K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 20:17   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Bliver jeg anmeldt for bedrageri?

Jeg vil gerne udføre frivilligt/gratis arbejde. Men jeg er bange for at blive anmeldt for socialt bedrageri.

Jeg kan ikke tåle pres eller stress. Dette pga. en cocktail af psykiske lidelser samt skizofreni. Det står også i mine papirer, og alt omkring mig er veldokumenteret. Kommunen ved godt, at jeg har en rimelig intelligens, teknisk snilde og har været i praktik som programmør i en IT-virksomhed mens jeg har modtaget førtidspension.

Men efter alt det med med at anmelde hinanden for socialt bedrageri er jeg bange for at kaste mig ud i et skånejob, selvom det er ulønnet. Jeg er simpelthen bange for at blive anmeldt for socialt bedrageri, selvom alt omkring mig er veldokumenteret og både Jobcentret, min sagsbehandler og hele systemet faktisk kender min sag ud og ind, og det er beskrevet hvad jeg kan og ikke kan.

Jeg ved med 100 % sikkerhed at jeg vil vinde en evt. sag hvis jeg skulle blive anklaget for bedrageri, for jeg er uskyldig. Det er jo beskrevet og fortalt til kommunen hvad jeg kan og ikke kan, og jeg magter simpelthen ikke at være på det ordinære arbejdsmarked, og enhver beskæftigelse som jeg laver er kun for at holde mit tankemylder i skak.

Men alligevel VED jeg, at hvis jeg bliver anklaget for noget somhelst, om det så er at stjæle et æble eller for socialt bedrageri, selvom jeg er uskyldig og ved jeg kan vinde sagen, så vil jeg simpelthen bryde fuldstændig sammen. Og når jeg bryder sammen, så får jeg selvmordstanker, og tager knive frem fra skuffen.

Så hvordan undgår jeg at blive anmeldt for socialt bedrageri når nu min kontaktperson, jobcentret og min sagsbehandler finder en beskæftigelse til mig?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 21:17   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror virkelig ikke, at der er særlig stor sandsynlighed for at du skulle blive meldt ud fra det du beskriver.
Der er jo intet galt i at du har de timer.

Når du taler med folk om at du arbejder frivilligt nogle timer om ugen det og det sted eller er i skånejob det og det sted, så kan du jo samtidig fortælle, at du er rigtig glad for at du er i stand til at yde noget og bruge dine kompetencer nogle timer om ugen, men at det er nødvendigt at det er i de meget løse rammer som der er i lige præcis det du laver, fordi du bliver syg af faste rammer og pres.
Og så kan du jo indskyde, at kommunen er helt indforstået med det.

...for jeg syntes du bør give din sagsbehandler besked om at du forsøger dig med noget frivilligt arbejde, således at det står i din sag

Jeg tror ikke der er nogen der vil få ondt i r*ven over det.

Hvad med at tale lidt med din behandler om den frygt?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 21:24   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Så hvordan undgår jeg at blive anmeldt for socialt bedrageri når nu min kontaktperson, jobcentret og min sagsbehandler finder en beskæftigelse til mig?
Hvis det er kommunens folk , der hjælper dig med, at finde noget beskæftigelse, så vil det jo sandsynligvis komme til, at stå i dine papirer på kommunen, og så er der jo ikke noget at komme efter.

Den dag de finder noget beskæftigelse til dig kan du evt. bede dem om, at give dig et stykke papir hvorpå der står, at de har hjulpet dig til denne beskæftigelse, så har du det sort på hvidt, og med underskrift på kommunens brevpapir, og så kan andre anmelde dig for bedrageri lige så tit det passer dem, for så har du jo dit på det tørre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 22:02   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg synes helt sikkert, du skal i gang med et skånejob. Hvis kommunen hjælper dig med at finde et skånejob, kommer det til at stå i din sag.

Hvis nogen finder på at anmelde dig for socialt bedrageri, vil kommunen henvise til, at du er ansat i et skånejob - anvist af dem.

Faktisk siger loven i øjeblikket, at du gerne må lidt arbejde - ved siden af din førtidspension. Du må også modtage løn for det. Hvis den kommende reform kommer til at indeholde en anden lovgivning omkring job ved siden af førtidspension, må du tage den derfra.

Du skal helt sikkert beskytte dig mod uhensigtsmæssige breakdowns - men du skal have mulighed for at udnytte de evner, du har - og være stolt af, at du stadigt kan noget, andre kan bruge til noget - selv om du er tilkendt førtidspension. Det er helt lovligt, da kommunen ved, du har disse ressourcer.

Førtidspensionister er stadigt mennesker - med ingen - eller så lille en arbejdsevne - at de ikke kan blive selvforsørgende.

Hold din sti ren - men sæt ikke dit lys under en skæppe. Det er mit råd.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 22:39   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Logikeren ikke frygter at en anmeldelse vil få konsekvenser i forhold til kommunen.

Logikeren frygter at blive anmeldt på grund af den svært ubehagelige følelse af at blive anklaget uretfærdigt.

...og søger derfor råd om hvordan man undgår at andre mistænker en for bedrageri i forbindelse med skånejob /frivilligt arbejde.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 23:28   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw
Logikeren frygter at blive anmeldt på grund af den svært ubehagelige følelse af at blive anklaget uretfærdigt.
Korrekt! Det er lige præcis dét jeg frygter.

Men jeg tager nu imod beskæftigelsen alligevel. Jeg gider ikke lade min frygt styre mit liv.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 23:46   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja, forstod godt meningen med logikerens frygt - måske kunne det med at tænke på, at stien er ren - og loven er overholdet - være et skridt på vejen til at overvinde noget af frygten. Tankernes kraft er stor.

Nu kan jeg også se, at logikeren tager imod beskæftigelsen - trods frygten.

Godt gået - logiker - og held og lykke.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 07-01-2011 kl. 00:09.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 07:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Logikeren frygter at blive anmeldt på grund af den svært ubehagelige følelse af at blive anklaget uretfærdigt.
Korrekt, men ingen på K10 kan garantere, at der ikke kan komme en anmeldelse fra en borger, der ikke ved bedre.
Men, vi kan prøve, at forklare logikeren, at en anmeldelse ikke vil blive et stort problem, da kommunen jo selv har godkendt hans beskæftigelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 10:26   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvis der kommer en anmeldelse, er det kommunen, der modtager den - og de vil på stedet afvise anmeldelsen - og henvise til lovgivningen.

Hvis logikeren selv bliver konfronteret med mistro i sin daglige færden, håber jeg, h*n er stærk nok til at henvise til kommunen.

I det hele taget synes jeg, det er en ganske usund ting, hvis evner til - og ønsker om at udfolde sig - i den udstrækning, det er muligt, ikke bliver ført ud i livet.

Jo flere personlige ønsker, man kan få oplyldt - samt blive bekræftet i, at man stadigt kan bruges til noget - jo bedre livskvalitet får man.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 10:59   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg kan ikke tåle pres eller stress. Dette pga. en cocktail af psykiske lidelser samt skizofreni. Det står også i mine papirer, og alt omkring mig er veldokumenteret. Kommunen ved godt, at jeg har en rimelig intelligens, teknisk snilde og har været i praktik som programmør i en IT-virksomhed mens jeg har modtaget førtidspension.

Men efter alt det med med at anmelde hinanden for socialt bedrageri er jeg bange for at kaste mig ud i et skånejob, selvom det er ulønnet. Jeg er simpelthen bange for at blive anmeldt for socialt bedrageri, selvom alt omkring mig er veldokumenteret og både Jobcentret, min sagsbehandler og hele systemet faktisk kender min sag ud og ind, og det er beskrevet hvad jeg kan og ikke kan.

Så hvordan undgår jeg at blive anmeldt for socialt bedrageri når nu min kontaktperson, jobcentret og min sagsbehandler finder en beskæftigelse til mig?
Der er kun en vej for at få fred i sjælen.
Skriv et kort mail/brev til kommunen og få det afklaret, ellers så vil du få det af h....t....

Sidst redigeret af Karo; 07-01-2011 kl. 11:03.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Anmeldt!! Antoniette Politik og Samfund 62 23-10-2012 14:15
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Sorø Kommune Politi anmeldt telefonmanden Dit og Dat 3 23-12-2008 09:37
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension