K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2010, 13:01   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
ASK erhvervserstatning

Ja hvordan gør man en lang historie kort
Jeg blev i juli 2008 bevilliget fleksjob, efter at jeg kom op på 17 timer i arb.prøvning med morfinplaster ,piller mm., fik fra juli da jeg blev bev. flex. til sep. hvor jeg fik fleksjob løbende erstatsningsydelse fra ask, da jeg kom i flexjob, stoppede de løbende udb. da jeg tjente for meget.
De ville så tage min sag op igen her d. 31.12.09 med hensyn til erhvervserstatning.
MEN MEN holdt til mit fleksjob i 4 mdr, så måtte jeg holde op, pga kraftig forværring, blev tilkendt ftp. d. 1 juli 2009.
Min fagforening rykkede da ask med det samme for at tage min sag op før d. 31.12.09 da det ikke ville ske mere i min sag men var blevet ftp.
Har intet intet hørt fra dem, de har ikke taget min sag op d. 31.12.09 som de selv skrev for snart 1½ år siden, fået fagf. til at rykke dem her igen for 3 uger siden, men kun fået et brev fra ask med at de har modtaget rykker fra fagforening, er denne procedure bare normal, at de ikke en gang overholde deres egen ord for hvornår de tager en sag op igen ????
Er lige nu lidt små skide irriteret og som alle ved så lever man jo ikke fedt på en ftp, så det ville da være velkommen penge der ville lune lidt her.
Mange hilsner og god dag til jer alle her.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 14:39   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
I min sag har de hele tiden genoptaget sagen til tiden. det er så nu 4 år og det er kommunen som er skurken her.

men du kan evt ved din sag selv følge den på ask.dk hjemmeside.. og se hvad der sker.
har du bevis for at din fagforening har sendt rykker og fortælling om at du er overgået til pension? eller selv sendt papir ind i kopi af afgørelsen..

forstår godt du trænger til en afgørelse og lidt til at lappe huller med.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 15:07   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej søsser.
jeg kan se du også er temmelig frustreret, over sagsbehandlingen, samt manglende orientering til dig som er skadelidte.!

som huldra skriver kan du selv via et pasword, gå ind på a.s.k. og nærstuderer din sag.

kræver blot lige at du beder om omtalte pasword, så skulle det komme med posten, og du er "kørende" som selvstudent, jeg mener så kan man da i det mindste selv holde sig ajour....

jeg har ikke selv fået truffet den foranstaltning endnu, men agter da og få det gjort, jeg mener kan man ikke få fat i infoen andre steder .. tja så må man jo selv kigge på sagerne (hvor de nu ligger).....

jeg har en tråd kørende lidt længere tilbage.

der er nogle enkelte der har skrevet lidt hjælp til mig på den , det kan jo være du også kan drage nytte af noget af det der står.....

jeg har også fagforeningen til og være mig behjælpelig ... men hører nada fra dem, så jeg tror også selv jeg vil indhente det fornødne for selv og kunne kigge med fra sidelinien.

mvh eders ace dk.

ps sidste mulighed er jo man anskaffer sig advokatbistand.... men da det jo ikke er penge der er flest af i vores stuation ... er det jo nok sidste alternativ man benytter sig af ik...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 21:43   #4
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tak

Tak til hvad i kunne bidrage med
Jeg har været inde og se under min sag ved Ask., og det er jo det der er problemet, der sker intet intet, og har intet sket siden for 1½ år siden, hvor de skrev at jeg ville få min sag op igen her d. 31.12.09, og så lige et brev for et par uger siden med at fagf. have rykket, intet andet sker der der, og de kan jo heller ikke den gang give mig løbende ydelse vel ??, hvis de mente de skulle indhente flere lægeoplysninger mm., ja træt af det hele er jeg pt.

Jeg har fået hver en kopi fagf. har sendt til Ask.,de har virkelig været en god støtte i min sag, har desværre lige måtte skifte rådgiver der, men håber han er ligeså god, har intet at klage over ang. deres hjælp der.

Dejligt Huldra at man kan høre noget positivt om Ask også, og de kan overholde deres aftaler ellers med datoer de selv har sat.

Jeg har hørt en lille fugl pippe om at der højest må tage et ½ år før erstatningen er afgjort, når man er havnet på ftp., er det nogle der ved noget om dette også ? men den har de da så ikke kunne overholde hellere i mit tilfælde.
og god weekend fra mig til jer alle her
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 11:02   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
I januar. md var ventetiden for at få afgjort erhvervsevnetab mellem 10 og 14 mdr. Det er den gennemsnitlige ventetid - for nogle sager er meget nemme og andre knap så nemme.

I min sag er det sådan, at først var det 1 1/2 års ventetid for at få fastsat mèngraden, så skulle kommunen få sig snøvlet færdig med deres del, og først nu, hvor der ligger en afgørelse fra kommunen om hvilken "hylde" jeg er havnet på, kan ASK tage det endelige erhvervsevnetab op. Der starter sådan set en hel ny sag i ASK.

Andre vil opleve, som Ace, at være afklaret på kommunen og så få både mèngrad og erhvervsevnetab afgjort i "samme arbejdsgang".

Jeg har kun godt at sige om ASK, HAVDE kommunen gjort deres del og HAVDE fået sendt akterne til ASK eller min advokat til tiden, eller inden for rimelig tid, så var den afgjort meget før. Ventetid i ASK, KAN også være p.g.a kommunesmøl.

Til de der ikke har advokat på deres sag, men følger med i ASK - sørg for at sikre jer at ASK får ALLE relavante akter fra kommune/speciallæger, da det b.la også er de akter ASK træffer en afgørelse ud fra.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 20:29   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej ingrid.

tror du at jeg kan "nøjes" med min fagforening,? eller mener du en advokat er nødvendig i min situation, (det er lidt småt med pengene, så jeg håber jo min sag kan klares uden)..

jeg har jo fået tilkendt pension p.g.a piskesmæld, samt de psykiske følger der åbenbart hører med dertil.

min sag var godt nok for sent anmeldt, men de har da skrevet til mig at de (a.s.k) indhenter både recurseprofil samt helbredsattester, og papiret på tilkendelse af f.t.p.... d.v.s de indhenter alt fra læger og kommune.

jeg skal nok som andre tidligere har fortalt mig, bare tage det roligt, men det er sku hårdt når man kigger i tegnebogen......

regningerne er jo desværre de samme, som da man var i job...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 23:59   #7
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tak for dit svar Ingrid sødt altid at høre tilbage meldinger.
Jeg er nu stadig utilfreds da jeg ikke mener Ask burde skrive et brev med at de tager min sag op igen d. 31.1209 og så jeg ikke høre en skid for at sige det på dansk, før min fagforening rykker, kan de så lige skrive et brev at de har fået en rykker, ja så skal tiden gå ved dem.
Er lidt negativ lige pt. ved det godt, men som så mange andre her, så er det hårdt at vente og vente, og så tror man på det og det, høre intet overhovedet det er det værste af alt.
Ja i min sag er jeg blevet behandlet yderst pænt af kommune og de har handlet hurtigt i min sag.

Til Ace
Ja jeg venter lidt med advokat trods alt, det koster jo også, og når man kun har den ½ indtægt som tidligere, ja så kan pengene sgutte være til det hele, men helt sikkert hvis de sylter min sag ret meget længere ja så kommer de til at høre fra en advokat, det er deres egne ord de ikke overholder, og ja jeg har det sort på hvidt.
Håber det bedste for dig og for alle andre der har noget i klemme ved Ask.

til jer begge to
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 23:47   #8
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Ja helt utroligt vi er så mange medlemmer her, at der er så få, der er havnet på ftp. og har eller venter på erhvervserstatning efter en arbejdsskade.
Som har nogen erfaring at dele ud af eller er det bare et tys tys område, når ens sag er gået igennem eller ??
Det kunne være jeg skulle have skrevet , må snart gå fra hus og hjem, da jeg ikke har råd til at bo her, mit samliv er i opløsning, jeg er nede af dette, fuldstændig og aldeles psykisk, plus jeg må kæmpe en daglig kamp hver dag, bare for at klare at være til, og metadon ikke en gang kan hjælpe på mine smerter overhovedet, for det er faktisk sådan det er her, og ja en afgørelse fra ask ville da hjælpe på psyken.
Hvis det er en tys tys område, så modtager jeg gerne private meddelser, bare nogen kunne hjælpe, for jeg er mere end nede sådan er det.
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 09:57   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
hej ingrid.

tror du at jeg kan "nøjes" med min fagforening,? eller mener du en advokat er nødvendig i min situation, (det er lidt småt med pengene, så jeg håber jo min sag kan klares uden)..

jeg har jo fået tilkendt pension p.g.a piskesmæld, samt de psykiske følger der åbenbart hører med dertil.

min sag var godt nok for sent anmeldt, men de har da skrevet til mig at de (a.s.k) indhenter både recurseprofil samt helbredsattester, og papiret på tilkendelse af f.t.p.... d.v.s de indhenter alt fra læger og kommune.

jeg skal nok som andre tidligere har fortalt mig, bare tage det roligt, men det er sku hårdt når man kigger i tegnebogen......

regningerne er jo desværre de samme, som da man var i job...

mvh eders ace dk
Hej Ace.

Det er altid svært at sige eller rådgive andre om hvad de skal gøre.

Men jeg tror at fagforeningen er "nok" - fagforeningerne har jo stor erfaring med arbejdsskadesager plus at de har jurister til hjælp. Føler du på noget tidspunkt at din sag ikke er i trygge hænder, så kan man jo altid få en advokat i stedet for.

Min sag er en trafikulykkessag, og modpartens forsikring betaler alle rimelige advokatudgifter, så jeg vurderede at jeg ligesågodt kunne få en advokat. Set i bakspejlet kunne jeg godt selv have "kørt" min sag, har ASK først ALLE relevante sagsakter b.la fra læger og kommune, så er min erfaring at det "kører" helt af sig selv.

Men dejligt har det været, at slippe for at have overblik - min WP skade gjorde at jeg fandt det svært at have en ASK sag, sideløbende med en tung kommunessag og når nu forsikringen ville betale alle rimelige advokatomkostninger....eller, som i dit tilfælde, fagforeningen ville hjælpe.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 11:38   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tjaaa ingrid.

du har nok ret i hvad du siger, jeg mener min "tunge" kommune sag er i det mindste overstået, så den skal jeg ikke tænke mere på, nu ved jeg så ikke rigtigt hvordan forretningsgangen ved a.s.k. fungerer, (man ender sku som kontrolfreak efter det kommunale "projekt")...

min er en arbejdsskade, jeg var på job som cabby, holdt for rødt, og BANG, så var der en der havde taget fejl af bremse og speeder, og ramte klokkerent på mit anhængertræk.

og jeg sad lige og slappede lidt af i skuldrene, og tog derfor hele vejen op til bakspejelet, og retur ...uden og tage fra på nogen måde, av av av. og da min højre side af nakken hurtigt antog dobbelt size, måtte jeg jo hellere frekventerer doc. ... resten er historie, som du jo har prøvet på egen krop, så den vil jeg ikke belemre dig med .......

men resultatet blev at, pga smertebarrierer samt det medfølgende medicinforbrug, etc etc... endte det med pension ... mega lønnedgang,,,, har sku været et par seje år..... så fik jeg lige klynket anyway......

med håbet om at det falder ud til det bedste for os begge, ønskes god vind fra
eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension