K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2007, 10:12   #1
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
Indkaldt til revurdering

jeg er indkaldt til revurdering,man skal finde ud af om jeg er til rådighed for arbejdsmarked,og beretiget til Ledighedsydelse.
Jeg ringede til den konsulent der har sendt brevet,jeg spurgte hende om jeg så kunne risekere at blive sat på bistandshjælp,hendes svar var: " det skal du ikke være bange for her og nu "

Men det svar har bestemt ikke gjort mig mere rolig.

Så nu er mit spørgsmål,må de godt bare sætte mig på bistand hvis det passer dem?

Hvad er man så berettiget til når man er gift ?

Jeg føler mig faktisk presset til at prøve at tage et helt almindeligt job,jeg er godt nok temmelig nervøs for hvordan fremtiden ser ud.

hilsen Dragen:|:|:|:|:|:|
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2007, 17:04   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Indkaldt til revurdering

Hej DRAGEN

Så vidt jeg har forstået er det vel "bare" en form for opfølgningssamtale hvor man snakker sammen om lidt af hvert, og om man måske selv har søgt nogle fleksjob, og om de har noget nyt, o.s.v.

Samtidig er det vel også for at høre om ens helbred er det samme eller det er værre eller bedre, altså alt ialt en samtale om lidt af hvert.

Så jeg syntes det var en lidt malplaceret udtalelse jobkonsulenten kom med, for jeg mener da at hvis du ellers stadig opfylder betingelserne rent helbredsmæssigt for fleksjob, ja så kan de da ikke pludselig sætte dig på kontanthjælp.

Hvis man er på kontanthjælp tager de hensyn til ægtefællens indtægt, og den skal vist ikke være særlig høj før det får indflydelse, har hørt om mange der ikke får noget på grund af det, men husker ikke lige beløbsgrænserne.

Jeg tror helt sikkert du kan tage det roligt, for jeg kan virkelig IKKE se hvad de skulle begrunde med at sætte dig på kontanthjælp, de skulle hellere finde dig et fleksjob.

Håber du holder os orienteret om hvad der sker på mødet, held og lykke med det.

mvh

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2007, 22:26   #3
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Indkaldt til revurdering

Hej Bantam
mange tak for dit svar,jeg skal til mødet d 13-3 og jeg vil komme og fortælle hvordan det gik.Jeg prøver at undgå at spekulere for megetB).

Og mange tak for din opbakning.Det varmer.

hilsen
Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2007, 03:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Indkaldt til revurdering

Hej

De kan ikke bare tage din ledighedsydelse...det skal de have en god grund til...

Sålænge du stiller dig til rådighed for et fleksjob....og selv er villig til at tage jobbet hvis de kommer med et....ja så kan de ikke tage noget som helst fra dig....

For at de skal kunne tage den fra dig....ja så skal du være uvillig til at tage de jobs de kommer med (hvis de kommer med nogen)
eller du skal pludseligt være blevet rask...

Husk at hvis de kommer og vil have at du skal på en rådighedsvurdering....så skal du gå med på det....medmindre det er noget der gør at din sygdom bliver væsentligt værre...for så kan de ikke forlange det...

Så du har ikke noget at være bange for....og der er ikke noget at spekulere over....det er noget kommunen skal gøre for at beholde deres tilskud til din ledighedsydelse...

Man skal jo revurderes engang imellem....og det er faktisk en god ting at man skal det....da man jo får chancen for at få opdateret sin ressourceprofil og man har muligheden for at fortælle dem hvis ens helbred er blevet værre siden sidst...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2007, 12:11   #5
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Indkaldt til revurdering

Hej Webmaster
Godt at høre,det vil jeg tage til efterretning.
Jeg har nu også fået min mand til at gå med til mødet.
Så han også kan høre hvad der bliver sagt og måske suplere mig,hvis der er noget jeg ikke lige husker.
Grunden jeg også lige blev helt rund på gulvet er at jeg mener at have knoklet for at finde flexjob.Og problemet er jo også at finde noget jeg kan bestride og beholde.
Jeg vil prøve at spørge denne externe konsulent som jeg skal have møde med,om ikke jeg kan blive henvist til en anden aktør.

Rigtig mange tak for støtten,det hjælper lidt på de små grå hjerneceller.
Hilsen
Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministeren indkaldt til samråd om fleksjobreform Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2012 22:40
indkaldt til samtale Bamsen Alt det andet 3 22-10-2010 10:08
Indkaldt til møde før afgørelsen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2009 11:40
Indkaldt til forsamtale, vedr. erhvervafklaring. Maj-Britt Dit og Dat 18 03-11-2008 10:35
Indkaldt til undersøgelse Mordanmark Alt det andet 4 02-07-2008 17:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension