K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2007, 23:07   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Privat forsikring tab af erhversevne

Jeg har gået sygemeldt siden d 1/4-06 pågrund af at jeg har fået 2 diskusprolapser i lænden ,det blev bekræftet dec 2006 da jeg blev Mr scannet, da det er en løfteulykke er den anmeldt som arbejdsskade ,men hos ask tager det jo lang tid ,ved vi.Men heldigvis har jeg min egen private forsikring som jeg får udbetalt 5400 kr fra netto pr md, samtidig med at jeg får sygedagpenge 10600 knetto pr md .Jeg håber på at få folænget sygedagpengene et ½ år ,men så er det såvidt jeg kan forstå også slut med sygedagpenge forever ? Da jeg er håndværker og kun har en 9kl ser det lidt dårlig ud med omskoling .Jeg har da heldigvis min læges opbakning i at et flexjob er bedst for mig ,nu mangler jeg bare kommunens ? Det store spørgsmål er nu :Hvornår kan mit forsikrings selskab tillade sig ,at stoppe min udbetaling og præmfritagelse ? måske den dag min sagsbehandler visitere mig som flexjobber ,jeg ved det ikke ,men en ting ved jeg der skal penge til når man har 3børn.
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 00:04   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Privat forsikring tab af erhversevne

Forsikringer kender jeg nada til desværre...

Men mon ikke der kommer en på banen med et svar til dig
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 13:02   #3
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Privat forsikring tab af erhversevne

Citat:
baldur skrev:
Men heldigvis har jeg min egen private forsikring som jeg får udbetalt 5400 kr fra netto pr md....
Hej Baldur

Hvad hedder den private forsikring du havde tegnet? Er det forsikring ved sygdom? Eller forsikring ved tabt arbejdsevne; invaliditet eller ....?

Alt det du spørger om burde stå i din forsikringspolice, men som regel med "meget småt" og derfor er det faktisk en god idè at gå på http://www.forsikringsoplysningen.dk og prøve at finde evt. generel information.

Endnu bedre er at ringe til dem og bede om en forklaring på netop den forsikringstype du havde tegnet. Man skal blot have sin police ved hånden så man ved præcis hvad man skal svare når de spørger om forsikringstypen.

Ellers er alt anonymt og du skal ikke oplyse om om noget som helst personligt såsom det fulde navn, cpr-nummer eller forsikringsselskab/policenr.

Selv om hjemmesiden er etableret af alle forsikringsselskaber i fælleskab - er det min oplevelse at de er meget omhyggelige med deres oplysninger og meget ofte endda - lyder upartiske og på spørgerens "side".
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 13:28   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: Privat forsikring tab af erhversevne

Hej baldur

jeg tror ikke forsikringen stopper fordi du kommer i flex, det kommer helt an på hvad du har forsikret dig for om året, eks. du har forsikret dig for 350.000 hvis du bliver syg eller skadet og så får du f.eks 250.ooo for det flexjob så er der stadigvæk 100.000 om året som forsikringe udbetaler, som sagt så kommer det helt an på hvor meget du har forsikret dig for.

håber du kan bruge det til noget

det skal mærkes at vi leverB)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 14:39   #5
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Forsikring

Jeg har selv en forsikring hos danica der hedder tab af erhvervsevneforsikring. Da jeg gik sygemeldt var den præmiefri og med fuld dækning. Da jeg blev visiteret til fleksjob måtte jeg lige tage dem i lære om deres egne betingelser. Jeg får nu ½ dækning men er ikke præmiefri. Mange pensionsselskaber forsøger at unddrage sig når man bliver visiteret til fleksjob, og mange steder har de ændret i betingelserne, netop for fleksjobvisiterede. Jeg kan kun give dig det godt råd at vente og se tiden an hvad de agter at gøre. Ellers så læs betingelserne godt igennem og find den lovparagraf, der giver dig ret til udbetaling også selv om du har fået fleksjob. Jeg for mit eget tilfælde er jo ikke blevet rask af at få tilkendt et fleksjob, og det bliver du jo heller ikke. Derfor mener jeg at du vil få udbetalt disse penge. Held og lykke
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 16:10   #6
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et ømt område

Jeg formoder at det er en Arbejdsevneforsikring du modtager udbetaling fra, og udbetalings størrelse og tid, skal fremgå af policen.
Har du svært ved selv at tolke denne police, bør du som andre også har foreslået søge hjælp gennem forsikringsrådgivningen.

Som reglerne er i dag kan kun medlemmer af A-kasse tegne en sådan forsikring, og det mener jeg er urimeligt, da fleksydelse ikke juridisk bliver opfattet som en A-kasse.

Formålsparagraffen i socialloven siger, at en hver borger har pligt til at tage vare på egne handlinger, og så laver man en lovgivning som udelukker et område for at overholde loven.

Jeg skrev sidste år til folketingsmedlem (S) Jytte Andersen omkring dette område, da min samlever og jeg erfarede at vi som fleksjobber ikke havde nogen mulighed for at forsikre os mod yderligere sygdom, og netop var blevet ramt af livstruende sygdom.

Hun skrev tilbage at hun gerne ville bruge vores "Case" i fremtidige forhandlinger for ligestilling af fleksjobbere på dette område.
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2007, 18:21   #7
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
RE: Privat forsikring tab af erhversevne

hej hvad jeg ve af er at hvis det er igennem dit ajb du er forsikringet.stopper de den dag dit men bliver fastsat.det gjor de for mig så man er lidt på herres mark til de fast sætter erhvervsevnetabet.det har jeg vente på i over to år nu
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2007, 22:45   #8
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
RE: baldur

[danica den køre frem til når du bliver 60 år den fors, tab af ehv det bliver måske sat lidt ned inden jeg fik flex udbetalt ca 4900 pr md nu får jeg ca 2259 kr til jeg bliver 60 år kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 17:54   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Privat forsikring tab af erhversevne

Citat:
baldur skrev:
Jeg har gået sygemeldt siden d 1/4-06 pågrund af at jeg har fået 2 diskusprolapser i lænden ,det blev bekræftet dec 2006 da jeg blev Mr scannet, da det er en løfteulykke er den anmeldt som arbejdsskade ,men hos ask tager det jo lang tid ,ved vi.Men heldigvis har jeg min egen private forsikring som jeg får udbetalt 5400 kr fra netto pr md, samtidig med at jeg får sygedagpenge 10600 knetto pr md .Jeg håber på at få folænget sygedagpengene et ½ år ,men så er det såvidt jeg kan forstå også slut med sygedagpenge forever ? Da jeg er håndværker og kun har en 9kl ser det lidt dårlig ud med omskoling .Jeg har da heldigvis min læges opbakning i at et flexjob er bedst for mig ,nu mangler jeg bare kommunens ? Det store spørgsmål er nu :Hvornår kan mit forsikrings selskab tillade sig ,at stoppe min udbetaling og præmfritagelse ? måske den dag min sagsbehandler visitere mig som flexjobber ,jeg ved det ikke ,men en ting ved jeg der skal penge til når man har 3børn.

hej Baldur jeg har fundet denne skrivelse om forlængelse af sygedagpenge og den nye lov der kommer, håber du kan bruge det til noget...B)

Ellers må du stille dit spørgsmål igen...for jeg ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål ?

http://www.handicap.dk/rapporter_notater/infopapir_lbr
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samspil med privat tegnet forsikring ved tab af erhvervsevne Kaput Alt det andet 3 11-10-2013 17:45
tab af erhversevne og depresssion nielsen69 Alt det andet 1 20-09-2013 09:17
Pension fra privat forsikring tae Lotus80 Alt det andet 2 25-01-2013 13:40
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Påvirker udbetaling fra en privat tegnet forsikring min førtidspension? felbobs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 19:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension