K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 21:55   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kan ikke finde den...

Lidt hjælp udbedes...

Jeg sidder og leder efter den principå afgørelse der stadfæster at hvis man er for dårlig til fleksjob, så skal man tilbydes førtidspension... hmmm er der en der lige kan huske den og enten skrive nummeret på den eller linke ind til den?

Har selv brugt den før, men den er åbenbart pist væk fra min pc...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:40   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmm, kan det være helsingørdommen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:40   #3
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Muligvis denne A-38-02 ymerparagraffen og så er der Helsingørdommen, den kan du vist søge på herinde
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:56   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nu kommer jeg helt i tvivl om min hukommelse

Men det er ikke en af de foreslåede jeg efterlyser. Jeg mener at jeg helt sikkert har læst en principafgørelse der siger at hvis kommunen f.eks. engang har visiteret en borger til fleksjob, og denne borger så senere bliver så syg/dårlig at vedkommende ikke kan opretholde flekjob visitationen (opfylde de alm. krav) så skal der automatisk tilbydes førtidspension, uden videre?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 22:59   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nu kommer jeg helt i tvivl om min hukommelse

Men det er ikke en af de foreslåede jeg efterlyser. Jeg mener at jeg helt sikkert har læst en principafgørelse der siger at hvis kommunen f.eks. engang har visiteret en borger til fleksjob, og denne borger så senere bliver så syg/dårlig at vedkommende ikke kan opretholde flekjob visitationen (opfylde de alm. krav) så skal der automatisk tilbydes førtidspension, uden videre?
Jeg har lige kigget principafgørelserne igennem og synes heller ikke, jeg kan finde nogen. Du kan evt. skrive til ankestyrelsen og spørge dem om det kan findes.

Mindes ikke selv, at der er en og tænker også, at det må være individuelt i de forskellige sager og at det ikke bare sådan lige giver automatisk førtidspension... F.eks. ledige fleksjobbere skal revurders mellem 12-18 måneder og her er der en paragraf som siger, at der skal foreligge en redegørelse bla. om der skal påbegyndes en førtidspensionssag.... Hvis det hjælper dig lidt på vejen..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:02   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Ricky du har ret, men kan heller ikke finde den !
øhhh prøver lige igen - tror det er fordi den ligger under noget flex noget.
hmm nej tror faktisk det står i brochuren om flexjob....
vender lige tilbage !
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:09   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg fandt den her: P-18-05

Der står: Vurderingen af, om ansøger kunne blive i stand til at forsørge sig selv ved indtægtsgivende arbejde, skulle foretages, uanset at hun tidligere var blevet visiteret til fleksjob, og uanset at helbredstilstanden senere var blevet dårligere. Vurderingen kunne kun undlades, hvis forværringen var af et omfang, så det kunne anses for dokumenteret, at hun ikke kunne blive selvforsørgende.

Men det er jo selvfølgelig ikke helt det samme du søger....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:53   #8
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Det lyder usandsynligt, at der skulle foreligge sådan en principafgørelse, for i sidste ende vil tildelingen af fp jo altid bygge på et skøn, og det er den enkelte kommune/sagsbehandler, der foretager det skøn.

Som det allerede er blevet nævnt, så skal kommunen i forbindelse med revurderingen af fleksjob vurdere, om der er grundlag for at starte en sag om førtidspension jvfr. Aktivlovens § 74 c, stk. 3, pkt. 4. Men så længe der ikke eksisterer en nedre grænse for hvor mange timer man kan visiteres til et fleksjob, så er der i princippet heller ikke noget, der hedder "for dårlig til fleksjob", i hvertfald ikke for os, der allerede er visiteret.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:59   #9
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3516
kan ikke lige se mig ud af det her, men det lader til de har fat i det rigtige????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 00:26   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
eller den her ?
Revurdering efter § 74 c
§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Vurderingen skal være afsluttet senest, når pågældende har modtaget ledighedsydelse i 18 måneder. Når en person, der modtager ledighedsydelse eller har opsagt et fleksjob, flytter til en anden kommune, skal denne kommune afslutte vurderingen inden for fristen på 18 måneder. Kommunen skal dog senest inden for 6 måneder efter flytningen afslutte vurderingen, hvis fristen på 18 måneder ikke kan overholdes på grund af flytningen. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.
Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af
1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,
2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,
3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og
4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke finde FTP bevillingen !? Ibbder1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2012 15:32
Kan ikke finde §§§§ Stenbuk55 Alt det andet 4 07-01-2010 01:10
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32
kan ikke finde ljg Alt det andet 5 13-12-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension