K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2014, 01:58   #11
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kors, der er mange faldgruber i det system....og straffe!
Vil det sige, at man sådan set mister sin berettigelse til, hvad man nu er berettiget til....sygedagpenge.....fleks....hvad som helst, hvis man prøver at søge §17?
Hej mukke. Tab nu ikke helt modet. Har læst nogle af dine indlæg og dertil svar fra andre medlemmer. Du har fået nogle gode råd og jeg tro din sag står godt. Ja, det er mange faldgruber i dette system, det er simpelthen uværdig for en velfærdstat, jeg korser mig også, har faldet i mange af dem selv. ønsker dig held og lykke. Vær tålmodig og ve godt mod. Kram fra mig :-)
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 07:58   #12
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du klare dig i hverdagen?
(du skal kun svare hvis du ønsker!!!!!!). Jeg læse mig til du har skrevet en del andre tråde. Jeg har ikke læst dem så det kan nemt være jeg ikke kommer med de rigtige råd/svar. :-)
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 08:12   #13
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Det er typisk for mange SB. at de ikke oplyser at man har mulighed for at anke et sygedagpenge stop. Efter § 7a i retsikerhedsloven SKAL kommunen tage stilling til om du er berettiget til revalidering flexjobb eller noget helt andet, ikke bare sende dig på KH., som er en syltekrukke. Dette er der skrevet om før i dette forum, under sygedagpengestop. Men sorry det forsent at pudse næsen, når næsen er væk. Søger du alligevel §17, så skal dine journaler være klokkeklare, med udtalelse fra psykiater om at du er uarbejdsdygtig i ethvert erhverv og at lidelsen er kronisk (stationer) dette skal også tillige være understødet af din privatpraktiserende læge. Uden dette bliver det meget svært.
Nu har jeg gået i distriktspsykiatrien, i ca 9 mån og de har stoppet forløbet da jeg ikke har rykket mig i forhold til min diagnoser, min læge som er ganske ny har ikke været meget ind over alt dette, psykiateren har jeg osse været inde over, har prøvet div, præparater uden held, alt i alt de henvisninger jeg er sent ud til har ikke virket..(synes de gør det værre)
Så nu er det bare hvad for en "kasse" de putter mig i heller hvad!!!
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 08:41   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige nu er du ikke i behandling.
Du har en ny læge der ikke kender dig, så er muligheden, næsten lig nul, for uden læger i baggrunden, så her man ikke mange chancer, lige så snart man skal søge, vil de jo bede om læge papir, på dig og på du er stationær.
Jeg tror ikke du kommer lang uden en læge, man skal nok være meget heldig, hvis de vil bruge de gamle lægepapir.

ved godt det ikke lig er hvad du trænger til, at høre men sådan er det jo.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 09:21   #15
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
lige nu er du ikke i behandling.
Du har en ny læge der ikke kender dig, så er muligheden, næsten lig nul, for uden læger i baggrunden, så her man ikke mange chancer, lige så snart man skal søge, vil de jo bede om læge papir, på dig og på du er stationær.
Jeg tror ikke du kommer lang uden en læge, man skal nok være meget heldig, hvis de vil bruge de gamle lægepapir.

ved godt det ikke lig er hvad du trænger til, at høre men sådan er det jo.
Min læge har næsten alle min papirer, og har selv sent mig en henvisning til psykolog, men er færdigbehandlet, han er bekendt med at jeg har prøvet div piller men som sagt dem har jeg ikke kunne tåle...
Fandt dette på nettet....Prognose
y
En personlighedsforstyrrelse er ret stationær, og med
begrænsede behandlingsmuligheder
y
Prognosen er særlig dårlig ift. de svære og middelsvære
personlighedsforstyrrelser
y
Prognosen forværres med alderen
y
Der kan gøres noget hvis der kan findes langvarige
behandlingstilbud
y
Der kan i korterevarende behandling gøres noget ift.
justering af copingstrategier og tilstødende
krisereaktioner
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 11:18   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
lige nu er du ikke i behandling.
Du har en ny læge der ikke kender dig, så er muligheden, næsten lig nul, for uden læger i baggrunden, så her man ikke mange chancer, lige så snart man skal søge, vil de jo bede om læge papir, på dig og på du er stationær.
Jeg tror ikke du kommer lang uden en læge, man skal nok være meget heldig, hvis de vil bruge de gamle lægepapir.

ved godt det ikke lig er hvad du trænger til, at høre men sådan er det jo.
Det er så kun det lægefaglige, men uden en ordenligt beskrivelse af arbejdsevnen
fra reva eller andre steder. så kommer man ikke langt i forhold til pension.
kender ikke begrundelse for at reva, ikke kan vurdere. men uanset grunden til det, så skal ens lægepapir være så stærke at man ingen ting kan overhovedet ikke kun at man har det svært med andre.
hvis der skal tilkendes en pension uden en ordenligt beskrivelse af arbejdsevnen.

det er ikke, nemt og få pension på nogen måde efter den nye reform


du kan ikke bruge Prognose eller noget andet på nettet. Det er udelukkende dig der skal beskrive.
du får ikke pension fordi du har en diagnose. udelukkende om du har nogen arbejdsevne.
men det skal være slået fast af lægerne du ikke besidder nogen som helst arbejdsevne
og hvis de havde gjort det, så stod du bedre, men din arbejdsevne skal alså vurderes af kommunen
i en arbejdsprøvning eller via et ressourceforløb på mindst et år. selvom du er over 40 år

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-01-2014 kl. 11:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 20:05   #17
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Jeg tror du skal bede din priv.prak.læge om en hevisning til spæsialist i psykiatri. og bede ham eller henne om at følge dig hele vejen genom systemet. Det er vigtigt at du kan dokumenter om du får det værre

Sidst redigeret af evelyn; 27-01-2014 kl. 20:22.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 06:35   #18
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Jeg tror du skal bede din priv.prak.læge om en hevisning til spæsialist i psykiatri. og bede ham eller henne om at følge dig hele vejen genom systemet. Det er vigtigt at du kan dokumenter om du får det værre
Det er sket og jeg endte i distriktspsykiatrien, som nu er afsluttet, de kom ikke vidre med mig efter ca 9 mån, men foreslog at jeg skulle går til læge for at få en ny henvisning, som jeg har prøvet, men han kom ind på at jeg skulle prøve piller, som jeg har sagt igen og igen jeg ikke kan tåle (har prøvet 5 forskellige præparater alle med bivirkninger) problemet her er nok at det er en ny læge jeg har, og han er ikke meget inde i sagen, det har hele tiden været psykologen, står og skal til at ber om enkeltydelse hos komunnen til psykolog. orker bare ikke alle de ting på en gang....

PS, min sag er en hel del mere omfatttende, men skriver jeg det hele kan jeg lige så godt skrive under med mit navn, hvad jeg ikke gør....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 12:12   #19
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Det er sket og jeg endte i distriktspsykiatrien, som nu er afsluttet, de kom ikke vidre med mig efter ca 9 mån, men foreslog at jeg skulle går til læge for at få en ny henvisning, som jeg har prøvet, men han kom ind på at jeg skulle prøve piller, som jeg har sagt igen og igen jeg ikke kan tåle (har prøvet 5 forskellige præparater alle med bivirkninger) problemet her er nok at det er en ny læge jeg har, og han er ikke meget inde i sagen, det har hele tiden været psykologen, står og skal til at ber om enkeltydelse hos komunnen til psykolog. orker bare ikke alle de ting på en gang....

PS, min sag er en hel del mere omfatttende, men skriver jeg det hele kan jeg lige så godt skrive under med mit navn, hvad jeg ikke gør....
Kære Wasaki
Jeg forstår godt at du har det svært psykisk og at det er ubehagelig med bivirkninger. Nå er det desværre sådan at al medicin har bivirkninger. Nå tænkte jeg at du har brug for støttende samtaler hos en psykiater men vil han ikke henvise dig dertil, så må du bede/kræve at din egen læge giver disse samtaler, mindst en gang i måneden eller oftere. (det gjorde jeg og så kom det skred i tingene.) Eller også skifte til en anden læge.Det nødvendig at du kan dokumenter at du selv gør noget

Ang. §17. Jeg kan læse at din kommune ikke har bedt din læge om statusrapport. De lægelige dokumenter må ikke være over 1 år gamle og de må være din sb i hende før du benytter §17. Ellers er sagen tabt i forvejen.

En anden mulighed er at søge aktindsigt Både hos din egen læge og hos kommunen. Skemaer til dette er at finde i forsiden herinde.

Egentlig tror jeg du har brug for en bisidder overfor både din læge og kommunen. 4 ører hører bedre end 2.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 07:38   #20
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Kære Wasaki
Jeg forstår godt at du har det svært psykisk og at det er ubehagelig med bivirkninger. Nå er det desværre sådan at al medicin har bivirkninger. Nå tænkte jeg at du har brug for støttende samtaler hos en psykiater men vil han ikke henvise dig dertil, så må du bede/kræve at din egen læge giver disse samtaler, mindst en gang i måneden eller oftere. (det gjorde jeg og så kom det skred i tingene.) Eller også skifte til en anden læge.Det nødvendig at du kan dokumenter at du selv gør noget

Ang. §17. Jeg kan læse at din kommune ikke har bedt din læge om statusrapport. De lægelige dokumenter må ikke være over 1 år gamle og de må være din sb i hende før du benytter §17. Ellers er sagen tabt i forvejen.

En anden mulighed er at søge aktindsigt Både hos din egen læge og hos kommunen. Skemaer til dette er at finde i forsiden herinde.

Egentlig tror jeg du har brug for en bisidder overfor både din læge og kommunen. 4 ører hører bedre end 2.
Jeg står og skal til lægen og udfylde papier til Rehabiliteringsteam som skulle være noget af det sidste sb mangler, sagen er den at jeg har søgt fp for ca 8 mån siden, men gik ril sb da jeg ikke hørte noget, her fik jeg udtale fra lægekonsulenten på papier, og sb fortalte at jeg ikke ville få fp det var stort set umuligt..(sb var meget overbevisende) og vi kom ind på flex som sb sage var en form sag 1 mån tager det sage sb, vi bliv enige om at rive fp sagen i stykker, og så skulle jeg ikke gøre noget før jeg høre fra sb igen, men ak 4 mån går der, jeg er til møde hos sb igen, og sb siger at jeg helt sikker får flexjob forløb, vi skal bare har min læges udtalelse, så skal vi op til møde, ca 2 mån, under dette møde (hvor jeg har bisidder med) spørger jeg om ikke det med fp var noget jeg kunne søge, men nej har man først søgt så skulle der gå 2 år før man kunne søge igen (er det rigtigt) og jeg tænker jeg har aldrig fået et afslag på fp og vi rev den i stykker under forløbet, hvis jeg fik afslag skulle der så ikke komme noget i posten??
Nu går jeg og venter på mødet om 2 mån, men kender jeg sb rigtig så ender det med jeg selv skal kontakte sb, ved ikke men synes de vil beholde mig på kh koste hvad det vil psykisk og fyskisk
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension