K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2018, 10:12   #1
Scorpius
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Alder: 32
Indlæg: 2
Styrke: 0
Scorpius er ny på vejen
Førtidspension og statisten.dk

Jeg har overvejet at tilmelde mig statisten.dk, da jeg synes det kunne være en god og spændende oplevelse.
Der er bare en ting jeg er i tvivl om ang de lønnede jobs, eller hvad man skal kalde dem. Vil der blive trukket i min pension, og vil det blive anset som b indkomst, selvom det jo ikke er en fast indkomst.?

Jeg ved godt, at hvis man kan arbejde lidt, ja så skulle man tænke fleks job, men det er slet ikke det jeg havde tænkt mig overhovedet.
Personligt vil det bare være en god mulighed for at kunne komme ud af døren, og ikke bare sidde hjemme som jeg desværre gør det meste af tiden.
Det sociale aspekt er der jo også, og da jeg ingen venner har her i Danmark, så kunne det også hjælpe mig med ikke at være totalt isoleret fra omverdenen.

Nu er det jo heller ikke sådan at det ville blive noget fast, og heller med de lønnede jobs som de har.
Jeg havde tænkt mig at bruge det lidt som noget hobby, da jeg ikke har mine heste mere, så kan dagene godt nok være lange indenfor de fire vægge.

Men tilbage til mit spørgsmål, vil der blive trukket i min pension hvis et af disse statist jobs er lønnet? (Lønnen kan være mellem 500-5000 kr)
Vil det blive anset som en b indkomst da det jo ikke er fast arbejde, og da jeg kun havde tænkt mig at gøre det når jeg kan, og som noget hobby.

Sidst redigeret af Scorpius; 13-09-2018 kl. 10:14.
Scorpius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2018, 12:11   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 77.300 kr. ( 2018) om året, uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 77.300 (2018) om året."

https://www.borger.dk/pension-og-eft...dre-indtaegter

Mht arbejdsevne, altså hvis du er vurderet til at slet slet ikke kunne arbejde, vil kommunen nok stille spørgsmålstegn ved det.
Hvis du derimod kunne arbejde f.eks. 2 timer om ugen, men man ikke mente at arbejdsevnen kunne udvikles, og du derfor fik ftp. Så kan du jo godt arbejde de 2 timer om ugen, uden det ændrer på den vurdering.
Ved ikke om du kan følge mig i det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2018, 13:21   #3
Scorpius
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Alder: 32
Indlæg: 2
Styrke: 0
Scorpius er ny på vejen
Tusind tak for svar!
Scorpius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2018, 18:19   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er ikke indtægten du skal være på vagt over.
Det er småbeløb og gavekort som de udbetaler løn i.

Det du skal være opmærksom på, er hvad din rest-arbejdsevne var på det tidspunkt du blev tilkendt pension.
Var den 2 timer, så kan du ikke arbejde mere end det, før kommunen blander sig.
Har du fået pension på baggrund af ingen arbejdsevne, ja så skal du holde dig væk fra arbejde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension