K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2014, 12:04   #1
sus49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
sus49 er ny på vejen
på kontanthjælp

Hej jeg hedder Susan og er 55 år . For 2 år siden fik jeg konstateret torticcolis
som bevirker at jeg hele tiden vender hovedet , sygdommen hører under dystini . jeg har fået sygedagpenge i 14 md . men kommunen har sat mig på bistandshjælp den 1 marts i år. Da de mente at syygdommen er uafklaret , selvom jeg har været hos 2 speciellæger og begge gange konstateret at sygdommen er stationær , og kan måske blive værre . Jeg har endnu ikke været arbejsprøvet . min kontant hjælp er på 1.365 kr mdl fordi jeg er gift og min mand modtager førtidspension , er der nogen derude der har et godt råd, vi kan ikke leve for de penge god dag fra Susan
sus49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 12:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan kræve at din restarbejdsevne bliver afklaret, helst i et reva-center, hvor rette fagpersonale er.

Skriv/mail(du skal bruge dokumentation, på at det bliver modtaget)og spørg hvornår du kan forvente at din afklaring kan starte.
hvis du ikke får svar indenfor 7-8dage, sender du samme mail, og spørger job-center chef. Og sådan fortsætter du højere og højere op, indtil svar. Husk at be om skriftlig svar.

hvis du stadig er medlem af din fagforening, kan du få hjælp der, til at din afklaring kan starte, da det vægter større at de skriver til kommunen.

begrundelse for at du IKKE kan få din restarbejdsevne afklaret, skal være god, og begrundet i dine lægelige udtagelser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 12:28   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal anke dit sygedagpenge stop inden for 4 uger desværre hjælper det dig ikke her og nu fordi anken tager et år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 12:52   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder som om der er noget galt..

Kontanthjælpsberegningen skal svare til 2 gange kontanthjælp, og det er tilsammen omkring 20.000
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 13:02   #5
Eng79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Eng79 er ny på vejen
Der er desværre ikke mange gode løsninger, eller nemme der kan hjælpe her og nu.


De ting jeg kan forslå dig er følgende:

1.
Lave ansøgning om enkeltydelse, ved ydelsesafdelingen af din kommune.
I ansøgningen lig vægt på uforskyldt ændring i indkomst!, og dertil manglende
økonomi til at leve.
Som hovedregel vil Ydelsessagsbehandlere se på hvad du har af SKAL og KAN udgifter og jeres samlet økonomi. KAN udgifter indbefatter også quicklån optaget i forskellige pengeinstitutter, telefonregninger osv.

SKAL udgifter er; Vand, varme, strøm, husleje, penge til mad, penge til medicin.

En enkelt ydelse, er ikke nødvendig vis en ENKELT udbetaling, men kan sagtens være flere udbetalinger over en længere periode.

Du kan finde ansøgningsskeamet ved din kommune, samt vejledning til de papirer der er nødvendige.

2. Husk at ansøge om boligstøtte efter din indkomst er faldet.

3. Hvis du har meget privat gæld der hænger og følger dig og din partner,
opsøg LO's gratis gælds rådgivning. Der er tips at hente til at få ændret aftaler med evt. kreditorer.
Eng79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 16:19   #6
sus49
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
sus49 er ny på vejen
hej jo den er anket og der går 10 mdr . mange tak for svaret
sus49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension