K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 15:05   #11
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg må være dig svar skyldig, for jeg har aldrig oplevet at man iværksatte en revalidering hos en 2. aktør, og syntes det lyder underligt. For at kunne tage elever skal man jo være godkendt, og en revalidering kan jo kun gives til godkendte uddannelser...

Hmmm
HKI er et alsidigt sted, der tilbyder mange ting, f.eks. uddannelser.

http://www.hki.dk/uddannelser/
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 15:09   #12
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Hans og østerbro

Jeg kender prislisten på HKI´s hjemmeside men er mere interesseret i hvad fx en kommune skriver om den sag.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 15:22   #13
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Til Hans og østerbro

Jeg kender prislisten på HKI´s hjemmeside men er mere interesseret i hvad fx en kommune skriver om den sag.


Ekseleven
Ok, med forbehold for, at jeg ikke kender den konkrete kontrakt mellem HKI og din kommune vedr. dit uddannelsesforløb, så lyder det på mig som om, at du har været på HKI, hvor HKI har været at betragte som en uddannelsesinstituation og ikke som anden aktør.

For uddannelsesinstitutioner i Danmark gælder det, at de ikke får støtte fra staten, når man som borger deltager i undervisningen og samtidig har en kommunal sag, f.eks. revalidering, i stedet skal undervisningsstedet opkræve pengene direkte fra kommunen.
Der findes en lovgivning, der regulerer dette - "betalingsloven".

http://www.uvm.dk/Administration/Til...Betalingsloven


Derfor er det mit bedste bud, når jeg ikke kender kontrakten mellem HKI og din kommune, at HKI har fået samme betaling for dit uddannelsesforløb, som hvis du havde taget din uddannelse på en handelsskole, teknisk skole osv.

Jeg aner ikke, hvad tilskuddet til en given uddannelse er, men du kan måske finde det på undervisningsministeriets hjemmeside.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 15:29   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Markman som lavede min arbejdsprøvning for 3 år siden
http://www.markman.dk/sygemeldte-borgere.aspx
de har så mange forskelige tilbud, at det er svært og overskue

Men de lavede et professionel stykke arbejde og lavede en 11 sider rapport
så er prisen er komplet ligegyldig for den sygemeldte
bare der bliver lavet et ordentligt stykke arbejde.

de sagsbehandler som jeg har haft i kommunen, burde have den samme professionel vinkel
som den sagsbehandler havde fra Markman

Ekseleven
ved godt du er meget i mod HKI. men synes nu største delen er fint tilfreds med deres ophold på HKI
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 15:06   #15
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej Hans

Tak for hjælpen
Jeg tror at svaret på hvad revalidering koster kan findes i betalingsloven.


Hej MTVRV1

Jeg er enig i at prisen er ligegyldig for den sygemeldte men det er tilladt at være nysgerrig.
Det vigtigste er at de laver et ordentligt stykke arbejde og ikk en discount-afklaring.
Arbejdsprøvning i collage-fremstilling syntes jeg er et eksempel på discount-afklaring.

Hvis Ricky M læser med vil jeg gerne høre hvad socialrådgiveren mener om arbejdsprøvning der består af at ’klippe klistre collage’. Hvad kan den bruges til ?

En diskussion om min utilfredshed med HKI er uden for emnet i denne tråd da jeg spurgte efter lovgivning/overenskomst mellem kommuner og aktører men andre på K10 har osse kritiseret HKI.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 18:01   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmmm....

Det er egentlig ikke det nemmeste spørgsmål...

Jeg går ind for at der skal være en anelse mening i det folk skal "udsættes" for i en arbejdsprøvning, og at det skal være som et "almindeligt" job, selvfølgelig med de skånehensyn der nu er...

Hvis man bare bliver sat til at flette julehjerter, så har jeg problemer med at se at det kan bruges til noget som helst, mindre borgeren er formningslærer...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 19:58   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht fx aktiveringer, så sagde en sagsbehandler engang til mig, at en aktivering ikke måtte være spændende, den SKULLE præcis, være så kedelig og dum, at folk følte sig til grin og meget hellere ville i arbejde (og få mening og indhold).....

De steder jeg har været i arbejdsprøvning har faktisk været ok. Men aktiveringerne var som sagsbehandleren sagde, meningsløse, dumme og under al kritik.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 23:39   #18
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Man kan finde mange priseksempler på google

ChangeMakers
Pris: Kr. 2.195,- pr. uge ekskl. moms.
Særlig tilrettelagt virksomhedspraktik
http://changemakers.dk/?page_id=1102

Espelunden
Rebus Nord 4000,- pr. uge
Se flere priser her:
http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=58946
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:59   #19
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Ricky M

Jeg kan kun se at en arbejdsprøvning giver mening hvis man prøver kræfter med den slags arbejde som arbejdsgiverne skal bruge personale til.
Formålet med arbejdsprøvningen er jo at finde ud af om folk kan klare et job og forsørge sig selv.
De ser osse hvor mange timer man kan arbejde og om skåne-hensyn er nødvendigt.

Er der noget krav til uddannelse for personalet der står for arbejdsprøvningen og regler for hvad de må udtale sig om ?

Jeg har beskrevet en anden meningsløs arbejdsprøvning her på K10 – har du en mening om den ?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17723


Til helenekr

Den sagsbehandler forstår ingenting.
Hvis folk i arbejdsprøvning/aktivering finder ud af at der findes spændende jobs så får de måske lyst til at søge arbejde.


Til Ida

Tak for flere eksempler som viser at jobfirmaer kan tjene mange penge på at fylde et lokale op med ledige der bygger spaghetti-tårne eller ’klippe klistre collage’.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 13:35   #20
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
uha jeg er lige pludselig meget glad for mine 3 virksomhedspraktikker / arbejdsprøvninger....For mig skal der i høj grad være en mening med det jeg laver, ellers kan jeg ikke se den store sammenhæng ude i "det ordinære arbejdsmarked"...
Jeg tror jeg går helt i selvsving hvis jeg bliver sat til det - det kan jeg måske gøre med mine børn, men det kan i mine øjne ikke stå som en arbejsprøvning...

Kan godt være det bare er mig, men bare fordi man er sygemeldt af den ene eller den anden årsag behøver vi ikke at blive gjort grin med.....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad koster en speciallægeerklæring? Nightshade Alt det andet 11 16-05-2017 17:42
Hvad koster en FJ nu, og efter nytår? aid Spørgsmål ang fleksjob 5 26-10-2012 14:34
Hvad koster sagsbehandling? Vanilje Politik og Samfund 11 22-06-2012 17:48
Hvad koster førtidspension? Tante Ana Politik og Samfund 14 22-02-2012 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension