K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: Hvor lang er svartiden i din kommune, når du beder om et skriftligt svar ?
1 uge 8 16,33%
2 uger 11 22,45%
3 uger 2 4,08%
4 uger 6 12,24%
5 uger 1 2,04%
over 6 uger 21 42,86%
Stemmere: 49. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 21:41   #11
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg kan ikke stemme, efter LANG tid, med min daværende sagsbehandler, er jeg jo blevet vant til at, kontakte pr. e-mail, og så har piben fået en anden lyd.

Men før det, kunne jeg vente 3-4 uger
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 10:16   #12
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Een sag som Lenas er een for mange, men så har vi også Bennys osv. osv.

Det får mig til at tænke på, hvordan synet på mennesker i vores samfund har ændret sig de senere år.

De har skrevet i pressen, at en hulans masse lygtepæle i HELE LANDET skulle udskiftes, fordi EEN person døde pga. en fejl.

Det er een for meget.

Så tænkte jeg: Hvor mange er døde pga. selvmord, ulovlig sagsbehandling osv.?

Og HVAD gøres der ved det? INTET!!!

Denne side her burde være overflødig.

Tænk på alle de børn og familier, der rammes, fordi mor eller far er både syg og også fattig pga. sagsbehandlingen.

Så i stedet for at tale om lygtepæle burde de investere i mennesker, der helt sikkert rammes hårdt.

Udviklingen de senere år har jo båret præg af større og større enheder med længere og længere melem system og borger samt at love og regler er blevet så kompliceret at ingen sidder med det fulde overblik mere og ingen dermed påtager sig et ansvar.

At Lena og Benny´s groteske sager begge finder sted i to af landets største kommuner tror jeg absolut ikke er noget tilfælde, jeg tror simpelthen ikke på at sagerne kunne have fået lov til at udvikle sig så langt i en lille kommune hvor beslutningstager og borger jævnligt mødtes nede i brugsen.

Kommunerne er hårdt presset af kommunalreform, skattestop og personaleflugt samtidigt med at at der hele tiden sker en større og større centralisering så det kommunale selvstyre reelt sættes ud af kraft.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 11:12   #13
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Indenfor en ude aller højest.

Al min korrespondance foregik pr. email og når jeg havde sendt en til sagsbehandler, så gik der som regel kun 2-3 dage inden der var svar tilbage.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 13:45   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det samme hos mig.... har altid fået hurtig svar inden for få dage. Mailer altid.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 14:01   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Bruger også kun email og hvis der ellers ikke er problemer med kommunens emailsystem så besvares der normalt dagen efter...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 17:26   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Udviklingen de senere år har jo båret præg af større og større enheder med længere og længere melem system og borger samt at love og regler er blevet så kompliceret at ingen sidder med det fulde overblik mere og ingen dermed påtager sig et ansvar.

At Lena og Benny´s groteske sager begge finder sted i to af landets største kommuner tror jeg absolut ikke er noget tilfælde, jeg tror simpelthen ikke på at sagerne kunne have fået lov til at udvikle sig så langt i en lille kommune hvor beslutningstager og borger jævnligt mødtes nede i brugsen.

Kommunerne er hårdt presset af kommunalreform, skattestop og personaleflugt samtidigt med at at der hele tiden sker en større og større centralisering så det kommunale selvstyre reelt sættes ud af kraft.
Tror at THJ har ret jo større kommuner og jo større afstand mellem beslutningstager og borger jo mere rod...

Her i min kommune har jeg ikke oplevet at svar tiden var for lang i min egen sag , men jeg har tilgengæld været med indeover to veninders sag og kærestes sag i samme kommune og her overholder man ikke tiderne ...

Og jeg er sikker på at min kommune kender mig godt nok til at vide at jeg ikke holder min k*** og ikke makker ret før de gør det, jeg vil holde på at når jeg skal overholde love og regler så skal de f***** også ...

så ja jeg er en af de der pestilenser der er paragrafrytter men tilgengæld så føler jeg mig ikke dårligt behandlet af kommunen men kan se på de tre andre sager at det bestemt ikke er sådan i alle sager ...

Min kærestes sag skete der først noget i da alt begyndte at gå på skrift og alt blev sendt videre til borgmesteren , det samme skete i min ene venindes sag og lige nu , prøver vi at redde min anden venindes eksistensgrundlag på samme måde....

så der er intet der dur uden at man skriver og skriver , mundtlige samtaler dem giver jeg ikke meget for og svar frister det er en by i rusland,...

Alt afhænger af hvem din sagsbehandler er (Ikke så meget kommunen ) og hvem du er .....

og sådan skal og må det ikke være ....
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:05   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hillerød Kommune:
Har været sygemeldt siden juli 2003. Været indstillet til førtidspension nu 2 gange med afslag. Sidste afslag. den skriftlige afgørelse 3 uger, revurderingen 8 uger.

merudgiftssag, revurdering næsten 2 år, mangler fortsat at tage stilling til kørslen. ansøgning 20.4.2006.bla til sygehus og læge.

Træning. ansøgning juli 2005. fortsat ikke afklaret. kommunen svare ikke, andet end at der findes muligheder, men ikke hvike. kan ikke tåle alm. træning, og træningen er en del af min behandling.

helhedsvurdering, sygeopfølingsplan. skulle være lavet da jeg overgik til kontanthjælp juli 2005. Fortsat ikke lavet. fortsat ikke fået skriftlig afgørelse på hvor jeg er indplaceret i lovgivningen.

har bedt om økonomisk helhedsvurdering siden juli 2005, først lige set deres beregning af særlig støtte efter §34. forkert udregnet. mangler alene i år 1.200kr mere pr mdr. trods henvisning til arbejdsdirktoratet, vil de ikke lave korrekt udregning.

ja, jeg kunne blive ved.
vh popiae

Jeg glemte lige at Ombudsmanden har været på min sag siden sep.2006. kommunen har fået en røffel for IKKE at svare på hans henvendelser igennem et år.
Ombudsmanden er stadig i gang med sin undersøgelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 17:37   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja og respektere kommunen ikke engang svarfrister til ombudsmanden hvordan kan man så tro/forvente at de viser borgerne den respekt ...
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 16:40   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question Hallooo er der nogen der véd...

...hvad forskellen er på at politi anmelde og stævne?

eller

repræsentere dette det samme?

Jeg har mere end svært ved at skelne imellem disse to ting og kan da slet ikke finde ud af det i lovgivningen

Nogen der véd noget om dette

buster
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 21:04   #20
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
...hvad forskellen er på at politi anmelde og stævne?

eller

repræsentere dette det samme?

Jeg har mere end svært ved at skelne imellem disse to ting og kan da slet ikke finde ud af det i lovgivningen

Nogen der véd noget om dette

buster
Man anlægger en retssag ved at indlevere en stævning til domstolen. En stævning vil sige et stykke papir, hvor man formulerer det krav, man ønsker, at dommen skal lyde på. Stævningen skal beskrive:

de kendsgerninger, som man bygger sin påstand på
angive de dokumenter, som man ønsker at fremlægge for domstolen
angive andre beviser, som man ønsker at fremlægge for domstolen
angive det krav, man har

Domstolen beslutter om stævningen skal forkyndes af politiet eller evt. offentliggøres i Statstidende, fordi det ikke er muligt at opspore den sagsøgte. Er det sidste tilfældet, kan retten afsige dom til sagsøgers fordel fire uger efter offentliggørelsen.

En politi anmeldelse er når man til politiet anmelder et strafbart forhold hvor de så efterfølgende efterforsker det og tager stilling til om der skal rejses en sigtelse.

Man behøver ikke være sigtet for noget strafbart for at modtage en stævning. Der kan ganske enkelt være tale om en uenighed mellem to parter som man ønsker at retten skal tage stilling til.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
Lang sagsbehandlingstid i Københavns Kommune gunvor Politik og Samfund 2 25-12-2010 17:50
Hvor lang tid ..... musling At søge førtidspension 0 24-09-2010 12:59
hvor lang behandling tid i odense kommune Tzari Dit og Dat 5 05-07-2009 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension