K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 20:58   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Dr1 Søndag

Programtip:

I dr Søndag i aften er der noget om pårørende til psykisk syge.

Citat:
Pårørende svigtes af psykiatrien
Pårørende til psykisk syge kæmper med angst og depressioner, og mange har selv behov for at gå til psykolog eller psykiater. Det fortæller 21Søndag på DR1 i aften.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/02/19/175842.htm


Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 21:22   #2
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det er fint, men nu skal der altså ikke komme mere fokus på hvordan pårørende har det, end der kommer på os der har en psykisk lidelse.

Det har været en tendens de sidst år, at fokus flytter sig til dem der trods alt kan klage deres nød !!!
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 01:27   #3
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Undskyld, men må jeg som både førtidspensionist og pårørende til en sindslidende, lige komme ind, her,
igennem den tid jeg har været pårørende, har jeg oven i skulle være pårørende, "læge" for det siges at man skal få kendskab til sygdommen, "socialrådgiver" tag vare på den syge når der var dårlige tider. få overtalt vedkommende til at tag på psykiatrisk skadestue for at se vedkommende blive sendt hjem igen fordi at der ikke blev set syner eller hørt stemmer, om der så var selvmordstanker så var disse ikke stærke nok!
hvor mange gange tror du ikke at jeg har forsøgt at råbe kommunen op, fordi jeg fortalte at jeg ikke kunne mere, og hvad er der sket? intet du får ikke hjælp, der er ikke noget der hedder aflastning til trods for at det står i lov om social service,
NÆH det er en PLIGT, og kan du ikke tuff, det er bare ærgeligt.
jeg havde et skånejob jeg måtte stoppe fra, og sagsbehandleren? da jeg stillede spørgsmål mht. at stoppe??? jamen DU er jo SÅ GLAD for det arbejde, men hjalp hun mit til at beholde det? det er et stort RUNGEDE NEJ.
selføligelig skal der være forcus på sindslidende MEN det nytter ikke at man KUN tager de psykisk syge for så at lade pårørende sejle deres egen sø, fordi de har så meget medmenneskelighed at de ikke bare smutter når det gør ondt i livet, men bliver, tænker på hvordan det går, Den bedste måde du evt. forstår det på er at læse lyriken til L:Ron:Haralds sang "lov mig at forstå"

http://www.leoslyrics.com/lronharald...forsta-lyrics/

http://www.sind.dk/brevkassen2.6?fid...&m=0#msg158091
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
DR 21 søndag Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 17 21-06-2011 01:51
go søndag til jer alle....:) havheks Alt det andet 7 21-02-2011 09:17
I biografen til halv pris på Søndag d 25-10 Ninja Dit og Dat 7 19-10-2009 23:22
FN konventionen træder i kraft på søndag Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 11-09-2009 10:17
Støtte til Benny på Søndag Viper Alt det andet 69 03-09-2009 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension