K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2009, 19:28   #1
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Min mand erklæret "Systemløs"

jeg har i et par andre indlæg beskrevet min mands sag (bla under overskriften "stivgørende operation").

Sagen er den, at han er faldet for varighedsbegrænsning i sygedagpenge, og grundet mine 19.000,- kr brutto om måneden er han ikke berettiget til kontanthjælp. Han afventer operation (som han i øvrigt nok ikke tør modtage), og har udover det PTSD efter voldeligt overfald, så det kan ikke forventes at han kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Hans fagforening har klaget over ophøret af sygedagpengene, men som et proaktivt skridt gik jeg med en fuldmagt fra min mand, ned på kommunen, for at få en sagsbehandler der til at tage hans sag.
Det forholder sig jo sådan, at der, grundet den afventende operation, ikke er lavet nogle erhvervsrettede initiativer fra sygedagpenges side. De siger hans funktionsniveau er for lavt til at kunne lave nogle initiativer. De tilføjer dog, at han ikke er færdigudredt, og at det er derfor de ikke vil foretage sig yderligere.

Men når man ikke modtager penge fra kommunen (kontanthjælp), så er der heller ikke nogen sagsbehandler der vil tage hans sag. De kræver at man møder personligt op, men det der skete var, at jeg blev sendt til 3 forskellige kommunekontorer, for til sidst at blive henvist til det første sted jeg var.

Der sagde den socialrådgiver jeg mødte, at han var at betragte som "systemløs". Skulle man have hjælp af kommunen krævede det at man "søgte et eller andet" (hun sagde direkte: "i bliver nødt til at søge et eller andet). Jeg udbad mig det på skrift, hvor der blev skrevet, at man ikke kunne tage hans sag, da han ikke var berretiget til en kontant ydelse, med tilføjelsen, at papirer med vejledning i at søge førtidspension var udleveret.

Vil det sige, at vi skal til at søge en pension efter paragraf 17, bare for at få en ny sagsbehandler til at lave en ressourceprofil, så vi kan få afklaret hans erhvervsevne?

Den bliver jo med garanti afvist, når der ikke forelægger nogen arbejdsprøvning, selv om vi vedlægger speciallægeerklæring der beskriver hans arbejdsevne som ubetydelig.

Jeg er helt rundt på gulvet, for havde jeg vist det, så havde jeg da søgt pensionen før varighedsbegrænsningen. På den måde havde vi i det mindste ikke skullet undvære indkomsten imens sagen stod på.

Kærligst
T

Sidst redigeret af Peter G; 08-07-2009 kl. 19:45. Årsag: Stavefejl i overskrift
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension