K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 02:56   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
De forlanger noget jeg ikke kan - Hjælp !

Jeg har søgt flexjob, men det vil kommunen ikke indstille mig til. Nu er det så meningen at jeg skal i virksomhedspraktik, startende med 20 timer og så skal jeg arbejde mig op til fuld tid 37 timer !! Kommunen / Jobcenter mener jeg kan klare det hvis bare jeg får et andet type job end det jeg har haft hidtil.

Så det jeg spørger: Hvad sker der, nå nu de opdager at jeg ikke magter så mange timer....?

Hvad sker der for det firma der er pålagt opgaven at få mig i gang ? Mister de penge hvis jeg ikke magter at komme op i tid.

Jeg har det sådan set rigtig dårligt, de er ikke rigtig kloge. Jeg kan kun klare det her fordi jeg har nogen meget gode venner der støtter mig. Jeg tog mig i at overveje om jeg skulle springe i Københavns Havn, men vandet er sgu nok for koldt så hvis jeg endelig kommer så langt ud ville jeg nok finde en nemmere løsning til at få fred fra alt det her.

Yasmin.

Sidst redigeret af Yasmin; 11-02-2010 kl. 03:02. Årsag: Stavefejl.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 06:56   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Jeg har fået fornemmelsen at det hedder ordinært arbejdsmarked uanset hvad. Har selv lige gennemgået planen op på 37 timer på 13 uger. Men i gennemsnit blev det til 10 timer. De stoppede efter de 13 uger(de truede mange gange under forløbet) og smed mig på kontanthjælp, her hænger jeg nu og ved hverken ud eller ind. Læs tråde: Kan man bare via tlf sige, at det hedder kontanthjælp.
De har ifg nogle herinde andre muligheder end kontanthjælp, men det er nemmer at læse det selv.
Så er i gang med at lave en klage mv.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 10:07   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Hvad skal jeg klage over...?

Jeg er lidt forvirret. Jeg tager en dag af gangen, Der er ingen der ved hvad der sker i morgen og så længe jeg kommer ud af døren hver dag er det en start.

Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 10:23   #4
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Hej

Ja jeg tror vi er mange som blir udsat for det, du skal igang med nu. Jeg er selv begyndt for 4 uger siden, det er så på en af mine gamle arbejdspladser, så ikke fordi jeg skal noget nyt.

Fik dispensation til at begynde på 15 timer, men har ikke klaret over 10 og måtte midt i 3 uge sygemelde mig da jeg gik helt ned.

Nu har de så indkaldt til møde d 11 marts, hvor de formentlig stopper og sender mig på kontanthjælp, håber bare min advokat kan hjælpe så jeg kan få lov at blive i praktikken og blive arbejdsprøvet, hvad jeg reelt kan og ikke under det pres, som hedder 37 timer, som min egen læge selv har udtalt er urealistisk. Jeg vil i hvert fald forsøge at komme tilbage på mandag og se om ikke jeg kan kæmpe mig op på 12 timer, så jeg viser, at jeg rent faktisk gerne vil noget.

I forhold til fleks skal de jo se på den ene eller anden måde hvad man kan.

Så kan kun sige, tag en dag af gangen og gå hjem når du ikke kan mere
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 10:25   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke hvad du fejler.
Men hvad siger dine læger til dette. Det er dem du skal gå til
ellers kan de gøre som de vil, men hvis du ikke kan klare 37 timer.
så kan du alså ikke.
Men det er meget dumt selv og stoppe, så heller arbejde 10-12 timer om ugen

har du været i arbejdsprøving først?. Men hvis virksomhedspratik skal forståes som det samme, koster det ikke en virksomhed noget.

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-02-2010 kl. 10:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 10:41   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med MTVRV1 - også min aller første tanke...
Hvor er din læge i alt det her??

En ting er at man ikke føler man kan, men det er kun din læge eller anden behandlende netværk der kan få bremset den uheldige udvikling. Din læge skal jo redegøre overfor sagsbehandlen hvad du kan og hvad du ikke kan. Lige som din læge kan sygemelde dig, hvis kommunen lægger for hårdt ud. Længere er den ikke.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:51   #7
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Du skal starte og når du ikke kan mere skal du melde fra og du skal have kontakt med din læge, du skal skrive jobdagbog som jeg kan se rigtig mange herinde foreslår sådan at du kan dokumentere din smerter og dine arbejdsevner.

De kan ikke pille hår af en skaldet og ikke tvinge en syg ti at arbejde, og nrå så du ikke kan mere er det vigitigt at kontakte lægen så du hele tiden har et samspil med denne.
De prøver altid at få en op i tid også selv om det virker håbløst det er deres arbejde at se hvor meget de kan få dig op på det er dit arbejde at sige nej og fra når det gør ondt
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 15:00   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
En mere der overvejer en tur over havnebasenget,lad være med det ,det godt at høre du har nogle gode venner ,håber de holder dig fra det kolde vand..Du skal slet ikk tænke på en evt. arbejdsskiver ,for du er gratis ,både i praktik og arbejdsprøvning,så en sådanne burde være taknemlig ,for en eks hånd...Du skal tænke på dig selv,for nu er det dig og din fremtid det handler om.. du skal starte med 20 timer ,og så må du mærke efter ,hvordan du har det og skulle du mod forventning ikk klare det ,så snakker du med jobkonsulenten,det en rigtig god ide at skrive dagbog ,for hele din dag,og beskriv hvad du laver ,hvordan du har det .så det også nemmer at huske små detalige,og så må tiden vise hvad du kan klare ,husk du skal vise hvad du kan ikke hvad du kan udholde, håber du får et godt praktik sted ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 17:19   #9
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Det går lidt bedre...

Tak for jeres svar...man kan jo tro der er " rusiske" tilstande der er, i det her land. Men det er dog ikke så galt. Jeg lægger en seddel på min skrivebord hvor jeg skriver, at det er lægen jeg skal kontakte og hun har ret til at sygemelde mig hvis jeg ikke kan klare det. OK.

Men det kunne jo osse ende med at jeg kom op på 25 til 30 timer og så fik jeg tilbudt et job på det sted jeg var....Er det rigtig forstået ? Og så var jeg ude af sygedagpengesystemet. Jubi.

Det der bekymre mig mest, det er hvis de ikke synes jeg magter den ordning og de så sætter mig direkte over på kontanthjælp, fra den en måned til den anden. Så har jeg muligvis ikke råd til at bo i min lejlighed....så ender jeg som hjemløs; fedt nok !!

Jeg vil hverdag skrive dagbog, det behøver jo ikke være mere end et par linjer.

Har I andre osse haft det sådan, at I tænkte, er det en film jeg er med i, det der sker om ørerne på en. Meget ubehageligt. Man er til stede fordi det er man nød til, men man har ikke sin sjæl med i det der foregår omkring en. Sådan var det i går, jeg kom til den samtale jeg skulle til og jeg kom til læge, men lægen havde glemt at vi havde aftalt jeg skulle have taget blodprøver. Det måtte jeg minde hende om da jeg var kommet hjem. Jeg sagde til sekretæren at jeg ikke synes det var særlig betrykkende at hun ikke havde overblikket over mig.

Yasmin.

Sidst redigeret af Yasmin; 11-02-2010 kl. 17:23. Årsag: Stavefejl
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontanthjelp men kan ikke få noget teredo Alt det andet 33 21-12-2009 18:09
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension