K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2009, 18:37   #1
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Frivilligt bestyrelsesarbejde

Kan man som FTPér risikerere at få genoptaget sin sag, hvis man takker ja til en meget synlig og tidskrævende tillidspost ? Det vil jo udaftil se ud som om man "pludselig" har genvundet noget erhversevne....på kun ½ års tid efter man blev erklæret skindød.

Læste om en sag om en FTPér som fik lidt for meget fokus da han tog job på en lokal tv station, og fik genoptaget sin sag , da man mente han var tilkendt på forkert grundlag, når han nu kunne være i tv.

En anden sag er om en livredder i en svømmehal....hvordan kunne han det når han var for dårlig til at arbejde `?

Hvad ville i turde i disse Hjorte-tider ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 23:55   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis nu jeg var FP´er... så måtte de for min skyld gerne tage min sag op igen, og så skal jeg s... love dig for at de ville få en sag på halsen over selv at have givet FP på et forkert grundlag, jeg skal sige dig, i min sag er det dem der absolut vil jeg skal have FP og ikke mig, så mig vil det bare passe ganske glimrende.

He vil de sååå gerne at jeg gør mig mange gange dårligere end jeg reelt er, for det gør det hele meget nemmere... jo jammen det gør det da, men på den anden side, det bliver mig der kommer til at bonge (mig der bliver straffet) for at have fulgt deres "råd" så de kan tro nej kan de, jeg er den jeg er og kan det jeg kan, så kan de sys om det eller lade være.

Hvis min situration var en anden? tja jeg ved det faktisk ikke, men umidelbart er jeg typen der ikke lader mig kontrollere på den måde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 02:04   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaaa... det er svært at sige, da jeg ikke regner med nogensinde at kunne arbejde i ordinært arbejde.

Men nu er min hobby musik, og har altid været det... det er aldrig lykkedes mig at tjene noget på det, selv om guderne skal vide at jeg har forsøgt.

Men det stopper jeg jo ikke med at lave musik af... og kommer den dag, hvor jeg har fået så megen ro, at jeg kan samle tankerne om at få noget færdigt, så vil jeg da ikke betænke mig i at spæde til FP'en, ved at PRØVE at sælge musikken over internettet.

Men at det skulle kræve min sag genåbnet vil jeg da bestemt ikke regne med, så ja, det tør jeg godt. Hvis man tillader lovligt, at FP'ere må tjene et vidst beløb inden der modregnes, og ligefrem tillader at FP'ere kan få skånejob, så må en hvis form for arbejde vel også være tilladt...

Men i Hjort tider ...jo... så kan man sgu' godt blive nervøs for at han ser man vipper lillefingeren lige to gange for meget, og så er han på nakken... af os ALLE sammen vel at mærke.
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 13:43   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke af at der findes regler inden for det område, ved at da jeg var involveret i frivilligt arbejde som flekser, der fik jeg beskeden at jeg maks måtte have fire timer om ugen , og kommunen mente at jeg overskred det pga jeg var i en forening og her på siden...

Men det blev afvist og de fik ikke ret da det her på siden må betragtes som at jeg sidder og chatter og intet har med frivilligt arbejde at gøre , så det var kun de fire timer der talte ...

Så noget frivilligt arbejde kan man godt have , jeg kender da også flere der har frivilligt arbejde som ftp og hvorfor ikke ...

Man skal nok også tænke over om der er noget arbejdsevne hvis man kan arbejde men det kommer jo nok an på som hvad ... en livredder ligger jo ikke ligefrem og plasker rundt i vandet i timevis .. han sidder eller går på kanten så den kan jeg ikke lige greje ..

den med tv har jeg ikke hørt før ,men har hørt om en kommunalpolitikkere der fik revuderet sin pension ...

Men helt ærligt hvis det var mig der var ftp og ville have noget frivilligt arbejde så ville jeg ikke holde mig tilbage tror at der skal rimlig mange timer til og måske noget man kan tjene penge på ...

vi har så mange ensomme mennesker her til lands i sær blandt vores ældre medborgere , så hvorfor er der ikke flere ftp der feks er besøgsvenner , der er brug for dem og det ville da være tragisk hvis det skulle vise sig at det var fordi de var bange for at miste deres pension ....

vores lokale plejehjem her søger ofte nogen til at komme og undervise de gamle i at sende en mail eller sms .. og hvorfor ikke det kunne sgi da sikkert være morsomt om en god ting for både ftp og ældre ...

så nej jeg ville ikke tænke over om de tog min pension , selvfølgelig skal det ikke være 37 timer om ugen, men det kan man jo heller ikke og kunne man så burde man måske revurderes
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frivilligt op i arbejdstid Andepigen Spørgsmål ang fleksjob 24 25-11-2012 10:40
Frivilligt arbejde. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-12-2011 20:28
Må en fleksjobber lave bestyrelsesarbejde? Helle Sch Alt det andet 15 11-03-2011 22:17
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension