. pension, folkepension, SU, arbejdsløshedsdagpenge, bestyrelseshonorar mv.
Man udøver et erhverv med fast driftssted i Danmark
Man har indkomst af fast ejendom, som ligger i Danmark, f.eks. lejeindtægter fra ens hus
Man modtager udbytte fra danske aktieselskaber








det må du da meget gerne finde et link til . har aldrig hørt dette kun gælder i bestemte lande god weekend
__________________

Sidst redigeret af handy; 12-08-2016 kl. 14:43.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 14:14   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
det må du da meget gerne finde et link til . har aldrig hørt dette kun gælder i bestemte lande god weekend
Det er ret kompliceret og for eksempel set i forhold til Sverige er det ikke alle dele af Sverige der hører ind under disse regler fordi nogle områder hører under Øresunds regler.
Afhængig af hvem arbejdsgiveren er og hvor denne har hovedkontor kan reglerne også være bøjede og kun afgøres i ankestyrelsen.
Og derfor kan man ikke bare give et link til hvordan reglerne er, men en ting er sikkert at grænse-gængere er folk med bopæl i et land og dagligt arbejde i et andet, hvor fra der også kommer en LØN-indtægt.

(men tråden handler jo ikke om dette, men om beskatning af pension ved fast bopæl i Sydafrika)
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension