K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 22:25   #11
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Tjenestemandspension

Til Danmark Nej det er ikke kun politikerne der er tjenestemandspensionister jeg var f.eks postbud
Jeg er meget sikker på at du ikke har været tjenestemand så havde du vist det i og med at der bliver udfyldt et hav af skemaer udført undersøgelser
således at man får den korrekte pension når at man bliver syg
Man skal være dansk statsborger og have arbejdet i mindst ti år som tjenestemand man må ikke stjejke som tjenestemand og der er en masse andre ting der skal opfyldes
Man kan ikke fyres (medmindre man stjæler) osv osv
Når man bliver tjenestemand bliver man udnævnt osv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 22:44   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Fik selv afgørelse fra forsikringen INDEN kommunen havde afgjort min FP, får også en løbende ydelse hver måned samt fortsat indbetaling til min normale pension samt beholder min sundhedsforsikring, så ingen klage herfra mig over det, men hvad kostede en forsikring så dengang.

Blev faktisk lidt forskrækket da jeg for et par måneder siden kiggede på det, de penge kunne jeg godt dengang havde brugt til meget andet, vi snakker om lige ved 6000 hver måned, godt nok er en pæn del fradragsberettiget og en del arbejdsgiverbetalt, men alligevel rigtig mange penge i min verden


Hader at besvare et spørgsmål med et link til google, gammel "arbejdsskade" men da jeg ikke kan svare kort på det så kig på....

http://perst.dk/Service%20Menu/Love%...dspension.aspx
Jeg fik også udbetaling fra forsikring i mange måneder før jeg blev tilkendt fp - det handler om hvornår forsikringer træder i kraft ift arbejdsevne.

Forstår godt hvad du skriver om pengene som er indbetalt til forsikringen. Men husk, at du ikke kunne have fået mere i løn mod at droppe forsikringen, og at den er kommet dig mange gang til gode nu . Jeg er bare så super hamrende lykkelig over min forsikring - tænk hvis jeg ikke havde haft den... Udover pengene har de bare hjulpet mig SÅ meget og jeg har gratis sundhedsforsikring til jeg bliver folkepensionist.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 22:53   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig pia
det er jo bare en del af ens fastansættelse

der blev sat omkring 7000 kr ind være måneden det sidste år jeg arbejdede
hvor af jeg selv betalt en del af det
derfor når man sammenligner løn
husk og tage pension med i billedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 00:14   #14
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Tjenestemandspension
er hvis man fx har arbejde på flødestation og hvad der ellers er af den slag arbejde kaldes et navn jeg ikke lige kan huske.og er man gift og dør over tager kone ens Tjenestemandspension lidt extra info.de engang beløb mange får er fra en tegnet forsikring der gælder en eller ander slags kritisk sygdom.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 07:17   #15
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Tjenestemandspension

Du bliver ved, tjenestemandspeension er noget som man optjener ret til hvis at man har været tjenestemand, tjenestemand er en speciel ansættelsesform
hvor man får fuld løn uanset om man er sygemeldt er på arbejde, ferie og hvad du ellers kan finde på
Bliver man syg tager det mindst et års tid på fuld løn med høringer undersøgelser forsøg på at fastholde en i jobbet osv inden at man bliver afskediget med pension,
forudsætter dog mindst 10 års ansættelse som tjenestemand eller at man er kommet til skade i tjenesten
Så jeg er meget sikker på at folk der har været tjenestemand er helt klar over det
Jeg ved det fordi at jeg har arbejdet i næsten 25 år som tjenestemand indtil jeg blev afskediget/pensioneret pgr helbredet
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er reformerne blevet 3 gangs behandlet? Ninja Politik og Samfund 12 19-12-2012 16:34
før skat beløb mdr.lig susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-05-2012 13:12
flex beløb ? mig73 Spørgsmål ang fleksjob 9 23-03-2012 17:03
Fleksydelses beløb???? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 7 25-03-2011 15:37
FTP beløb om måneden Marolle Midlertidig Førtidspension 14 04-04-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension