K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2008, 01:51   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Kan hun virkelig det?

Puha... jeg er startet afklarings forløb. Hos job fundamentet..

Det har været et SUPER kursus.

Dog er jeg i tvivl om hvor vidt min sagsbehandler virkelig ser det som afklaring, eller om hun blot ser som en måde at sluse mig ud på fuldtid.

Jeg selv tror ikke jeg kan klare mere end 3 timer dagligt, måske slet ikke hverdag.

Kurset har varet i 3 uger, 3 gange ugentligt i 3 timer. har været meldt mig syg halvdelen af gangene...
Har de sidste 3 uger haft flere smerter, svært ved at sove, og taget mere medicin.

ANYWAY...

Min sagbehandler er ekstrem truende i sin adfærd. Hun sagde at hvis jeg melder mig syg i afklaringen så stopper hun mine dagpenge...

MEN.. kan hun det? Hvisj eg virkelig forsøger at komme og kommer de dage jeg kan. Men har nogle sygedage kan hun så bare stoppe mine udbetalinger?

Hvad hvis det ender med jeg går helt ned og bliver lammet af smerter (fibromyalgi) og ikke kan komme afsted i en uge eller mere?
Skal jeg så bede min mand om bære mig på jobbet, så jeg kan komme?

Hun sagde at jeg ik princippet skulle møde op og ligge mig gulvet og sove, og hyle af smerte hvis det var sådan jeg havde det...

Hvornår kan hun stoppe mine penge, når jeg nu glædeligt går med på det her afklaring?

Jeg blev en dag dødsyg op til et møde og der stoppede hun mine penge, MIDT i december. med ferie dage osv. så vi stod der og skulle klage eller søge KH...
Heldigvis ende med vi fik forlænget mine dagpenge...

Men helt ærligt... kan hun godt bare stoppe mine penge hvis jeg blvier syg....? Hvilket del at SYG-DAGPENGE fatter hun ikke?

Kan man evt bede om en anden sagsbehandler?
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 09:25   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis du har en fagforening, skal du hurtigst mulig få dem på banen.

Du kan selvfølgelig ikke møde op, hvis du ikke kan. Hun kan ikke tage sygedagpengene fra dig med den begrundelse.
men det kan blive en ulempe at de ikke ser hvor slemt du har det.
Hvad siger de, der hvor du får afklaringen?
Fortæl dem om problemet, det er meget vigtigt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 13:11   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Hej ...du har deltaget I afklaring og så kan din "slåbehandler" ikke bare tage dine sygedagpenge... jeg bliver mere og mere overbevist om at "slåbehandlerne" er meget dårlige sagsbehandlere ...de truer folk med alt muligt...

Hvis hun gør noget af det du skriver så KLAG over det og send en anke og ja...du vil garanteret vinde i den sag.

Og ja du kan godt søge om en anden sagsbehandler skriftligt til kommunen ...forklar din historie og held og lykke til dig.
Stella er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 14:55   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har selv oplevet en lignende besked "Hvis du sygemelder dig lukker vi kassen". Det er flere år siden, og jeg er i mellemtiden blevet lidt klogere.
Hvis jeg bliver udsat for det en anden gang så vil jeg bede om at få det på skrift.
Hvis sagsbehandleren så ikke vil det, kan jeg kun tage det som udtryk for, at det ikke er noget hun har lovhjemmel til.
Trold er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 15:12   #5
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak for jeres svar..

Er en smule mere rolig.

Jeg har haft meldt mig syg idag til den samtale jeg skulle til med min kontakt person på kurset... var hunderæd for min sagbehandler så senere ville ringe og lukke kassen...
Men heldigvis var min kontakt person syg, så det blev slet ikke nødvendig

Jeg har desværre ingen fagforening
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 15:32   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse her. Der står måske noget om ulovlig standsning af sygedagpenge.

Jeg har endnu ikke læst den, men der står helt sikkert noget nyttigt i den.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/PU_bo...2008_13_27.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 15:45   #7
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
tak det vil jeg se på
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 15:47   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Mumle....du skal deltage i en afklaring, det bedste du kan. Du risikerer at kommunen stopper dine sygedagpenge med den begrundelse, at du lige nu er for syg til et afklaringsforløb, eller du er på afklaringsstedet alt for lidt til at de kan træffe en afgørelse.

Det hul, er der ca. 5000 mennesker på årsbasis der falder i....de er for syge til job/afklaring, men falder så for sygedagpengebegrænsningen og ryger på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse til videre udredning.

Så jeg vil stærkt anbefale dig at møde op, også selv om det betyder at du straks må gå hjem igen....det er klart at man ikke er forpligtet ud over sin evne, kan man ikke...så kan man ikke, men "de" skal jo ligesom have noget at vurdere på, det er derfor hun (sagsbehandleren) siger at du så i princippet må møde og så lægge dig på gulvet eller hyle af smerter.

Jeg føler med dig, det er så hamrende ydmygende for voksne mennesker, at slæbe sig mere eller mindre kravlende afsted, bare for at "de" skal se hvordan man har det.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 23:22   #9
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Denne tråd lukkes, så Mumle_mund og brugerne kan bevare overblikket over spørgsmål og svar.
Stezu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg virkelig syg? Mumrik Dit og Dat 13 20-02-2013 09:16
Må de virkelig det??? Cocio Alt det andet 0 13-04-2011 09:37
Kan min sagsbehandler virkelig...! MEH Alt det andet 17 18-10-2010 12:29
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension