K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 17:26   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Carolines, Pensionsnævnet mødes måske engang om måneden, måske hveranden eller tredie alt afhængig af hvilken kommune man bor i.

Mht. din sag, der har det åbenbart haft det sammen fald at samme dag som din sag blev rejst/indstillet til pension, der var der møde ved pensionsnævnet og de tilkendte dig pension.

Håber at du er tilfreds hermed.

Det andet du nok taler om er sagsbehandlingen, som jo finder sted forinden indstilling og ja den er MEGET forskellig fra kommunen til kommune, sagsbehandler til sagbehandler osv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:33   #12
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.

Men hvorfor er det sådan - det er vel, trods alt, de samme regler og love der gælder alle steder?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:33   #13
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Carolines Tillykke hvor må det være skønt at få ro på nu

jeg er selv ved at søge en paragraf 17 har lige sendt ansøgningen ind i dag så min sagsbehandler for den på Mandag pyhh hvor er jeg spændt.

hvor langtid går der normalt fra sagsbehandleren modtager min ansøgning til at sagen bliver rejst ?

Caroline var det en 17 eller 18 du søgte ?

vh katrine

Min sagsbehandler siger at hvis jeg søger pension så for jeg min sag afsluttet i år øhh jow okay min søster gik 6 år inden hendes pensions sag blev afsluttet
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:38   #14
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Katrine, jeg tror det var en §18 - er det ikke det når det er sagsbehandleren der indstiller?

- pøj pøj med det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:40   #15
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jov så det en 18
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:41   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.

Men hvorfor er det sådan - det er vel, trods alt, de samme regler og love der gælder alle steder?
Næhh fatter det heller ikke for man burde jo være lige syg for at få pension alle steder.

Jeg er selv på vej mod min anden indstilling siden jeg "røg ud" af systemet i 2007 hvor sdp. lukkede for mig og det er en hård kamp.

Det handler jo om menneskelige vurderinger hele vejen. Hvad skriver lægerne, hvordan tolker lægekonsulenten dette og sagsbehandlerne samt hans/hendes team ikke mindst.

Jeg ved ikke om det er fordi at du/man nu selv efter tilkendelse af ftp. sidder og tænker på om der ikke er andre der burde komme foran een?! Altså en slags dårlig samvittighed??

Der er nok ikke andet for end at acceptere at sådan ligger landet. Tænk sig alle de syge på kontant hjælp der ikke har kræfter til at følge op på deres sag. Mange af dem burde jo reelt være på ftp. Jeg ville af alle dage ønske at jeg havde kræfter til at at hjælpe dem, men det har jeg ikke desværre.

Så det er der jeg er, det kan godt være at det for nogle går lettere i nogle kommuner end andre, men jeg ville hellere se til at få hjulpet dem der er helt fortabt. De når aldrig at rejse deres sag, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:49   #17
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Hmm, umiddelbart er jeg blot nysgerrig på området - fordi jeg syntes det er virker ret underligt der er så stor - og meget markant - forskel.

Sådan bør det jo ikke være, i et land med de samme love hele vejen rundt.

Enteneller, jeg håber du får den hjælp du har behov for :-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:59   #18
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
For mit vedkommende var det en vikar, der startede sagen.

Hun sendte sagen samme dag hun havde opdateret min ressourceprofil - med bemærkning om at mine egne rettelser/tilføjelser kom senere.

Sagen var så oplagt at det ikke var nødvendigt at gøre det store ud at partshøringen, det jeg var uenig i havde ingen betydning for sagen.

Havde jeg ikke haft denne fantastiske vikar er jeg sikker på at jeg ikke var tilkendt pension, men stadig blev kørt rundt af den oprindelige sagsbehandler, og at min stress og belastningsreaktion var endnu mere forværret
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:16   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
CAROLINES
jeg ved ikke hvad det skyldes..mit tog 4.5 år fra ulykke til ftp..det synes jeg ikke var hurtigt,men jeg var hele tiden igang og fik sdp.
men da jeg var stationær og der ikke var andre udveje gik det hurtig..jeg kostede også..jeg var heller ikke i arbejdsprøvning
jeg tror mit skyldes de ville ha mig færdig - men jeg er hele vejen igennem blevet behandlet fair,..
jeg kendte ikke k1o da min sag kørte,men fik et chok da jeg kom herind..jeg troede mit var normalt,men det er jo faktisk mere unormalt.selvom det var sådan det altid burde være

stribe ftp.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:18   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.

Men hvorfor er det sådan - det er vel, trods alt, de samme regler og love der gælder alle steder?
Ja men de har forskellige tidspunkter hvornår de mødes

men nu kender jeg ikke din sag, så der ligger jo mere bag end lige et par dage
men er en §18 kan jeg forstille mig.

så folk ikke tror man kan få pension på et par dage

men rart og se det kan gå stærkt når man først er indstillet
tillykke med den ro det forhåbenligt vil give
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et hurtigt spg. shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-07-2012 12:15
Lge et hurtigt ? Gunell Alt det andet 2 02-02-2010 00:07
HJÆLP phhmw Hurtigt! phhmw Alt det andet 17 14-06-2009 10:34
Det gik hurtigt!! Despina Din historie 1 05-06-2008 09:02
Et hurtigt spørgsmål!!! cl8 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-11-2007 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension