K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2019, 14:49   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Stalker, hemmelig adresse og førtidspension?

Hej med Jer

Jeg vil kun have mit fornavn og et enkelt initial for efternavnet på postkassen. For tryghedens skyld vil jeg tilføje et neutral navn, så det ser ud som om, at der bor flere på adressen:

Kathrine S. og Petersen

Nu er jeg bare blevet nervøs ift. min førtidspension og nedsættelse. Hvis kommunen pludselig tror, at der bor 2 på adressen, kan det vel blive et problem, tænker jeg?

Hvad gør jeg? Gode ideer?

Alle input er velkomne!
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2019, 17:22   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil foreslå dig at du på forhånd kontakter kommunen og forklarer dit problem med stalkeren og spørger om det vil kunne give dig problemer med gensidig forsørgerpligt hvis du sætter en ikke eksisterende samlevers navn på døren.

Jeg vil foreslå at du skriver dit spørgsmål i digital post og sørger for at få svaret skriftligt, så du kan have det liggende til hvis du alligevel skulle komme i problemer af en eller anden art (måske en anonym anmeldelse for socialt bedrageri eller noget).

Jeg ved at dit spørgsmål ikke gik på hvad du skriver på postkassen, men synes alligevel at jeg bliver nødt til at pointere at Kathrine S. og Petersen lyder utroligt kunstigt og netop henleder opmærksomhed i din retning i stedet for det modsatte, jeg har aldrig set nogen som har noget tilsvarende stående på postkassen.

Jeg har set at man udelader fornavn og i stedet skriver forbogstav, man har aldrig set nogen hvor det er efternavnet der udelades.
Hvis dit navn er meget lidt neutralt er det naturligvis bedst at udelade, man kan du så ikke give dig selv et falsk efternavn, eksempelvis Kathrine S. Jensen?

Med hensyn til din ikke eksisterende bofælle, så har jeg heller aldrig oplevet at man bare skriver Petersen, jeg vil mene at det er mere normalt som minimum at skrive forbogstav ved navnet.

Så i givet fald vil jeg mene at det ville gøre sig bedre at skrive:
Kathrine S. Jensen og A. Petersen

Eller som minimum Kathrine S. og A. Petersen, selv om jeg som nævnt mener at Kathrine S. vækker mere opmærksomhed end det dæmper opmærksomheden.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2019, 20:57   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er fuldstændig enig med Nørd m.h.t. navnene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2019, 07:15   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Selvom tråden er besvaret, så tænkte jeg alligevel, at kommunen ikke kan røre din førtidspension. Der er jo kun registreret 1 person (dig) på adressen i folkeregistret, og du er jo ikke samlevende med "A. Petersen", da denne ikke eksisterer.

Men som Nørd og Kathrine skriver, så kan man jo altid forhøre sig. Personligt ville jeg dog ikke gøre noget. Da du ikke på nogen måde er samlevende med nogen, men at det (af sikkerhedsmæssige grunde) er opdigtet.



"Der er ikke faste regler for vurderingen af, om en person er enlig eller samlevende. Der skal være plads til en konkret individuel vurdering, fordi der kan være tale om mange forskellige samlivsformer.

Men reglerne for fortsat at blive betragtet som enlig hindrer ikke enlige i at mødes eller overnatte hos hinanden eller at fraskilte forældre kan have et godt samarbejde om deres børn. Man betragtes kun som samlevende, hvis der er tale om et egentligt samlivsforhold, som svarer til et ægteskabslignende forhold, hvor parterne bidrager til den fælles husførelse, har fælles økonomi mv."

Kilde: https://star.dk/ydelser/pension-og-e...er-samlevende/

Sidst redigeret af fatternada; 02-08-2019 kl. 07:17.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2019, 19:07   #5
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Geniale svar - takker!
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension