K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 19:38   #11
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for jeres ord, tanker og fortællinger.

Jeg bestemte mig for i går "at vi er uvenner, han ved det bare ikke" hahaha...ja jeg var sur. Mødte ham i dag og han var et stort smil og jokede som altid. Men jeg har mistet en del for ham og ved at han ikke er en jeg vil fortælle noget i den retning om mig selv. Jeg fortalte det til en anden god kollega og semi veninde og hun var meget overrasket over at han var sådan, det havde hun heller ikke lige forventet. Men sagt er sagt og nu skal jeg nok bare passe på med fredagsbar de næste par gange, for eller drikker jeg mig nok lidt ekstra mod til og fortæller ham hvad jeg mener.

Jeg skammer mig ikke over min situation. Men folks ignorance kan gøre ondt. Tilgengæld skal jeg ikke stå regnskab over for andre end mig selv og min situation rager ikke andre mennesker. Så jeg fortæller dem jeg vil om min situation. FLere ved at jeg har en forsikringssag kørende, men det er det. Og det er fint. Gider ikke forklare. Lige ham her troede jeg at jeg kunne forklare mig til. Men sådan skulle det ikke være. Man lærer så længe man lever.

Nu sidder jeg så i en stiling hvor det vist ikke er helt normalt at være på deltid, og slet ikke fleks. Og jeg er dybt taknemmelig for min stilling. Ind i mellem kommenterer folk det da også når jeg går tidligt, en jeg tror helt ærligt at det er nemmere at sige at jeg bare arbjeder på deltid, end at jeg er på fleks (hvad jeg jo desværre ikke er endnu). Måske mere for mig, end mange af jer andre, for jeg kan kontrollere min tid fuldstændig som jeg vil og arbejde hjemme osv. Jeg har aldrig haft en sygedag, gået tidligt hjem eller noget. Så derfor er det nok også sværre at forstå at der er noget galt med mig.

Årh...en masse tanker fra mig. Undskyld at jeg ikke svarer jer alle individuelt. Skal have skrevet eksamens opgave, et studie som min vidunderlige arbejdsplads betaler, inden jeg skal på ferie. JEP - jeg skal på ferie. Min kære bror valgte at sponsorere penge til en ferie til mig. Så jeg har bestilt en flybillet til mig selv. SKal en uge til Dubai på lørdag. Har nogle gode venner som bor der. Manden min er i Vietnam på abrejde i 6 uger...så kunne jeg da også lige tage en lille pause fra hverdagen. Tak tak tak til min kære bror.

MEN også en stor tak til alle jer herinde. I er så skønne, hjælpsomme og omsorgsfulde. Jeg ved at jeg ikke er så aktiv i jeres andres tråde, men som verden er lige nu, så må jeg indrømme at jeg har nok i mig selv og min sag. Jeg venter bare... Så igen, tak for jeres tid, tanker og hjælp
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 21:44   #12
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det er nogle af de ting man finder ud af når vi ikke kan som vi kunne før.
Den kamel er sværd at sluge speciel for for os selv, da vi gerne ville kunne det samme som vi altid har.

De ting vi skal gøre er det der gør os glade, så skid naboen et stykke hvis du heller vil vaske tøj en dag end at luge dit bed

Fordommen er uvidenhed, de stakler hvis det skulle ramme deres egen dør.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 13:49   #13
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ihh ja hvor kan folk være uforstående.

Jeg er hjemme på 4. mrd nu og en veninde (sygeplejerske ovenikøbet) siger til mig de anden dag "IIIIHHH er det ikke dejligt, nu kan du jo nå at lave aftensmad og gøre rent inden familien kommer hjem" Øøh nej det kan jeg jo desværre ikke da jeg dårlig kan røre mig :O(.

En dag vi sad med nogle venner og snakkede økonomi ( da vi står i en situationen at jeg mister min sygedagpenge om 5 mrd og dermed må sælge vores hus, hvis der ingen afklaring kommer)
Konen som også har fibromyalgi siger i må da bare tage ungerne ud af institutionerne ( vi har 3) og spare de penge, Øhh ja men hvis jeg kunne passe dem fuldtids kunne jeg jo også passe et job !

Men ok hvordan skal de kunne forstå hvordan man har det når man dårlig selv kan sætte ord på......

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 14:46   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Smile Hvor har du ret, bmdc

Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Det er nogle af de ting man finder ud af når vi ikke kan som vi kunne før.
Den kamel er sværd at sluge speciel for for os selv, da vi gerne ville kunne det samme som vi altid har.

De ting vi skal gøre er det der gør os glade, så skid naboen et stykke hvis du heller vil vaske tøj en dag end at luge dit bed

Fordommen er uvidenhed, de stakler hvis det skulle ramme deres egen dør.

bmdc
Det er nok også den sværeste kamel, jeg har måttet sluge - at jeg ikke mere kan, hvad jeg kunne. Og jeg er kommet i fleksjob, hvilket jeg er stjerneglad for - og sætter bare dem, der har "dumme" kommentarer på ignore.
Vi ved jo med os selv, at vi har gjort, hvad vi kunne - og så mener jeg vi skal blæse andres meninger en hattenål, uanset de kan se hvordan vi har det - eller ikke. Deres problem.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 19:52   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og lige pludselig kan det også blive en selvfølge at man tager "barn syg" når man alligevel er hjemme, men ungerne er hos faren. !! Jeg er jo alligevel hjemme og så kan jeg vel tage de barn syge dage der kommer !!.

Der er mangel på respekt for en når man bliver syg og sige fra det kan man jo ikke.

Godt der kommer en debat herom, måske skulle det ikke lige være i denne tråd, men jeg tror at vi er mange der sidder med det, så måske skulle jeg starte en ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 20:02   #16
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ha...en kommentar fra min læge: Man kan ikke se du er syg, når du ser så pæn ud altid, med sminke og smart tøj!!!!!
Øhh..tak eller noget, var mit svar.
Det er vel ikke forbudt at se ordentlig ud, selvom man er syg/handicappet.
Lizzy nu med ny læge
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 20:11   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, jeg tror at vi alle føler rigtigt mange fordomme og det er jo ikke fordi at vi ønsker medfølelse, men Hallo! hvis vi kunne så ville vi da langt hellere være på arbejdsmarkedet. !!

Jeg har startet tråden allerede "Kender du det når man er "syg"", der kommer formodentlig et hav af kommentarer, vi kan jo nok ikke gøre andet end at støtte hinanden i det, de "normale" ved jo ikke bedre.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 21:05   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror folk som dømmer på forhånd lider af en ting, nemlig misundelse,
de ved bare ikke, at der ikke er noget at misunde.

Sidste gang jeg var på sygehuset, bliver kørt i taxi taler vi om finans-
krisen og arbejdsløsheden. Han siger, ja, det er vigtigt at have et job,
jeg siger ja, det er det, men samtidig tænker jeg, at en mand som kører
patientkørsel burde tænke over, hvem han taler til?

Næste gang jeg skal med ham, hvis vi taler om emnet, vil jeg svare, at
det er godt at arbejde, hvis ellers man har helbred til det.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skræmmende oplevelse ladytass Alt det andet 10 31-10-2012 09:44
Dukh Oplevelse ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 18-06-2011 10:12
Hjælp min kollega! Kanogvil! Din historie 5 28-03-2011 10:12
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
Dejlig oplevelse! klarkurs Dit og Dat 4 13-08-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension