K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 22:31   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hehe ja voksen memnesker kan være lige som børn det er trist men snak med sagsbehandler/ job kunsolent om det de skal gøre noget ved og måske stoppe ddig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:01   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det er da nuligt du kan få revalidering men du går lige fra delvis selv forsøgende til at sige betal lige en uddannelse de æder den nok ikk sådanne bare lige ,og hvis der ikk er andre der siger noget om det ,at du selv som flexer har skrevet dig op til udannelse ,så det nok smart at sige "du ikk kunne få fat i dem og har skrevet dig til det, men kan det ikk lade sig gøre må jeg melde fra igen " bare lige så de får det sidste ord ..For er sikker på det skulle ha været godkent først..Har du været der i 9 månder med løn

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 07-12-2009 kl. 23:07.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 23:39   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvem har fortalt dig at du mister din fleksvisitering hvis du uddaner dig på aften og skåne .. ja hvis du er nød til at stoppe dit job og du er får su osv så kan det godt tænkes at du mister din fleksbevilling men der er jo ikke noget i vejen for at du kan søge fleks igen , hvis du har noget der gør at du ikke magter 37 timer så vil det jo også være sådan efter endt skåneuddannelse men for nu syntes jeg da at det lyder som en god ide med en revalidering hvis du mener du kan klare det ...

Er du i fagforening ? så kontakt dem ang mobning på din arbejdsplads , derudover skal du huske at din jobkonsulent kan og skal hjælpe dig i situationer med problemer på arbejdspladsen og du må IKKE ringe omkring problemer på arbejdspladsen du skal skrive...

Det er den eneste måde du senere hen (ved evt fyring pga samarbejdsvanskeligheder ) kan bevise at du har søgt at få hjælp og få rettet op på det og at det er kommunen der svigter deres tilsyn ...

Jobkonsulenten skal følge op på et job og skal komme til opfølgnings møder for at høre hvordan det går hvis ikke h*n gør det så skal du selv skrive til dem og gøre dem opmærksom på at du altså har brug for hjælp NU ...

Lad aldrig en telefon samtale udgøre det for kontakten til kommunen du kommer til at mangle dokumentation i sidste ende...

Når du snakker med din sagsbehandler i telefon sæt dig da ned bagefter og skriv ned hvad jeres samtale bestod af og hvad du mener at have forstået på samtalen (aftaler , lovning om revalidering, osv osv ) og send det så til din sagsbehandler bed vedkommen om at skrive tilbage til dig om vedkommen er enig i at det var det der kom ud af samtalen og bed om at få langt det ind i din sag ...

Du må ikke bare opsige dit job som andre også skriver du kan komme i karantæne men tag en snak med din læge om forholdene se evt om du kan få en sygemelding indtil det er gået i orden på arbejdet eller kommunen har fundet ud af andet ..

og så som buster også skrev , skriv til de journalist studerende der søger historier her (du har mulighed for at være anonym også ) og fortæl din historie måske det ikke kan hjælpe dig nu hvor du har besluttet dig for at uddanne dig men det kan hjælpe dem der kommer efter dig ...

De har også lavet et spørgeskema det tager ikke mange minutter at udfylde https://www.surveymonkey.com/s/JJKNHFP
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 19:01   #14
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Tusinde tak for alle jeres svar.

Jeg har idag talt med min nye sagsbehandler, da den anden er syg, og har en tid til i næste uge.. Det bliver en fortrolig samtale, og intet må komme min chef for øre endnu.
Så nu må jeg væbne mig med tålmodighed til i næste uge.


Med hensyn til uddannelse, går jeg ikke direkte over og tag den på lige fod med alle andre.
Den bliver taget som fjernstudie med handicap tillæg og SU lån.. Har ikke søgt endnu, da de nye skemaer ikke er kommer før i starten af februar, men har talt med skolen og de vil gerne ha mig, på mine premisser.

Dette bliver naturligvis også noget jeg taler med sagsbehandler om i næste uge.

Jeg tager selv notater under mødet og vil bede om at se det sagsbehandler skriver ind i min sag, så hvis jeg har kommentare, kan jeg vedlægge dem.
Jeg har desværre haft sådan en samtale her før, hvor det omhandlede det samme arbejde og samme situation... Det er uacceptablet at jeg endnu engang skal ha sådan en samtale, fordi der ikke blev gjort noget ved det første gang..

til jer alle sammen
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 19:02   #15
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
... og ja jeg har været der 9 måneder med løn
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 08:49   #16
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Hej Maria_Amalie

Kender du denne forening http://www.voksenmobningnejtak.dk prøv evt. at ta` kontakt til dem, de har en Hotline hver onsdag, se på deres webside.

H&L
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 12:44   #17
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Marie Amalie. Velkommen til. Jeg har ikke selv været flexér, men mener da at der er en form for tilsyn med dette, så hvis du har problemer omkring arbejdet, at de burde støtte dig...

Jeg har selv oplevet mobning i tidligere stilling, fik ny leder som absolut ikke kunne lide mig, jeg fik skyld for alt som gik galt, hun obsede mig ligefrem, og fik mine kollegaer, til under en sygemelding, at udtaler sig til hende om mig, som hun senere brugte imod mig, og de troede det var for at hjælpe.

Min fagforening var med til utallige møder, og han havde aldrig oplevet noget lignende, at hun angreb mig personligt, og ikke professionelt i forhold til mit arbejde. Jeg måtte sygemelde mig i 2005, da jeg var kørt helt ned. Det var dog af flere årsager, men denne skubbede mig ud over kanten.

Jeg håber at du får opfyldt din drøm, men lad for gud skyld være med at være for hurtigt ude, sådan at du gør tingene værre for dig selv, før du har undersøgt tingene til bunds.

Men løsningen må vel være, at man indtil studie start ( langt tid til september), måske kan finde et andet job til dig imellem tiden. Og hvis sygeplejeskolen har sagt ja til dig, på dine vilkår, så gør de det nok også senere, hvis dette skulle blive aktuelt.

Kommunen kan godt lide at have magten og sidste ord, så derfor en god ide først at tale med sagsbehandleren, før du gør noget overilet, og dermed rammer dig selv. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 15:31   #18
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Sagsbehandler er med indeover.. Jeg er pt. sygemeldt derfra fordi jeg ikke kunne og ville tag det mere. Mit helbred kommer i første række.

Jeg har møde med sagsbehandler i næste uge, så forhåbentlig ved jeg lidt mere der end jeg gør nu..

Mit håb er også at jeg kan nå at finde et vikariat imellem tiden.. Er næsten ligeglad med som hvad, bare det sætter maden på bordet, og jeg kommer ud blandt folk.

Alt bliver overvejet ned til mindste detajle og har heldigvis en go mor, der hjælper med at hitte rede i paragraffer osv. Så intet blir gjort overilet.

Men tusinde tak for alle jeres fantastiske svar, links osv. Det har ihvertfald hjulpet mig til at få "blod på tanden" og at der må og skal gøres noget ved det her.. Om ikk for mig, så for den næste der lander dernede.

Så store tak og cyber kram til jer alle sammen
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension