K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2009, 06:33   #31
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej PG.

Jeg har så læst de efterfølgende indlæg, og har derfor et par spørgsmål.

Har kommunen givet din mand et tilbud om genoptræning efter operationen er overstået? Det kunne de nemlig gøre både før og efter falddatoen den 6 juni, og endda efter de nye lovændringer så mulighederne ikke var udtømt.

Har de i forbindelse med ophøret af sygedagpenge sørget for en opfølgningsplan der er sat i værk på nuværende tidspunkt? det kræver loven jf. §§ 11-16.

Har de opdateret og fået godkendt ressourceprofilen af jer? det kræver samme lov nemlig også.

Hvornår fik I varsel om at sygedagpengene stoppede? Var der mindre end 14 dage er brevet ugyldigt og stoppet derfor ikke gældende. Så kan I køre en anke, også selv om der er gået mere end 4 uger for så er der i lovens forstand ikke givet varsel endnu.

Bare lige et par hurtige fra hoften, hihi. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 12:11   #32
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Hej PG.

Jeg har så læst de efterfølgende indlæg, og har derfor et par spørgsmål.

Har kommunen givet din mand et tilbud om genoptræning efter operationen er overstået? Det kunne de nemlig gøre både før og efter falddatoen den 6 juni, og endda efter de nye lovændringer så mulighederne ikke var udtømt.

Har de i forbindelse med ophøret af sygedagpenge sørget for en opfølgningsplan der er sat i værk på nuværende tidspunkt? det kræver loven jf. §§ 11-16.

Har de opdateret og fået godkendt ressourceprofilen af jer? det kræver samme lov nemlig også.

Hvornår fik I varsel om at sygedagpengene stoppede? Var der mindre end 14 dage er brevet ugyldigt og stoppet derfor ikke gældende. Så kan I køre en anke, også selv om der er gået mere end 4 uger for så er der i lovens forstand ikke givet varsel endnu.

Bare lige et par hurtige fra hoften, hihi. Viper
Hej Viper.

De varslede det PRÆCIS 14 dage før, så ingen anke der. Der er dog ikke iværksat hverken genoptræning eller opfølgningsplan. Opfølgningsplanen (handleplanen) så således ud:

Handleplan:









Ressorceprofilen læste jeg igennem og godkendte (Peter gik ned, så kunne ikke selv læse den). Men på det tidspunkt var jeg jo slet inde i alle de regler og love som jeg er nu. At jeg ved lidt mere nu kan jeg jo kun takket alle jer søde folk her på K10 for.

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
PeterG, kan ikke hjælpe dig ang psykbehov.

Kan kun nikke genkendende til den lange ventetid der er overalt.
Her i regionen er det ca 31/2 mdn - skønt et MEGA akut behov(tættere kan jeg ikke komme årsagen, tilgiv )

Men hvis jeg var dig ja, så ville jeg da også prøve den akutte distrikspsyk.
Det værste der kan ske er vel at i bliver afvist og så ser jeg ingen anden mulighed end at løbe jeres egen læge på døren.

Der er jo netop en fare i at du selv løber sur i det hele, for tro mig, véd godt at man vil være der for sin elskede men det kan til tider være mere end svært når man end ikke har overskud til sig selv.
Håber ikke du misforstår mig men ønsker blot at du husker at tage vare på dig selv også

Hm, ja kan godt se at tingene kan tolkes anderledes men mener at du skal henholde dig til den § Viper henviser til.
Så tænker jeg også, har din mand og dig fælles læge?
Ved din læge hvordan situationen ser ud på hjemmefronten?

Siger sådan da vi -mand og jeg- har hver sin læge i lægehuset og da lægerne ikke umiddelbart må give oplysninger indbyrdes ja, så kan det jo give lidt problemer for overblikkets skyld, hvis du forstår

Har du/I tænkt over det?

Vi oplevede i hvertfald en ganske anderledes tilgang til os/familien incl børn da vi fik fortalt vores respektive læger om hjemmesituationen.

Håber at høre mere fra jer om hvordan det går
Det er en enormt god idé, det med at skifte læge, og vi er igang med at få Peter over til min læge (der godt nok er lukket for tilgang, men som accepterer "familiesammenføring" - hurra - endelig en fordel ved at være gift )

Min læge virker mere empatisk og lyttende, hvor Peters læge hurtigt printer en henvisning ud. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting at henvise med det samme, men dokumentationsmæssigt gør det at Peters egen læge ikke rigtigt ved noget om sagen. Derfor har jeg nu bestilt en tid til mig selv, hvor jeg kan sætte ham ind i hele sagen, for på den måde, både få luft til mig selv, og samtidigt gøre opmærksom på de mangler der har været i Peters foreløbige kontakt med sundhedsvæsnet generelt. Tror det vil hjælpe på afklaringen...

Tak
T

Sidst redigeret af Peter G; 11-07-2009 kl. 12:24.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 16:26   #33
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Lige et spørgsmål mere... En af de opfølgningssamtaler min mand havde, igennem sygedagpengeforløbet, var over telefonen.
Her spurgte min mand, om han måtte formalisere sine evner indenfor Photoshop (han har undervist fotografer i photoshop mm.), ved at tage det der hedder en A.C.E. (Adobe Certified Expert). Det er en 1½ times test man udfører på et uddannelses sted Adobe anviser, som, hvis man består, giver en titlen Photoshop Expert. Han kunne bestå den eksamen med den ene hjernehalvdel på ryggen.
Men han fik, efter selv at have rykket for svar 2 gange pr. telefon, 2 gange pr. mail, og til sidst via anbefalet brev, afslag, med begrundelsen at det ikke var tilladt at tage uddannelse på sygedagpenge. Han prøvede at forklare, at det måske ville kunne sætte ham i stand til at kunne varetage foto-redigeringsopgaver fra en hjemmearbejdsplads, ved at kunne bruge den formelle titel, og at han på den måde kunne fastholde en position på arbejdsmarkedet, selv om han ikke kunne så meget andet end at ligge ned. Men ingen kære mor.
Dertil blev der i øvrigt rejst en pegefinger, hvor det blav sagt, at man ikke måtte søge arbjde imens man var på sygedagpenge.

Da denne samtale ikke er dokumenteret på papir, så ville jeg i stedet gerne finde de paragraffer, hvor det sagsbehandleren hævdede, står anført. Jeg kan godt finde den med at det er forbudt at uddanne sig, om end definitionen er lidt mere rummelig i loven, end det sagsbehandleren sagde. Men det med at man ikke må lede efter job, kan jeg ikke finde.

Min mand og jeg er gået igang med at få nedfældet på papir, hvordan hele sagsbehandlingen og Peters historie har været/er. Derfor er det vigtigt at få med, at han virkeligt har kæmpet for at beholde en eller anden form for beskæftigelse, og har vist stor vilje til at blive selvforsynende.
Han fik i øvrigt også et nej af Jobcenter, til at få lov til at arebjde 4 timer om måneden på en arbejdsplads, i et firma hvor han engang havde vikarieret. Han tænkte bare, at han kunne skrive deres vagtplaner rene på PC.
Der ringede han dog bare til ydelsesservice, og fik af dem lov til at arbejde bare han skrev til dem engang om måneden, og fortalte hvad han havde tjent. Dette er dog ikke anført i hans ressourceprofil, da han ikke turde fortælle det til Jobcenter. De havde jo sagt nej, og han ville ikke stemples som non-compliant. men en anelse betænkeligt, at man skal forsøge at bibeholde sin tilknyning til arbejdsmarkedet i smug. Gør det endvidere lidt svært, når han har haft 6 forskellige sagsbehandlere, med forskellige tolkninger af loven.

Men som sagt. Står der nogen steder i loven at man ikke må søge job imens man er på sygedagpenge? Selvom vi nok ikke kan dokumentere det, så skal det alligevel med i sagen (når vi engang får kæmpet os frem til en sagsbehandler).

Kærligst
T
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:45   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er måske at skyde sig selv i foden at hive det frem.

Så skal det gøres for at bevise, at kommunen har NÆGTET revalidering, for det er den mulighed, han skulle have været tilbudt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 23:18   #35
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er måske at skyde sig selv i foden at hive det frem.

Så skal det gøres for at bevise, at kommunen har NÆGTET revalidering, for det er den mulighed, han skulle have været tilbudt.

Kommunen har nægtet revalidering, , men jeg tror måske jeg forstår hvad du mener med "skyde sig i foden", og har tænkt det samme.
Men næsten alle som får afslag på pension eller flex, er folk der siger "jeg kan ikke holde til..." og "jeg magter ikke"... Det er for langt de fleste sandheden, men noget der tilsyneladende provokerer sagsbehandlere.

Hvis man nu i stedet påpeger hvad man gerne vil, og mener man kan holde til, så sker der måske noget bedre, end at man bliver smidt ud af systemet? Peter naturligvis ikke påtage sig et arbejde i hans nuværende tilstand, men hvis alle instanser troede at hans tilstand nedsatte hans arbejdsevne til det ubetydelige på lang sigt, så ville han jo ikke være blevet smidt ud af systemet. Så i stedet for at påpege hvad han ikke kan, så var det måske bedre at påpege at han kan nogle ting, og så få DEM til at sige, det ikke har værdi i forhold til arbejdsmarkedet. Det kan godt være jeg har fået "systemkuller", men måske giver det alligevel LIDT mening.

Zuza - jeg er glad for at du påpeger at vi skal tænke os om, men vi prøver bare at forberede os på alle de tolkninger af de forskellige lovgivninger, som kan risikere at blive brugt imod Peter.

Er der virkeligt ikke nogen der ved om det er ulovligt at søge arbejde imens man er på sygedagpenge?

Kærligst
T

Sidst redigeret af Peter G; 13-07-2009 kl. 23:31.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 00:20   #36
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Peter G ..... Nu springer jeg godt nok tilbage til # 14, hvor du fortæller at din mand ikke længere tør modtage den operation, som der er stillet i udsigt.

Jeg slås selv i øjeblikket med min Kommune og sidder derfor og bruger en del tid på at læse lovgivning og her faldt jeg over noget I måske kan bruge:

Godt nok står der i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område (LBK nr. 1047 af 27/08/2007):

§ 11. nr.2. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Men når man så læser Retssikkerhedsvejledningen (VEJ nr. 73 af 03/10/2006), så står der under punkt 70 følgende:

"Behandling kan være en betingelse for at få hjælp. Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af helbredstilstanden og/eller arbejdsevnen og må selvfølgelig aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed."

Rygoperationer er en temmelig 'kilden sag', for nogen går det godt; men for andre går det stik modsat, så det er med at få hevet ud af lægerne hvor stor risikoen er for din mand, og der skal I ikke nøjes med at blive fejet af med en forsikring om at det nok skal gå godt; men I skal have saglig information om procenter osv., for det er trodsalt HANS ryg - Ikke sagsbehandlerens og lægens ryg - det drejer sig om!

Og vælger din mand af angst for udfaldet at undlade operation, skal I have et eller andet skriftligt om risikoen, så I kan henvise til ovennævnte punkt 70.

Håber det kan hjælpe lidt på din mands humør, for jeg forstår ham godt !!!

Skulle hilse fra Viper (bor sammen med ham)..... De bedste ønsker for dig og din mand Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 05:10   #37
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Tak Hyanna.

Det er rigtigt det er "en kilden sag" det med rygoperationer. Det er lykkedes mig at finde nogle statistikker fra USA vedr. stivgørende rygoperation, som viser at antallet af re-operationer af folk der en gang har fået en stivgørende operation, er stigende, på trods af forbedret teknologi (man kan søge på "spinal fusion" på google, til dem der har fundet frem til det her indlæg igennem en søgemaskine). For folk der kun skal have stivgjort et enkelt niveau, er risikoen dog væsentligt mindre end for folk der skal have stivgjort flere (som min mand). En af de større risikofaktorer er at den ønskede fusion af niveauerne ikke optræder (Et sted imellem 20 og 40 %).

Men har i et forslag til en måde hvorpå man kan få objektiv vejledning i risikofaktorer? Kender i evt. en kirurg der kan give de oplysninger?

Den kirurg der har tilbudt Peter operationen var i hvert fald ikke specielt interesseret i at udpense risikofaktorer ved det arbejde han skulle udføre, og har undladt/glemt at fortælle om en del velkendte komplikationer. Det er jo lidt problemet. Spørger man en kok om han ofte oplever at folk får madforgiftning, i forbindelse med mad han serverer, så kræver det et stort menneske at påpege fejltagelserne - også selv om han måske ikke har været direkte skyldig heri.
Desuden har vores oplevelse været, at når man møder en sagsbehandler der har en veninde/ven/mand/kone/kollega/klient der er blevet opereret med succes (og det er der jo en chance for når man har haft en 6-7 forskellige sagsbehandlere), så mener de at operation er en kur. Den holdning forstærkes yderligere af, at klienter i sygedagpengesystemet gerne skal sagsbehandles hurtigt.
Hvis klienter har langvarige komplikationer bliver de jo smidt videre i systemet, og derfor har sagsbehandlere i sygfedagpenge en lidt skævvredet opfattelse af forskellige behandlingers effektivitet, da de ikke beskæftiger sig med folk der er ødelagt for livet. Men da de oplever mange syge mennesker, og hører om disses behandlinger, så føler de sig alligevel som eksperter. En problematik der gør sig gældende med andet og mere end rygoperationer.

Så al hjælp med at få fat i saglig, objektiv og gennemskuelig information ville blive modtaget med kyshånd.

En helt anden ting er, at det lykkedes mig sgu at få fat i en sagsbehandler på kommunen der ville tage Peters sag. Den 18. august 2009 skal vi til møde, med fagforeningsdamen som bisidder.
Det endte med at jeg bare ringede til omstillingen på samme nummer igen og igen, og bad om at bllive stillet om til en sagsbehandler. Så krydsede jeg fingre for, at den næste der tog telefonen måske havde kendskab til, samt interesseret i at overholde, loven.
Det endte med at jeg fik fat i en dame der lød rigtig sød, der allerede i telefonen gav vejledning der går ud over hvad man kunne forvente. Hun gav bare fornemmelsen af at være "på Peters side".
Så måske har det været held i uheld, at jeg er blevet hundset så meget rundt. Det er trods alt bedre at skulle mødes med en samarbejdsvillig sagsbehandler, end en der er tvunget til at tage sagen, fordi fagforeningen "har sparket døren ind".

Jeg håber der er nogen der har svar på mine soørgsmål, og jeg vender tilbage når der er kommer mere i sagen.

Kærligst
T
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 06:43   #38
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu er jeg i samme båd - næsten - kommer lige fra sp. læge der sagde 60% chance - og han burde vel være objektiv om sit eget arbejde

Problemet er ar der er milevid forskel på hvad de danske offentlige, de danske privatklinikker og de udenlandske sygehuse siger

"det er et ret simpelt indgreb" - fra en privatklinik

"det er en meget stor operation" fra et norsk offentlig sygehus

hvad jeg har fundet er at der er ca 10 % risiko for alvorlige komplikationer ( blodpropper og lammelser ol)

ca 3 % for "fatale " komplikationer
ca 40 % for at op ikke hjælper

alt i alt er MIN PERSONLIGE VURDERING ( og Googles) at der er ca 50 - 50 for en succesfyldt op .....det er bare ikke godt nok ! - og i hvert fald ikke grund til at være tvunget til at modtage en op.

stats er fundet via google for nok omkring et par år siden
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 08:03   #39
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Peter G ...... Nu ved jeg jo ikke hvor god jeres praktiserede læge er, jeg mener at huske, at din mand ville skifte læge.

Jeg tænker på, det måske kunne være en idè at anmode om en 'second opinion' ... det gjorde jeg i forbindelse med mine blæreproblemer, og det skulle jeg da mene at din mand har krav på, når man betænker risikofaktorerne ved en operation.

Under alle omstændigheder skal du og din mand holde fast i at I skal have en saglig statistik omkring risikofaktorerne, for det er for sent at fortryde, hvis din mand oplever sig tvunget til at underkaste sig så voldsomt et indgreb, for at oppebære en form for hjælp fra kommunen, og han så er en af dem, hvor det går galt, hvad gud forbyde
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 21:10   #40
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For mig har der været TALE OM en deseoperation, med stivgøring af 4. og 5. lændehvirvel.
Ud af de første 3 speciallæger jeg var hos, var der vist et par stykker som nævnte deseop. som en mulighed, men samtidig mente de ikke, at min problematik var slem nok til en sådan op.

Jeg selv mente at det lød lidt risikabelt, jeg kunne jo fungere, omend jeg fik smertestillende medicin, og man ved jo hvad man har.
Min egen læge var enig med mig, og skrev på et tidspunkt til kommunen, at "XX er ikke indstillet på at blive opereret, og bliver det nok heller aldrig."

I 2004 eller 2005 var jeg hos en meget behagelig reumatolog (Torben Grube Christensen), som nævnet deseop. som en mulighed, og han spurgte om han måtte henvise mig til en neurokirurg på Glostrup sygehus for at få en vurdering.

Neurokirurgens (han hed Juul til efternavn, resten kan jeg finde) udtalelse var, at min lidelse ikke var slem nok til en op.
Senere har jeg fået indtryk af, at denne udtalelse netop bunder i, at de godt er klar over, at der er nogle risici ved denne type op., så de kun anbefaler den til patienter der har det så skidt, at det dårligt kan blive værre.

I 2006 kom jeg på internettet, og fandt bl.a. netdoktor.dk, hvor jeg læste om nogen der havde fået det værre efter en deseop.
Nogle havde løse skruer, andre havde knækkede skruer.
P.t. er der een på netdoktor.dk der skriver om knækkede skruer (under "rygproblemer").

Hver gang en sagsbehandler har nævnt noget om op. af min ryg, så har jeg klart og tydeligt forklaret, at på bagrund af alle de dårlige erfaringer jeg har læst om den type op., så bliver det ikke min ryg de får lov at skære i.
Og så er der ikke blevet nævnt mere om det.

Sidste forår blev jeg tilkendt flex, og sidst på sommeren ('08) blev jeg sendt ud til "anden aktør", hvor jeg fik en superrar jobkonsulent.
Vi gennemgik min sag, og min situation, og da vi nåede til det med mulighed for op., så var hans klare udmelding, at nu skulle han jo ikke bestemme over mine beslutninger, men han ville klart fraråde det.

Han kendte til flere der havde fået den type op., men han kendte ingen som havde fået et godt resultat ud af det.

Når jeg møder en beskrivelse af en som har fået en deseop., med dårligt resultat, så printer jeg den ud, for at kunne smide det i hovedet på en sagsbehandler der vil presse mig til op.
Det vil så være mit argument for at sige NEJ.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension