K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 13:35   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Problemet er jo, at vi ikke selv vælger vores familie.
Nej det gør man ikke men måske skulle man være mere hård i filten og vælge fra.
Man må nogle gange også beskytte sig selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 21:36   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Nej det gør man ikke men måske skulle man være mere hård i filten og vælge fra.
Man må nogle gange også beskytte sig selv.
Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 23:12   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
eller vælge til og lære at håndtere det.
ja undskyld, men hvis andre mennesker ikke opfører sig som man gerne vil have har man to muligheder.
Lav om på de andre !!!! hmmm !!!!
eller lav om på din egen måde at opfatte det på.
og så selvfølgelig den tredje, strudsen !

Wauw nu får jeg hug men jeg mener det faktisk i den her situation.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 23:14   #14
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej maja44

Du får ikke hug af mig - er faktist fuldstændig enig.

Man kan blive frygtelig ensom hvis man altid holder på sin ret
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 12:49   #15
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Tak for input.

Mine brødre+ deres familier er virkelig mit bløde punkt.

At skære dem helt væk vil jeg ikke,, jeg skal "bare lige" altid huske at de ikke kender mig og ikke er af den slags mennesker der kan se tingene fra andre vinkler end deres egne.

Mine børn er meget glade for deres fætre og kusiner, ved min datter glæder sig til spring cup, ok det er gymnastik så gør hun uanset, men som ren bonus springer den store kusine også. Godt nok i en anden klub da vi bor 2 timer fra hinanden, men fra samme distrikt. Men det at hendes kusine sidste år kom og gav min datter et kram over en finale plads gjorde bare hun voksede et par cm. Selvom kontakten er tynd, og succes oplevelserne besværet værd
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 13:08   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er du sikkert også typen der er stærk når de er der og rigtig dårlig når du er alene og så bliver folk noget uforstående, sådan er det med mig, der er meget sjældent jeg fortæller nogle om alle de hvil jeg har behov for og så tror folk også jeg er meget stærker end jeg er.

Har du nogensinde sat dig stille ned og snakket med om hvordan din hverdag er?
Jeg gjorde det en gang til en svigerinde, vi sad og hygget med et glas vin efter maden jeg havde lavet og så fortalte jeg hende, hvor slemt jeg havde det og hvor meget medicin jeg, havde behov for.

Siden den dag har hun hjulpet til, når der var familje tam tam, så nogle gange er det også et problem vi ikke er gode nok til at åbne os.

Og ellers så lad det rende igemmen det ene øre og ud af det andet, de som udtaler sig negativt har tit bare undt i røven.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 13:24   #17
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Jeg har også prøvet at stå i den situation, hvor familien sagde at jeg kunne da bare tage mig sammen, samt det at blive samlignet med en lidt ældre kusine , der også er enlig mor og har et handicap og er på pension. Lige indtil en af de største kampe jeg har haft indtraf, nemlig kampen om at få lov at beholde begge børn samlet hos deres mor.

Jeg var tæt på at miste både forældremyndigheden og bopælen til hans far, fordi en psykolog som retten havde bestilt til at lave en børnesagkyndigundersøgelse, mente at min yngste ville få det meget bedre nede ved sin far pga. mit handicap. Det ville jeg selvfølig ikke finde mig i, og derfor ankede jeg sagen til landsretten og vandt bopælen tilbage.

Samtidig med at jeg skrev danmarkshistorie idet jeg er den første danske handicappede kvinde der har vundet bopælen over mit barn tilbage i landsretten efter at byretten frakendte mig den. Det var aldrig sket før i dansk retshistorie.

Efter den omgang, er jeg i dag dybt respekteret i hele min familie, det kan godt være at jeg IKKE kan arbejde. Men jeg kan varetage omsorgen for mine børn, uden at der er noget at komme efter, selvom jeg er handicappet og førtidspensionist.

Jeg kan lige fortælle at jeg selvfølig har påklaget psykologen der lavede den børnesagkyndige undersøgelse til psykolognævnet, og at jeg er tæt på at vinde den sag også.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 16-12-2011 kl. 13:27. Årsag: stavefejl
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 00:21   #18
Jom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Jom er ny på vejen
Uha, ikke at lade sig gå på. Det er nærmest et fuldtidsarbejde i sig selv

Jeg har absolut ingen anelse om hvordan jeg skal fortælle til mine forældre at jeg er blevet mere syg og har måttet opgive at videreuddanne mig og nu er kommet på kontanthjælp.

Før i tiden ville jeg nok føle mig "forpligtet" til at ringe op og viderebringe den "dårlige nyhed", men denne gang så gider jeg ikke tage aktiv kontakt for at sige det, men jeg vil heller ikke lyve når de spørger.
De går i fineste uvidenhed og tror at vi venter på grønt lys til at jeg kan påbegynde bachelor. Det er kun et spørgsmål om dage før de spørger og jeg må fortælle.

Min mor går helt ned over det og kan ikke sige andet end "Jeg tænker bare HVOR var det jeg fejlede som forælder" Ja hun får jo nærmest en depression over det... Min far siger ting som (og har gjort det i flere år) "Jeg har hørt de snart laver reglerne om.. Så er der ikke mulighed for penge fra det offentlige".

Man vælger desværre ikke familie
Jom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskerne vil lade kontanthjælpsmodtagere arbejde Snurrberget Politik og Samfund 39 04-04-2013 20:37
Kan sgu' ikke lade være med at trække på smilebåndet... Razmo Politik og Samfund 0 14-09-2009 00:41
Skyldnere skal lade SP-pengene stå bla-bla Politik og Samfund 4 24-05-2009 16:12
undskyld men kan ikke lade være.... buster Dit og Dat 2 10-07-2008 22:53
Det kan lade sig gøre!!!!!!!!! Bea Din historie 4 13-02-2007 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension