K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 01:45   #111
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Problemet helt overordnet er, at kommunen har været utroligt langsomme i deres sagsbehandling, for Peter blev sygemeldt lige omkring kommunesammelægningen. De har derfor ikke lavet opfølgning på Peters sag. Men da kirurgens udtalelse var, at en operation var en "kur", så forlængede de ham.
Så kom der et privat firma og ovetog sagsbehandlingen, og så blev sygedagpengene stoppet, fordi disse nu indhentede ny status fra rigshospitalet, rygkirurgen nu ikke ville dokumentere operationen som en kur.

Det sygedagpengestop klagede vi over - og vandt. Dels fordi der ikke var lavet opfølgninger, dels Peters psyke ikke var ordentligt belyst, og dels fordi man undrede sig over at Peter var blevet forlænget efter en paragraf, og denne nu pludselig ikke længere kunne bruges.

Herefter har sagsbehandlingen kun båret præg af, at de huller skulle lukkes, for at sagen kunne afsluttes. Al fremadrettet arbejde har dermed aldrig fundet sted, og de har ingen intentioner om at gøre det nu. De formulerer sig nu på en måde, der får det til at fremstå som om, at den langsomme sagsbehandling er retfærdiggjort.

Så sagen handler nu om, at der sidder lægekonsulenter og undergraver Peters læger, og BIF nægter at indhente status fra personer, der ikke har gennemgået lægestudiet, for som de siger: Det er kun de øverste eksperter på området, hvis mening der tæller. Dermed bliver status fra kiropraktor, krisepsykolog osv ikke indhentet. Hvis vi selv indhenter det, så mister det troværdighedsværdi dokumentationsmæssigt, og koster desuden mange penge.

Så alt i alt handler det om, at et firma er ansat til at rydde op, og hvis de ikke kan løfte den opgave, så bliver de fyret. Peters sag er så en af dem hvor der kan plantes nok tvivl om diagnoser til, at de NÆSTEN lovligt, kan afslutte sagen uden at de får fingrene i klemme.
Alle de forvaltningsmæssige fejl er ubetydelige, da Peter har været sygemeldt i 3 år på sygedagpenge, og derfor kan smides væk, uden konsekvenser.
At al ventetiden på operation ikke skulle have være talt med i varigheden, har de ved et trylleslag fået bort, ved at hævde, at han var forlænget på forkert grundlag, med tilbagevirkende kraft, og dermed har de blot været flinke, ved at lade ham gå i så lang tid.

Alle disse fejl kan vi godt påpege og dokumentere, men kommuner lider ikke under straffeansvar for dårlig forvaltning, og da vi nu har været nødsaget til at søge Pension på §17, så er vi færdige i sygedagpenge regi, og et "beklager" fra kommunen ville ikke hjælpe.

Ved et afslag på pension skal de oplyse hvordan de mener man kan blive selvforsynende, men der vil de jo bare henvise til lægekonsulenternes tolkning.

Så rygoperatione eller ej, så ville sagen køre sådan her. For Peter har reelt ikke afvist operation, men blot søgt oplysninger om de kunne stille krav om det, hvis lægekonsulenterne nu sagde det skulle afprøves.

Men tak for dit tilbud om oplysninger - det vil jeg helt sikkert tage dig op på, når jeg får samlet tankerne.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 01:58   #112
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
det vil jeg helt sikkert tage dig op på, når jeg får samlet tankerne.
Og det er netop det med at "samle tankerne" der kan være svært i den situation - huha jeg er ved at gå basærk selv - og indtil nu er det eneste komplicerede i min sag at det har varet siden nov 08 at lave min ressourceprofil - hvoraf det halve år var at vente på en læge...som ikke vidste han skulle indkalde mig - SELV om jeg jævnlig rykkede...

Nå - men det var igen ikke mig det drejer sig om i denne her tråd - men jeg takker for at du gad dig tid til at svare mig på mine spørgsmål. Det er helt vildt hvad i må gå igennem - direkte umenneskelig... hvis du vil høre hvad jeg mener... og - du siger bare til ...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 12:34   #113
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hej alle.

Beklager det lange fravær, men i forstår nok hvorfor ting kan virke uoverkuelige til tider - selv at skrive ting på PCen.

Der er sket ufatteligt meget, som jeg ikke engang selv kan skille ad lige nu, men opsummeret så skaffede vi en advokat - en dyr en af slagsen, men han var kendt for at varetage folk som er i klemme i forhold til det offentlige. Han fik de ca 600 A4 sider med dokumentation vi havde akkumuleret, plus et par ekstra selvbetalte lægeerklæringer, med opdaterede udtalelelser fra læge og psykiater (som stadig sagde at det var kontraindiceret at se på Peter i et arbejdsmarkedperspektiv).
Advokaten flippede UD da han læste sagen, og det virkede næsten som om han tog den uværdige behandling kommunen har givet, personligt på vores vegne.

Hvorom alting er: PETER G HAR FÅET SIN FØRTIDSPENSION :-) - endda uden arbejdsprøvning.

Vi har ikke selv set papirerne, men advokaten har dem, og ringede for 2 timer siden.

Nu er vi så flyttet fra vores lejlighed for at betale for advokaten, men skidt med det, for vi nu kan vi se fremad. Vi finder nok bare et billigt fritidshus i Sverige, for dem kan man få fat i for billige penge, hvor selv en pensionist og en sygeplejerske kan klare terminerne. Jeg går ikke ud fra der skulle være problemer med at bo i Sverige, selvom man er førtidspenist?!

Mit hoved snurrer lige nu, og en blanding af glæde og aggression vælter rundt her i stuen.

Ville bare lige dele det med jer. Vi skal nok holde kontakten ved lige med K10, men lige nu tror jeg nok bare vi tager en lille pause fra alt det systemsnak, og går ud i solen med en flaske saftevand og en mobiltelefon, så vi kan ringe rundt til alle vi kender og fortælle, at nu er der fred.

Tak for alt indtil videre.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 13:17   #114
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Peter G

STORT TILLYKKE med Peters førtidspension !

Hvor har det været en lang sej kamp !

Godt at I fandt den advokat !

Surt at I har været nødt til at flytte !

Må det blive en rigtig god tid I går I møde.

Rigtig god sommer.

P.s. Måske vil du fortælle hvilken advokat I brugte ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 13:23   #115
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kære begge to

TILLYKKE med den fred og ro i endelig har fået

Må sommeren blive den bedste i har oplevet -efter en lang og opslidende "kamp" for retfærdighed.

Ja, det er jo lidt trist at mennesker i en i forvejen nedslidt situtation skal bruge resterne på advokathjælp -men dog trods alt, gudskelov at de findes, de gode advokater

Held og lykke med jeres nye liv, sammen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 15:36   #116
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Stort tillykke til jer begge to

Så kan der endelig blive ro og I må nyde sommeren, godt I har haft hianden til at støtte, når det har set mest træls ud

Godt gået og skønt med et hus i Sverige

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 19:32   #117
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Tillykke med pensionen..

nu husker jeg ikke hele historien, men husk at tjekke forsikringer og pensions steder for evt. beløb I måtte have krav på.. hvis altså Peter har været i job på et tidspunkt, så kunne der være noget at hente.. til hjælp til fritidshuset..

God sommer..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 19:35   #118
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Et stort TILLYKKE skal i også have herfra, og så håber jeg at i rigtig må nyde sommeren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 09:35   #119
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
kæmpe tillykke herfra også, med den nye tilværelse.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 10:48   #120
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også tillykke med det herfra det var på tide og fortjent synd at i var nød til at hyre en advokat men det viser jo bare hvor det danske samfund er på vej hen, hvad ang Sverige så er det ikke noget problem at tage sin pension med til Sverige og kan godt forstå jer, endnu engang tillykke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension