K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2007, 09:21   #1
Conni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Conni er ny på vejen
Feriepenge

Hejsa
Jeg er blevet tilkendt flexjob fra 1. januar 2007, i virksomheden hvor
jeg var ansat, dog i anden jobfunktion.
Nu er mit spørgsmål så: Jeg har en del ferie tilgode fra indeværende
ferieår som jeg ikke kan nå at holde inden 1. maj. Kan jeg få de feriepenge udbetalt fra min arbejdsgiver eller må jeg ikke det?
Håber i kan give mig et svar.

Conni
Conni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2007, 16:34   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Feriepenge

Hej Conni

Velkommen til k10

Da du jo har fået fleksjob i samme virksomhed kan jeg ikke se andet end du bare følger de regler der er gældende med hensyn til ferie, da du jo har samme rettigheder som flekser som ordinære ansatte.

Så vidt jeg ved er reglerne vist sådan, Som månedslønnet har du mulighed for – efter aftale med arbejdsgiveren – at overføre den 5. og 6. ferieuge. til det efterfølgende ferieår, Overførsel af ferie kræver, at du og din arbejdsgiver laver en skriftlig aftale senest 30. april 2007.

Du kan få udbetalt feriepenge i stedet for at holde den 5. og 6. ferieuge. Den 6. ferieuge får du som hovedregel udbetalt automatisk med lønnen for maj, hvis ikke du holder den, inden ferieåret er slut. Hvis du ønsker at få den 5. ferieuge udbetalt, skal du vist nok udfylde et særligt skema.

Jeg vil anbefale dig lige at kontakte din fagforening, så du er helt sikker, specielt ang. det skema jeg mener skal udfyldes, men de kan også forklare dig helt præcist hvad du på din arbejdsplads skal gøre.

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2007, 17:12   #3
Conni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Conni er ny på vejen
RE: Feriepenge

Hej bantam

Tak for dit svar, det lyder jo dejligt hvis jeg kan få de overskydende
feriepenge udbetalt.
Det hvad jeg var bange for, var jo om det skulle modregnes nogen
steder.
Jeg er ikke så meget inde i reglerne endnu, men der står noget om
at en person i flexjob ikke kan få feriedagpenge udbetalt. (side 27 i bogen om flexjob).
Men jeg vidste ikke om det også gælder når man
har opsparet ferie hos en arbejdsgiver, som man ikke har fået holdt
p.g.a. sygdom hele sidste år.

Conni
Conni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2007, 18:36   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Feriepenge

Hej Conni

Grunden til at vi ikke som fleksjobbere kan få feriedagpenge er jo at vi jo ikke mere er medlem af en Akasse, da vi jo ikke står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, så istedet for feriedagpenge får man ledighedydels under ferie

men jeg vil anbefale dig at bevare medlemskabet af fagforeningen, mange har nedsat kont. for flekskobbere.

Nu ved jeg jo ikke om du er funktionæransat med løn under ferie, men selv om du er syg opsparer du jo ferie alligevel, og skal jo så bare prøve at holde den når du bliver raskmeldt, eller aftale med din arb.giver om andet, men som jeg skrev så kontakt din fagforening, så du er helt sikker.

Det ville jo være ærgeligt, hvis du ikke kan nå at få ferien inden 1.maj, at du så mister det hvis der er muligheder for at få det udbetalt.

mvh

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge skou Alt det andet 4 15-03-2013 17:08
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Feriepenge Jens-H Alt det andet 0 17-05-2012 14:21
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension