K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 08:09   #21
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tak for hjælpen, Vovse

Det var netop fleksjobpjecen, jeg tænkte på.

@joey
Du skal være opmærksom på, at hvis du kan arbejde EFFEKTIVT i 20 timer,
kan kommunen finde på at sige, at du kan være selvforsørgende i en 1/2-tids
stilling, og dermed vil de ikke oprette et fleksjob.

Lad være med at presse dig selv til at arbejde flere timer,
end du reelt kan holde til.

Sørg for at føre dagbog, der omfatter både arbejde og hjemmeliv.
Citat:
det vurderes nødvendigt med en nærmere afklaring af arbejdsevnen gennem længerevarende behandling og afprøvning
Jeg vil give stribe ret !

Du har allerede været i "længerevarende afprøvning"!
Det skulle ikke være nødvendigt med 2 år, før dette er opfyldt.

Hvad menes med "behandling" ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 13:41   #22
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Tak for links og råd
Med behandling menes der det terapiforløb jeg var midt i under afgørelsen på FTP. Det har jeg færdig gjort, jeg fik endda flere timer end normalt.

Gæt hvad.... min sagsbehandler er konstant optaget på telefonen O.o

Ja kan godt se at det er lidt risikabelt at komme op på de tyve timer så, men jeg tror også at det vil være svært for mig at klare så mange timer hver evig eneste uge. Man har jo nogle uger hvor der er andet end arbejde der går ind og stresser/påvirker en.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 17:25   #23
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Joey - Du har jo haft 2 år i praktik, så der må kunne beregnes en gennemsnitlig
ugentlig arbejdstid/arbejdsevne allerede nu , udfra de skemaer der er sandsynligvis er udfyldt af din arbejdsgiver om din mødetid gennem de sidste 2 år.
Du skal ikke kæmpe for at komme højere op i timetal end det du allerede har
vist du kan magte .

Jeg er selv ansat 16 timer ugentligt inkl. de pauser jeg har brug for , fordelt på 4 dage og med et løntilskud på 2/3 så det kan
sagtens betale sig for min arbejdsgiver at have mig ansat.

Sidst redigeret af maruus; 14-05-2012 kl. 17:34.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 17:51   #24
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Okay så er der håb forude for mig Jeg har selv ført dagbog siden jeg startede i praktik, så jeg har styr på timerne, energi overskudet, sygedag osv Jeg startede op med seks timer om ugen, så jeg er da kommet et stykke på de to år
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 18:37   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej joey..det er virkelig super super flot at du ial den tid har fået alt noteret..tager hatte af for dig..det ville jeg aldrig ha ku tage mig sammen til
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:46   #26
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Jeg har nu også kun gjort det fordi jeg havde fået det råd af en tidligere sagsbehandler (min Fars eks kæreste) At jeg måske ville få brug for det som dokumentation senere i mit sygeforløb. Så jeg glæder mig til at ligge det lidt på hylden, hvis jeg kommer på flexjob

Jeg fik fat i min sagsbehandler, som kunne fortælle mig at det ikke var hende der var min sagsbehandler :O
Det var en anden og hende fik jeg så nummeret på, men hun tog så heller ikke telefonen.
Hallo, hvorfor får jeg ikke det korrekte navn af vide?! Helt ærligt, det er bare for dårligt af dem. Hende jeg så fik navnet på, har jeg ALDRIG snakket med. Er det ikke normalt de lige ringer og snakker med en, når de har fået min sag smidt på bordet?

Jeg synes det er tarveligt at de smider rundt med ens sag uden at informere mig.

Hold op hvor har jeg haft mange kontaktpersoner og sagsbehandlere, det er totalt forvirrende og opslidende at forklare sin sag forfra igen og igen. For mange vigtige informationer har de jo ikke skrevet om i de få papirer de får udleveret.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:57   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej joey..det var et godt råd du fik m.dagbog..jjeg tror det du har oplevet m.sagsbehandler er ja måske ikke normal,men det sker vist tit..engang ku jeg ikke forstå jeg ikke hørte fra min,så havde hun fået nyt job,en anden gang var min sb gået på barsel..jeg ved ikke om det passer,de siger de ikke har meget tid og hvis du ikke er akut - ja undskyld udtrykket,så bliver du liggende til du de har tid..engang..jo jo..jeg har kun prøvet engang at en sb ringede og ønskede mig held og lykke,da hun skiftede job..øv øv joey og nu fik du endelig ringet..du er ikke heldig,men de skal nok melde dem
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 19:57   #28
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Så skal jeg lige love for at de vågnede op, jeg blev kimet ned i formiddags af min tidligere kontakt person og hun lagde flere beskeder på min telefonsvarer

Jeg ringede så til hende da jeg kom ind til min telefon og hun sagde at IT-systemet havde lavet en fejl..... ja ja giv da bare det skylden

Og jeg undrede mig meget over at det var hende der ringede da jeg for tre måneder siden havde taget afskred med hende og hun havde oplyst mig navnet på min nye sagsbehandler, som hun så Ikke arbejdede som kontaktperson for. Men nu påstår hun at det har hun ikke sagt :O Hun er ski da vidst blevet dement XD
Men jeg fik da aftalt at vi skulle holde et møde sammen på fredag, om flexjob.

MEN nu har jeg vidst dummet mig Hun spurgte mig i telefonen om jeg var nået det timetal som jeg kun kan holde til, før kunne de ikke sende mig på flex. Det undgik jeg at svare på

MEN jeg har jo lige spurgt på min praktikplads om jeg må komme to timer hver torsdag, hvor jeg plejer at have en fridag. Den ordning starter jeg på i næste uge.

Men ud fra jeres links kan jeg ikke se, om man må arbejde flere timer end det man er visiteret til. Må man det?

For så må jeg vel gerne måde om torsdagen i de perioder jeg kan klare det.....? Og at torsdagen timer ikke er regnet med i selve flextimerne....
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 20:48   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joey Se meddelelser

MEN jeg har jo lige spurgt på min praktikplads om jeg må komme to timer hver torsdag, hvor jeg plejer at have en fridag. Den ordning starter jeg på i næste uge.

Men ud fra jeres links kan jeg ikke se, om man må arbejde flere timer end det man er visiteret til. Må man det?

For så må jeg vel gerne måde om torsdagen i de perioder jeg kan klare det.....? Og at torsdagen timer ikke er regnet med i selve flextimerne....
Denne tråd sætter altså noget i kog her,2år i samme praktik jeg jeg har på fornemmelsen at du du syntes det er helt iorden-dte må du naturligvis gerne syntes-men det er ikke i orden at en arbejdskiver får gratis arbejdere på denne måde.

Du har selv tilbudt 2 timer mere på fridagen,og det skal jo nok afprøves men helt ærligt så bør den afprøvning ikke strække sig længer end max 8 uger mere hvis det viser sig at det så er grænsen.

Måske de så vil prøve at lægge et par timer mere på ,det går jo meget godt med at holde dig igang på en kontant hjælp.
Det lige før man tænker kender arbejdskiver og sagsbehandler hinanden.

jeg vil ikke blive overaskede hvis du sener fortæller du blevet flexer men fik ikke jobet eller endnu være,du nåde ikke at blive visiteret fordi du røg ud da arbejdskiveren finder ud af at den ikke går meget længer..

Ja, det var så mine tanker ,men jeg håber det beste for dig og håber du ikke vil blive ved med at lade dig udnytte.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:06   #30
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Jeg håber ikke du får ret Cleo
Men nu må vi se hvad der sker den næste uges tid. Min kontaktperson fortalte mig lige i dag at min praktik er forlænget en måned fra i dag af. Så jeg har da 3-4 uger at afprøve de to timer på. Så må vi se om det er nødvendig at afprøve en måned mere. Det har jeg det okay med.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
Flexjob efter 65 år Ophelia Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 20:34
Efter flexjob.......... Scoopy Spørgsmål ang fleksjob 0 15-12-2011 18:04
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
efter flexjob? paw thomsen Spørgsmål ang fleksjob 4 08-02-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension