K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2013, 11:01   #1
VIN69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
VIN69 er ny på vejen
brøkdel pension

https://www.facebook.com/groups/BroekPension/ vær med om fælles klage
Alle talte om brøkpension, som noget så naturligt, men ingen har forklaret, hvorfor lige den gruppe af borgere ( både etniske danskere og andre EU borgere med lovlig , permanent bopæl i Danmark ) ikke har de samme rettigheder , når det bliver syge. Man kunne tror, at regler er ens for alle EU borgere, og ikke kun for udvalgte af politiker grupper..Det er danske politiker, som for mange år siden far opfundet 40 år optjening til fuld pension, fordi de var klar over, at næsten ingen kan opfylde det krav.
VIN69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 16:13   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jo adskillige kan opfylde 40 års kravet. Det er også et spørgsmål om finansiering. Skal reglerne lempes, skal staten bruge flere penge og indkassere højere skatter - det er der ikke mange, der lige frem elsker. Oppebærer man ikke de 40 år, er der mange der kan få pensioner fra andre lande, hvor de har opholdt sig og betalt skat.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 16:26   #3
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jo adskillige kan opfylde 40 års kravet. Det er også et spørgsmål om finansiering. Skal reglerne lempes, skal staten bruge flere penge og indkassere højere skatter - det er der ikke mange, der lige frem elsker. Oppebærer man ikke de 40 år, er der mange der kan få pensioner fra andre lande, hvor de har opholdt sig og betalt skat.
Ja, først når de har ret til følkepension fra andre lande.
Det er uden betydning for sagen, hvad du mener om EU regler, om du kan lide dem eller ej.
Så længe Danmark er medlem af EU, har staten pligt til at anvende EU regler om social sikring, de gælder i øvrigt begge vejer.
Danskerne kan ikke lige at blive forskelbehandlet i andre EU lande...
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 17:38   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville gerne se på din side men så kommer dette op.
Jeg har mødt flere som kan få den hele ftp uden problemer. Så med at sige det ikke kan lade sig gøre kommer meget bag på mig.

Denne side er desværre ikke tilgængelig

Linket, du har fulgt, kan være i stykker, eller siden kan være blevet fjernet.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 18:47   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad jeg mener om ei-regler? Hvor kommer den lige fra.
Du kan læse om brøkpension på borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...3-42f491666f9b
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 18:56   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Alle er sikret..

Hvis man ikke kan få nok til at kunne klare sig på brøkpension, har man ret til at blive suppleret op til et niveau så man kan klare sig..

Niveauet er baseret på kontanthjælpssatser.

Ser man på pensionssatserne fra mange andre lande, er de ikke højere end vores kontanthjælpssatser..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 20:03   #7
VIN69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
VIN69 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jo adskillige kan opfylde 40 års kravet. Det er også et spørgsmål om finansiering. Skal reglerne lempes, skal staten bruge flere penge og indkassere højere skatter - det er der ikke mange, der lige frem elsker. Oppebærer man ikke de 40 år, er der mange der kan få pensioner fra andre lande, hvor de har opholdt sig og betalt skat.
EU regler bliver ikke overholdt i Danmark , ja man kan få pension fra andre lande hvad kan jeg bruge 250kr efter dansk skat og mister 3000 kr efter skat i Danmark jeg betaler skat ligesom alle andre og betaler de samme faste udgifter , synes det er meget man mister for 7 år fra man var 15 til man var 22 år i andet EU land .

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Jeg ville gerne se på din side men så kommer dette op.
Jeg har mødt flere som kan få den hele ftp uden problemer. Så med at sige det ikke kan lade sig gøre kommer meget bag på mig.

Denne side er desværre ikke tilgængelig

Linket, du har fulgt, kan være i stykker, eller siden kan være blevet fjernet.
https://www.facebook.com/groups/163903757131311/

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Alle er sikret..

Hvis man ikke kan få nok til at kunne klare sig på brøkpension, har man ret til at blive suppleret op til et niveau så man kan klare sig..

Niveauet er baseret på kontanthjælpssatser.

Ser man på pensionssatserne fra mange andre lande, er de ikke højere end vores kontanthjælpssatser..
Brøkpension ikke er konsekvensen af EU regler og forskellige forordninger, men konsekvensen af manglende anvendelse EU grundlæggende principper i dansk logivning, som skal beskytte borgere, som flytte medlem EU lande, at de blive ,af den grund ,stillet dårligere, end dem som ikke benytter sig retten til fri bevægelighed. I Danmark bliver man økonomisk straffet for det.
Taget i betragtning at kontanthjælpsniveauet netop er fastlagt med det udgangspunkt at kontanthjælp er en midlertidig ydelse som man kan arbejde sig ud af, er det dybt urimeligt at man kan i så høj grad kan blive straffet økonomisk blot fordi man mod sin bedste vilje er blevet syg! For grove forbrydelser får man mildere straf... Den gruppe blev ikke nævnt med bare et ord i forbindelse med afskaffelse af fattigdom ydelser og forsæt som ALTID ikke nævnes i forbindelse med skatte og førtidspension reform. Det er ALDRIG god lejlighed til at tale om den gruppe er syge og dybt diskriminerende borgere...I øvrigt-i STRID med EU-regler om social sikring-både for etniske danskere og andre EU-borgere med lovlig og permanent bopæl i Danmark. Hvor længe vi kan blive SNYDT ?????

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Jeg ville gerne se på din side men så kommer dette op.
Jeg har mødt flere som kan få den hele ftp uden problemer. Så med at sige det ikke kan lade sig gøre kommer meget bag på mig.

Denne side er desværre ikke tilgængelig

Linket, du har fulgt, kan være i stykker, eller siden kan være blevet fjernet.
ja undskyld admin skiftet navn på gruppen her er link den skal virke ;-)
https://www.facebook.com/groups/163903757131311/
VIN69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 20:21   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nu har jeg prøvet igen igen at komme end på fb din vej der er altså noget galt et sted
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 20:48   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men den eneste måde at nedlægge brøkpensionen på, er ved at nedsætte pensionen til alle..

Det er sådan de plejer at løse den slags, så hvis Danmark bliver pålagt at give ens pension uanset optjeningsret, ender vi bare alle på kontanthjælpssats.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 08:47   #10
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvad jeg mener om ei-regler? Hvor kommer den lige fra.
Du kan læse om brøkpension på borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...3-42f491666f9b

Rettigheder for EU-borgere

1. Unionsborgerskab - traktatens bestemmelser - personelt anvendelsesområde - statsborger i en medlemsstat med lovlig bopæl på en anden medlemsstats område - omfattet - retsvirkninger - udøvelse af de rettigheder, der er forbundet med status som borger i Den Europæiske Union - en medlemsstat, der giver en af sine statsborgere, der har udøvet sin ret til fri bevægelighed, en behandling, der er mindre gunstig end den, den pågældende ville få, hvis han ikke havde gjort brug af denne ret - ulovligt

Da en unionsborger i alle medlemsstaterne skal undergives samme retlige behandling som den, der tilkommer statsborgere fra disse medlemsstater, der befinder sig i samme situation, ville det være uforeneligt med retten til fri bevægelighed, hvis den pågældende i den medlemsstat, hvori han er statsborger, får en behandling, der er mindre gunstig end den, han ville få, hvis han ikke havde gjort brug af sine beføjelser efter traktaten for så vidt angår borgernes bevægelighed.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...224%3ADA%3ANOT
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension