K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 14:38   #1
Den indadvendt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Den indadvendt er ny på vejen
Hvorfor jeg overvejer selvmord som løsning

Efter et år med ekstrem stress, mobning i form af sabotage af mit arbejde, kolleager og stedfortrædende chef som ofte råbte mig i hovedet, og råbte af mig under møder, samt daglige ubehagelige sammenstød med kollega på samme kontor, som yndede at spille høj musik, have en lind strøm af kolegaer, samt konstandt afbrydelser i arbejdet, var jeg til sidst så dårlig at jeg måtte sygemelde mig og gik til HK.

HK's eneste løsning var jeg at kunne deltage i møder på min arbejdtsplads, hos den selvsamme chef som havde været så ubehagelig mod mig. På daværende tidspunkt var jeg så dårlig at jeg ikke kunne gå uden for en dør og havde ekstrem angsanfald.

Så overtog Brøndby kommunes jobcenter sagen, og jeg deltog derefter i mange møder, hvor jeg blev udspurgt om mit privatliv, samt sagsbehandler konstandt tvivlede på mine oplevelser på arbejdet. Jeg følte møderne med min sagsbehandler så ubehagelige at jeg kunne ligge i dagevis hjemme på sofaen og ryste af angst. Jeg var stadig ikke kommet mig over det traume jeg fik på arbejdet, og fik det bare værrer af sagsbehandlers takling af sagen.

Sagsbehandler gjorde sit bedste for at ignoere mine oplevelser på mit arbejde, og kontaktede min chef for at få mig tilbage på samme arbejdtsplads med samme vilkår som hidtil.

Jeg kom så i et forløb hos en psykolog, enetimer, hvor psykologen lagde vægt på at jeg skulle have absolut fred og ro. Det skal dertil siges at jeg fik tinitus i september 2009, grundet støj på arbejdtspladsen, og startede på behandlinger hos audiolog. pæd. Behandlingerne var dog kun af 4 ganges varigehed og der blev så søgt om yderligere behandlinger, hvilket jeg først fik i december 2010. På det tidspunkt var tinitussen gået hen og blevet kronisk.

Samtalerne med sagsbehandler blev værrrer og værrer og jeg måtte så have min mor med, idet jeg slet ikke kunne overskue møderne. Det blev sagsbehandler selvføldig veldig sur over, og mig og min mor stod magtesløse. Jeg endte med at blive så bange for min sagsbehandler at jeg blev paronid og valgte at blive indlagt på psykiartisk hospital. Der var jeg i nogle måneder, og i mellemtiden raskemeldte min sagsbehandler mig så. Det betød at jeg måtte hæve min pentionsopsparing for at overleve.

Efter jeg så kom ud fra hospitalet blev jeg henvist til psykiater hos Distriktspsykatrien, blev stadig medisineret, og skulle igen til samtaler på kommunen.

Jeg fik gang på gang at vide af sagsbehandler at kommunen ikke havde råd til at betale sygedagpenge, og de valgte også efter 3 måneder på kommunens regning, at opsige mine sygedagpenge. Jeg havde forud det fået sygedpenge fra mit arbejde i 7 måneder, og blev fyret grundet sygdom.

Da jeg mistede mine sygedagpenge så jeg ikke anden udvej en at melde mig ledig hos A-kassen. A-kassen mente dog at jeg var for syg til at få dagpenge, og henviste mig til en advokat i HK.

Efter at have talt med advokaten fik jeg at vide at jeg SKULLE deltage i det 6 ugers jobtræningsforløb, som Brøndby kommune havde meldt mig til, og at der ikke var nogen muligheder for at anke sagen.

Jeg skal samtidig indhente udtelser fra 2 læger og sende til a-kassen hvor jeg blevet rådet til at raskmelde mig, så jeg kunne få dagpenge.

Jeg står nu i den situation at min audiolog og psykiater frygter for min fremtid og helbred, de vil ikke raskmelde mig, og jeg kan dermed ikke få dagpenge. Jeg frygter nu at jeg igen skal sygemelde mig og igen til de frygtlige samtaler hos samme sagsbehandler.

Jeg er samtidigt bange for at miste mit hjem og blive hjemløs.

Jeg har stadig problemer med at være sammen med mange mennesker, kan ikke tåle støj og larm, samt føler mig total værdløs, og finder det ekstremt svært at sidde dagligt og jobsøge når jeg ikke føler jeg magter noget som helst. Det er først de sidste 14 dage jeg er begyndt at have overskud til at kunne jobsøge, med min mors hjælp, og jeg er begyndt at fortælle mine omgivelser om hvad der er sket. Det er først nu jeg er begyndt at kunne sove mere end 3 timer i rad, uden at vågne skrigende op. Det er først nu jeg kan rumme hvad der skete på jobbet, og kan se hvad det er systemet gør. Det er først nu jeg begynder at række ud til andre og læse deres historier og på den måde ikke føler mig helt alene. Men samtidigt har jeg ingen kræfter tilbage, jeg føler mig magtesløs og fanget i systemet som er totalt ligelgade med at de forværrer min situation og kaster mig rundt i systemet.

Jeg kan kun se en udvej nu, selvmord, jeg venter bare på at jeg finder en måde at gøre det på som jeg er stensikker på virker.

Jeg har ingen til at hjælpe mig, jeg blev direkte rådet af en advokat til at lyve og raskmelde mig, og jeg føler at alle undtagen læger og audiolog, prøver at præsse mig til at følge deres kurs, dvs. tie stille om mine oplevelser og handicap, samt bare forsætte livet som om intet er hent.

Der er ingen tvivl i mit sind, penge betyder langt mere end menneskeliv i systemet, og kan man ikke kæmpe sin sag, så er det bare ærgeligt.

Så ja jeg føler min historie skal ud, selv om det ikke hjælper mig, så kan det være andre i fremtiden kan bruge mine oplevelser til noget.

Hilsen den traumatiske med tinitus og angst.
Den indadvendt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 14:47   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Først og fremmest skal du ikke begå selvmord Det er alle de dumme mennesker da ikke værd!

Dernæst så skal du tage på akut psykiatrisk og få det snakket igennem!

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i Århus har vi uvildig rådgivning i noget der hedder Gallo-huset

http://gallo.dk/huset/index.htm

kommunen kan ikke opsige dine sygedagpenge så hurtigt og du skal blive ved med at hævde at du er syg.

Samtidig skal du indstille dig på at de mennesker på psykiatrisk skadestue og dem i gallo-huset kun vil dig det bedste.

hvis du skriver hvor du bor, kan det være at en eller anden herinde vil hjælpe dig med at være bisidder.

Men du har helt klart brug for hjælp nu.

Men føl dig for god til at begå selvmord. Hvordan havde du det før du startede på møj-arbejdspladsen? Det er der du skal hen igen.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 14:49   #3
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Er ret ny i dette forum og kan desværre ikke give gode råd, men bare vent, der skal nok komme masser af "feed back" på din beretning og gode råd fra hjælpsomme mennesker.

Er helt målløs over den behandling du har været igennem og kan kun sige: AARRRGGGHHHH!!!!!!!!
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 14:55   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg er desværre ikke en af de stærke udi div paragraffer. Men det ser da ud som om der er sket en hel masse fejl i din sag.

Dog synes jeg, det værste lige nu er din psykiske tilstand. Det er bestemt ikke rart at gå rundt med selvmordstanker. Har du overvejet at blive indlagt igen, så du kan komme lidt videre fra den tankegang, inden du gør noget aktivt ved det? Jeg tænker, du skal kontakte enten egen praktiserende læge, psykiater eller psykiatrisk skadestue. Eller få din mor eller anden person tæt på dig til at tage kontakten for dig. For du skal have noget hjælp her og nu!!

Når du er kommet på den anden side af dine selvmordstanker - for det kan lade sig gøre, at komme væk fra dem igen - så var det værd at undersøge, om de har en socialrådgiver tilknyttet i distriktspsykiatrien, der kan hjælpe dig lidt videre i systemet.

Men her og nu: få noget hjælp!! Det er ikke iorden at skulle have det så dårligt.

Mange tanker herfra
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 15:33   #5
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
nej nu

Jeg kan mærke jeg bliver vred på dig - det er simpelthen ikke i orden at lukke selvmordsplaner ud i dette forum hvor vi er mange andre skrøbelige mennesker.

Desuagtet du er presset og har det skidt.

Du må tage på psykiatrisk skadestue og tale med dem - i forhold til den problematik er der ingen der kan hjælpe dig i en brevkasse og det eneste du opnår er at skræmme andre.

Jeg har fundet nogle telefon numre hvor der sidder mennesker der kan hjælpe dig.

DEPRESSIONSLINJEN – telefon 33124774

LIVSLINIEN - telefon 70 201 201


PSYKIATRIFONDEN - telefonrådgivning 39 25 25 25

Med hensyn til hele din problematik så prøv at få en bisidder med - http://www.bisiddernet.dk/page.php?2
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 15:44   #6
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Jeg syntes egentlig der skal være plads til den slags også. Det er vel bedre at tale åbent om det, og forhindre, end at tie det ihjel?

Jeg har ikke noget lovmæssigt at byde ind med, jeg vil bare sende dig et lille klem. Hold ud!
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 15:47   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg synes det er bedre at lufte det herinde, end at gå med det helt alene. Men der hvor problemet kommer, er vist nogen så reelt gør alvor af det. Så vil der sidde en masse herinde og føle sig skyldige i at de ikke hjalp nok. Så det er en grund mere til ikke at gøre alvor af det
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 15:58   #8
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 14
S_Phoenix er ny på vejen
Jeg vil hellere sige kom ud med det end at gå med det selv - vil KUN blive værre modsat vej.

Selvsamme emne er i mine tanker - ret kraftigt desværre, og der også kommet hentydninger dertil, ikke at der blevet besvaret til det, men på en eller anden måde så at skrive det hjælper måske LIGE minimalt i lidt tid - tid nok til at holde det lidt mere på afstand i kort tid.

Opretter:
Svarene er på vej - jeg er desværre ikke den stærkeste lige pt. til at give noget du kan bruge til noget, udover jeg som sagt har samme tanker, men prøver og holde håbet i at "de" ikke skal have den sejr

Hold modet oppe så godt du kan !
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 16:06   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Jeg vil hellere sige kom ud med det end at gå med det selv - vil KUN blive værre modsat vej.

Selvsamme emne er i mine tanker - ret kraftigt desværre, og der også kommet hentydninger dertil, ikke at der blevet besvaret til det, men på en eller anden måde så at skrive det hjælper måske LIGE minimalt i lidt tid - tid nok til at holde det lidt mere på afstand i kort tid.

Opretter:
Svarene er på vej - jeg er desværre ikke den stærkeste lige pt. til at give noget du kan bruge til noget, udover jeg som sagt har samme tanker, men prøver og holde håbet i at "de" ikke skal have den sejr

Hold modet oppe så godt du kan !


Men når man overvejer selvmord, så er det fordi man så desperat bare gerne vil leve! (forstået på den måde at nogen hører en og ser en og man bare gerne ville have det godt)
Det ved jeg, for jeg har selv været der mange gange. Engang.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 17:09   #10
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 14
S_Phoenix er ny på vejen
Rimelig godt beskrevet, så rimelig enig...

Men det sku ikke sjovt når det kommer dertil at første man tænker når man åbner øjnene om morgenen er "hvorfor er jeg her", og lige ledes sidste du tænker inden man falder i søvn - hvilket jeg gætter opretter måske (desværre) kan genkende.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejer om vi selv kan søge fleksjob? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2011 00:25
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Overvejer fleksjob istedet for stu Sucks Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 16:02
30.000 overvejer selvmord på grund af smerter. Stella Politik og Samfund 13 25-06-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension