K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2008, 20:28   #11
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Det kunne da være ønskeligt, om din læge ville støtte dig i, at du skal starte blidt og roligt op, som det var aftalt fra starten af. Du kunne jo få lægen til, at sende en udtalelse/statuserklæring, som du kan bruge til at støtte dig i den blide opstart. Husk, at de ikke kan tage din kontanhjælp fra dig på det grundlag. Har du bedt kommunen om aktindsigt - ellers er det på høje tid. Af akterne bør det fremgå, hvad det er I tidligere har aftalt.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 22:13   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
har forsøgt flere gange. Får ingen svar. vedr. agtindsigt. Spøger til dette på møde med Borgmester torsdag.
Vedr. lægen. det vil jeg prøve.
Lægeligt ligger der elleres både speciallægeerklæring, lægeerklæring som støtter max arbejdsevne på en time. Er også indstillet til pension, med den begrundelse. 2 arbejdsprøvninger(den sidste dog kun forundersøgelsesforløb) støtter også 1 time.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 22:24   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pia du er godt nok havnet i en kattepine

og jeg kan godt forstå at du ikke ved hvad ben du skal stå på for hold da kæft en situatuion din kommune sætter dig i ved ikke lige hvad de bilder sig ind...

Jeg tror at det er godt at du skal til samtale med borgmesteren på torsdag om ikke andet så må man vel vente og kunne forlange at han gør noget ved din aktindsigt...

jeg kan ikke lige huske hvor det er jeg har læst det men skal se om jeg kan finde det i løbet af de næste par dage, men der er noget med at man kan klage/anke over en manglende aktindsigt og uden aktindsigt så kan du jo ikke vide noget som helst om noget...

Nu ved jeg ikke hvornår du skal underskrive og tilbage sende de papir ang arbejdsprøvningen , men håber det først er efter du har været ved borgmesteren...

men i alle første omgang må det være det væsentligste at de ikke stopper den smule hjælp du får nu .. og derfor ville jeg hvis jeg var dig og hvis du ikke får noget ud af samtalen med borgmesteren skrive under, jeg ville prøve en dag eller to at tage på arbejdsprøvning og derefter sygemelde mig , jeg syntes at det lyder som om du godt ville kunne få din læge til at skrive en erklæring om at du ikke kan holde til det, og en sygemelding kan jo i sidste instans være det der er nødvendigt hvis du ikke kan få en taxa hjem før end kl 12 ..

Jeg sidder tit og læser det du skriver og føler mig magtesløs jeg har siddet og terpet sm afgørelser for at se om man kan finde et hul eller noget som du kunne komme videre efter ... men hold da op det er en problematisk sag du har , et eller andet sted trøster de fleste af os med at man kan ikke komme længere ned end kontanthjælp , men det kan man så åbenbaret godt når man bor i din kommune, det er for vildt at de ikke skammer sig den mindste smule...

Du har før søgt en § 17 men har du overvejet at søge en igen ?

Jeg prøver at lede videre ang anke mht aktindsigt og vender tilbage lige så snart jeg finder noget...

mht din læge syntes jeg ikke han lyder så ilde endda , han støtter dig jo faktisk men hvad kan han gøre andet end det han gør, mange læger i den kommune jeg kommer fra har det på samme måde med kommunen som din læge også har, de vil simpelthen ikke støtte os i noget , alt skal være kommunens udspil for som nogen af lægerne siger, hvis de skriver eller blander sig på nogen måde så virker det nærmest som en rød klud på kommunerne ..

Så det kan være at din læge har gjort sig de samme erfaringer med kommunen som vores læger her i denne kommune har ....

Jeg er spændt på at høre om dit møde på torsdag ,det må snart være på tide at der bliver gjort noget ved din sag, det er helt grotesk som de køre den i din kommune...

Krydser alt der kan krydses for dig .....


Hejdien

Jeg fandt lige i første omgang den her

§ 11. Fremsætter en part under sagens behandling begæring om aktindsigt, og denne begæring efter loven skal imødekommes, udsættes sagens afgørelse, indtil der er givet parten adgang til at gøre sig bekendt med dokumenterne.

Tænkte på at den måske kunne bruges i hvertfald ved borgmesteren , du har bedt om aktindsigt og gjort opmærksom på at aftalen var en time om dagen i arbejdsprøvning , dette er ikke imødekommet trods klare aftaler om det og derfor har du brug for at kende de nøjagtige papir i din sag for at sikker sig at der ikke ligger nogle forkerte eller manglende papir til grund for kommunens beslutning om en arbejdsprøvning af det omfang som de forlanger ...

http://www.themis.dk/synopsis/index....ingsloven.html
  Besvar med citat
Gammel 16-06-2008, 08:55   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak skal du have Hedien.

Nej, til at jeg før har søgt efter § 17, begge gange er det kommunen selv der har indstillet, først sygedagpengeafd. og senest job-centret.

Men jeg havde overvejet, om det ville kunne udsætte/stoppe fratagelsen af kontanthjælpen, såfremt jeg søger efter § 17, har siden sidst fået en speciallægeerklæring.
Så der er nye oplysninger.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 23:28   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Til orientering.

man kan klage over afgørelser efter kap.9-12, dvs, at man kan klage over job-planen.
I min sag HAR jeg klaget over job-planen, hvorfor man selvsagt ikke kan fratage mig kontanthjælpen, med begrundelse i at jeg har lavet tilføjelser. i første omgang var det jo fordi man truede med at overveje at fratage mig kontanthjælpen såfremt jeg ikke skrev under.
jeg har klaget over denne i forlængelse af målformulering, indplacering, og efterfølgende job-plan.
Ergo SKAL de først behandle klagen som nu er hjemsendt fra Nævnet(6.6.08)for anden gang, til besvarelse. Kommunen har fået 4 uger.
Men... lad os nu se, hvad de finder på.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 11:11   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg høre først noget i næste uge, vedr fratagelse af kontanthjælp.

Jeg har pillet anklagerne fra hinanden via dokumentation, der ligger klage over job-plan(2 gange hjemsendt af Nævn) jeg har fremmødt, men er sendt hjem, fordi jeg ikke vil underskrive praktik-aftalen, hvro man tvangsanbringer mig 15 timer om ugen, uden mulighed for at kunne komme hjem, også skal jeg selv tage ansvar for helbred?
Der er IKKE noget andet tilbud, trods at dette står i partshørringen. Det var beskeden på møde med Borgmester.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:22   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen har besindet sig, og vælger at lade mig fortsætte på kontanthjælp.
Puha..
men pisse frækt, at true på den måde, vel vidende, at det de foretager sig er ulovligt.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:33   #18
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Popiae!

Det var dejligt, at høre, så er der vel ro på i et stykke tid, men, men - hvad er næste udspil så fra Kommunen???

Problemet med sagsbehandlerne er, at de ikke ved hvad dælen det er de laver....... de fedter bare rundt........

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 00:47   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Afvendter nu indkaldelse til nyt afklaringsforløb.

Jo, der er ro lige nu, men hvad finder de på næste gang?
Dette er bevidst chikane, med et eneste formål, at få mig ned med nakken.

Der bliver først rigtig ro, når pensionen er i hus. Håber det bliver snart. men nu er der foreløbig gået 6 mdr. siden afslag. trække tiden med unødig tidsforbrug, såsom fratagelse af kontanthjælp, det kan de bruge tiden på.
hvad med at få lavet det skide forløb?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Fratagelse af Flexbevilling dobar Spørgsmål ang fleksjob 13 01-04-2010 14:13
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
fratagelse af ledighesydelse (jobsamtale) Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:54
Fratagelse af ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension