K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 12:56   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kære indadvendte.
Du skriver meget klart om dine tanker, - og der er ikke antydning af trussel i dit indlæg, - men mange vil nok blive slået af panik og tænke. "Jeg må GØRE noget".
Forslaget om Depnet virker godt. Der ved man, hvad du taler om.
Forslaget om en partsrepræsentant lyder også godt, - men at du helt mangler eksistensgrundlag lyder mindre godt. Du må trods alt være berettiget til kontanthjælp, så du kan blive hængende i din bolig imens der arbejdes med din situation.
Du må næsten åbne dig for bare EN person, så denne kan gå ud og tale din sag, når du ikke magter det.
Jeg håber meget, at du finder en fortrolig og at din horisont snart må blive lidt lysere.

Kærligst, Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 13:02   #22
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Kære indadvendte.

Jeg har heller ikke noget eksistensgrundlag for tiden. Lever af min opsparing men den slipper snart op og ja kommunen er kun en kamp.

Men du må ikke give op. Jeg har somme tider også lyst til at give op men jeg er sikker på at der kommer lys igen også for dig.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 09:43   #23
heiditogjoey
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: næstved
Indlæg: 12
Styrke: 14
heiditogjoey er ny på vejen
Jeg tror der er mange der har oplevet, at hele rumleturen gennem det offentlige system har gjort en endnu dårlige rent psykisk og jeg tror også der er flere end man tror der har haft selvmord i tankerne- for nogle kampe bliver simpelthen bare for svære og kommer for tæt på og så virker det lettere bare at overgi´sig..

Jeg kommer selv fra en arbejdsplads hvor jeg blev ydmyget og nedgjort af en kollega og en chef.. Derudover har jeg mange andre alvorlige sygdomme at slås med..

Jeg har selv tendens til depressioner ( især vinter) men jeg fik også først den der total lyst til selvmord efter at have været igennem det ******* med dagpenge, sygedagpenge, sagsbehandlerskift, afvisninger mv. Fik dog endelig en sagsbehandler der tog mig alvorlig og straks fik gennemtrumfet min pension.. Men jeg er på en aller anden måde usikker på om man får lov at beholde den, for har altid været vant til at nogen nok skulle få mig ned med nakken..

For hver gang jeg har skulle fortælle om mig fra A til Å bliver det sværre og sværre og desværre ikke lettere som jeg havde troet..

Man har ret til at være alene når man føler for det.. Man skal nok selv mærke efter når man har brug for at menge sig igen.. Desuden kan man ikke forvente at folk der er blevet så " traumatiseret" kan være sammen med hvem som helst-for man har større tendens til associere de mennesker omkring en med tidligere oplevelse. ( sådan har jeg det da).. og istedet for at snakke med vil jeg hellere bare være mig selv...

Ved ikke hvor meget af det jeg skriver hjælper... Men kan faktisk godt sætte mig ind i din situation.. Jeg har ansvar for to små unger og jeg ville ikke kunne bære at skulle indlægges på psyk.. desuden ville det være hårdt for min mand at skulle klare altsammen derhjemme selv.. Istedet har jeg gjort noget, som jeg aldrig nogen sinde ville ha troet jeg kunne finde på. har snittet mig i armen to gange nu når jeg er nået bunden.. og jeg fatter ikke hvordan jeg kan gøre det, for jeg hader smerte og blod, men det var som om min smerte indeni var meget værre end den jeg påførte mig selv.. Det var som om det ik engang var mig der gjorde det.. bagefter tænker jeg- hvad sku det gøre godt for.. det hjælper jo ik noget... det løser jo ingen ting... så nu når jeg når bunden går jeg mig en laaaaaaaaaaang tur istedet- så jeg ikke gør det nummer igen..

Nå nu kom det her vist til at handle lidt mere om mig end dig sorry !!!
heiditogjoey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejer om vi selv kan søge fleksjob? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2011 00:25
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Overvejer fleksjob istedet for stu Sucks Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 16:02
30.000 overvejer selvmord på grund af smerter. Stella Politik og Samfund 13 25-06-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension