K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 13:37   #1
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt

Jeg er total forvirret. Jeg er kommet ud i arbejdsprøvning, trodet jeg! Men da jeg talte med min sagsbeh. forleden sagde hun at det ikke var en arbejdsprøvning jeg var i. Det havde jeg det for skidt til. Det er heller ikke en praktik. Det var bare for jeg kom lidt ud, så de kunne se hvad jeg kan og ikke kan.

Alle de papir jeg har modtaget for arbejdsstedet står der arbejdsprøvning!

Er sygemeldt på 10 md pga depresssion og generaliseret angst. Min dagpenge ophøre snart - hvilket er et sindsygt pres at have over sig. Jeg få at vide, at sagsbeh. at hun ikke kan sige noget om mulighederne for at blive forlænget. Afventer svar fra divers læger.

Alle = psykolog, psykiater og læge sige at jeg skal starte langsomt op igen med 1-2 timer dagligt, over flere md. Speciallægeundersøgelse har jeg også været til. Denne raport anbefaler medicin ændring samt kognitiv terapi forløb og konkludere at jeg på sigt vil have brug varig skånebehov.

Så nu venter jeg igen på, havd der bliver sagt og skrevet til min sagsbeh., fra det kognitive tilbud jeg skal gennemgå.

Hvad med hvis det trække ud, og min sygedagpenge ophører?????

Fatter ikke hvorfor hun/de ikke lytter til diverse læger. Hvorfor skal jeg så meget igennem? og hvorfor sender mig ud i 8 ugers forløb, hvor jeg hver uge skal op i tid. Det skal ende med 37 timer på de 8 uger! Ja jeg fatter ikke, så meget af dette!

Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt................

Go weekend derude
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 14:15   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Exclamation Er LOST - hjææææææææææælp

ja, det er tosset.. systemet..

og de går jo da lige imod din læge som siger 1-2 timer dagligt over flere måneder.. hvis du skal gå op til 37 timer på 8 uger... suk...

jeg undre mig så tit over hvad der gør det så svært for dem at forstå hvad vi siger..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:08   #3
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
>Det var bare for jeg kom lidt ud, så de kunne se hvad jeg kan og ikke kan.

Det er jo arbejdsprøvning. De skal kalde det, det som det er.
Forlang et klart svar.

Mht. sygedagpenge: du er syg, du arbejder ikke.
Så på et eller andet tidspunkt ender de, hvis ikke du bliver rask.
Det kan du ligesågodt indstille dig på.
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:19   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej LM,

Du må få sammenfattet en mail til din sagsbehandler hvor du beder om, at få bekræftet forløbet af din afklaring i din resterende sygedagpenge. Bed hende ligeledes om at bekræftet om du pt. er i virksomhedspraktik mhp. at belyse din arbejdsevne.

Til syvende og sidst skriver du til hende at du gerne "allerede" nu vil have forlængelsen af dine sygedagpenge periode på plads. Informér hende, at du er kommet frem til at denne periode kan forlænges ihht. §27 stk. 2 som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Forlængelsen er så ændret til 39 uger og ikke 26 som der står ovenfor, loven har bare ikke ændret dette i foreskrifterne, logisk nok som alt andet i dette system

Se hvad hun skriver tilbage, det kunne se ud som om hun prøver at sno dig om fingrene, det er da for sindssygt at "spilde" tiden på at se hvad du kan klare og så pludselig måske er I ved vejs ende af sdp. og du ryger ud. Så fingrene på tasteturet og hold hende til ilden så hun ikke løber om hjørnerne med dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:32   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
AKTINDSIGT!!! Forlang at få alt!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 19:56   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lille mig Se meddelelser
Jeg er total forvirret. Jeg er kommet ud i arbejdsprøvning, trodet jeg! Men da jeg talte med min sagsbeh. forleden sagde hun at det ikke var en arbejdsprøvning jeg var i. Det havde jeg det for skidt til. Det er heller ikke en praktik. Det var bare for jeg kom lidt ud, så de kunne se hvad jeg kan og ikke kan.

Alle de papir jeg har modtaget for arbejdsstedet står der arbejdsprøvning!
Jeg tror at jeg ville sende en klage til jobcenterchefen, over misinformering.

I så fald skal du skrive tydeligt, at det er en KLAGE.

Du kan jo f.eks. skrive:

"KLAGE over sagsbehandlers misinformering

Jeg er i øjeblikket i et forløb, som jeg troede var en arbejdsprøvning, for det fremgår af de papirer jeg har modtaget vedr. forløbet.
Men nu har min sagsbehandler oplyst mig om, at jeg kun er i forløbet for at komme lidt ud.

Så nu er jeg jo meget i tvivl om hvad det hele egentlig handler om, men under alle omstændigheder er der tale om alvorlig misinformering, om det så er i papirerne eller i min sagsbehandlers seneste udtalelse."

Men måske skal du starte med at skrive til sagsbehandleren, og referere til jeres samtale, og spørge om du har opfattet det korrekt, at du kun er i forløbet for at komme lidt ud.

Hvis hun så svarer bekræftende sender du klagen til jobcenterchefen.

Hvis du har opfattet det korrekt synes jeg det er så groft, så du ikke bare må lade det passere.
Selv om vi er syge, så har vi stadig rettigheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 17-09-2010 kl. 19:59.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 20:08   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
AKTINDSIGT!!! Forlang at få alt!
Der er ikke meget at bruge aktindsigt bare for at få aktindsigt.
Selvfølgelig er det meget godt at se sine papirer, men jeg syntes, at du skal uddybe hvad trådstarter skal lede efter i sin sag for at få noget ud af at få den...

Bare en tanke
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt med "syge børn" gøjneren Alt det andet 38 12-10-2011 05:45
Min mand erklæret "Systemløs" Peter G Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 121 10-07-2010 14:05
"vi kræver bare ind..." SÅrdnok! Politik og Samfund 28 10-04-2010 18:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension