K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2010, 21:22   #81
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det at de nu "officielt" har påbegyndt en sag om fp betyder, at din sag nu er sendt til pensionsnævnet (eller hvad de nu kalder det i din kommune), som så har 3 mdr. til at beslutte, om du skal tilkendes fp (som der også står i brevet).

Så alt er i den fineste orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:38   #82
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Helle og Vovse
1000 tak, og ok så er det jo bare at vente til d 26.8 …….tror altså at jeg vil gå og være vildt nevøs ind til jeg får svaret, for det kommer jo nok ikke d 26.8….

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:41   #83
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej Helle og Vovse
1000 tak, og ok så er det jo bare at vente til d 26.8 …….tror altså at jeg vil gå og være vildt nevøs ind til jeg får svaret, for det kommer jo nok ikke d 26.8….

Hvis du ikke når at få svar d. 26., så burde du kunne få det dagen efter ved at ringe eller maile til sagsbehandleren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:45   #84
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ikke når at få svar d. 26., så burde du kunne få det dagen efter ved at ringe eller maile til sagsbehandleren.
nu har jeg ikke mail adresse til sagsbehandleren, øv og jeg har jo et lille problem med at ringe, med min kunstige hørelse, vil se om jeg kan få min mand til at ringe jeg vil jo ikke kunne holde ud at vente.....
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 12:40   #85
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
fik lige fat i socialrådgiveren i min fagforening på mail i dag, og vi har aftalt at tale sammen lige efter d 26.8

Hun vil så også finde ud af hvor meget jeg vil kunne få om måneden fra Pensam hvis jeg får ftp....

Og så ved jeg ik om jeg har fået skrevet om min genoptrænings sag, center for hjerneskade har jo søgt et 12 ugers genoptrænings forløb til min, de sendte sagen til handicap afd i kommunen i begyndelsen af dette år.....men men vi hørte ingenting, så socialrådgiveren på center for hjerneskade rykke kommunen, og det viste sig at min sag var blevet VÆK hun anbefaldet mig så at kontakte dansk handicap forbund, og DUKH, det gjorde så at sagsbehandleren i handicap afd på kommunen har fundet min sag, men først for en månede siden, men forhåbning sker der så noget der også nu, for som min egen læge siger, "Hanne du skal have genoptræning, i følge loven, for du har ingen fået efter den blodprop" men hun siger også at hvis der bliver ved med at gå hårknude i den sag vil hun også godt gå ind i den, men vi venter lige og ser hvad de andre kan gøre......
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 17:19   #86
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vælg dine kampe.....

Kære Smidt

som Hejdien tidligere har rådet dig.

Men efter at have læst alle dine tråde kan jeg se at ifb med genoptræning, som hjerneskadet, er der begået utilgivelige fejl.

Men det skyldes sandsynligvis dit komplicerede forløb med operation etc.

Men lovgivningen nævner tydeligt at ved hospitalsophold SKAL patienten FØR udskrivning have en skriftlig genoptræningplan i hånden samt en koordinator som varetager kontakten til kommunen. I de tilfælde hvor lægerne mener at en sådan genoptræningsplan er berettiget. Hvilket i dit tilfælde må siges at være aktuel. Det er nævnt i din tråde helt tilbage i begyndelsen af 2009.

http://blodpropihjernen.dk/social-op...treningsplaner
http://blodpropihjernen.dk/social-op...z/genoptrening

Kommunen har herefter pligt til at igangsætte den krævede genoptræning og her rette sig efter Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som omhandler kommunalpolitikernes pligt til at vedtage sagsbehandlingsfrister og offentliggøre disse. Se om du kan finde din kommunes sagsbehandlingsfrister for genoptræning.

Håber det går godt med din tinnitus og svimmelhed. At du er hørehæmmet er IKKE dit problem men dine omgivelsers.... tænk lidt over den.
Bemærker at du ofte roser din mand. Hils ham fra mig og sig at han skulle tænke lidt om han ikke skulle interessere sig for fodzoneterapi...som jeg garanterer at du kan have glæde af når det hele bliver lidt for meget.

Husk jeg er inde i samme rum som du.....og ved alt om hvad du har været igennem vedr hørelse, spændinger, tinnitus og balanceproblemer.

I morgen skal du tænke på at hver gang din tunge er klistret til din gane.....er du anspændt. Tungen skal ned og ligge i undermunden. Et lille trick jeg har lært i Høreforbundet.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-08-2010 kl. 17:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 18:02   #87
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Smidt.. for ikke ret lang tid siden fik vi en årsopgørsel fra Pensam.. der stod hvilket engangsbeløb du ville få i tilfælde af ftp og ligeledes hvilket beløb du ville få pr mdr..

Og jeg håber og ønsker for dig at du snart begynder på genoptræning
Knus Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 16:22   #88
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Peter

Ja det er helt rigtig at jeg skal vælge mine kampe, det gode råd som Hejdien gav mig har jeg også prøvet at efterleve…. Ok ind i mellem kan det så være lidt svært for mig selv at finde ud af hvad kampe jeg skal kæmpe og hvad jeg ikke skal, en kamp jeg valgte fra er hjælpemiddeler, det eneste jeg tog en kamp omkring der var et meget vigtig hører hjælpemiddel som jeg skulle bruge i min daglig dag det tog over et år før jeg fik det, og jeg blev vildt forvirrede og stresset, så sådan noget som stok, 3 hjulet cykel og rollator har jeg selv købt for de penge jeg fik ved kritisk sygdom …….

Hold da op Peter synes det er vildt flot du har læst alle mine tråde, håber du kan fornemme jeg løfter hatten for dig Og ja jeg kan kun give dig ret der er begået utilgivelige fejl fra begyndelsen med genoptræning til mig, Hvidovre hospital har helt klart fejlet her..

Og ja det skyldes sikkert at fokussen var størst på min miste hørelse, og at jeg skulle opereres.

Jeg har lige været inde og kikke på handicapcenter København, da det er der ansøgningen om genoptræning er sendt til, det jeg kunne læse mig frem til er at sagsbehandlingsfrister er 2-4 uger efter de har modtaget ansøgningen, og den må jo siges at være overskredet med mange uger/måneder, men de påstår jo at de først har fået sagen for 1 månede siden……. Lidt underligt for ca. 3 måneder siden kontakte jeg handicapcenter og damen jeg talte med sagde at hun godt kunne se at de havde fået en ansøgning fra center for hjerneskade på mit navn og cpr. Nr. men hun da ikke kunne forstå hvorfor de havde fået den, da de kun tog sig af handicappet Så lige den kamp har andre så taget over, for med min hjerneskade kan jeg slet ikke overskue sådan noget… og må indrømme at DUKH og dansk handicap forbund er super.

Omkring min tinitus det er det samme, men har opdaget at det bliver 100 gange værre når jeg stresser op, så det prøver jeg på ik at gøre, og har lavet en aftale med manden og yngste sønnen, hvis de opdager jeg f.eks. kører mig selv op, eller glemmer at få hvilet nok i løbet af dagen, så har de lov til at sende mig ind og hvile, eller minde mig om at jeg skal tage det roligt

Svimmelheden fik jeg jo lægelig svar på den er kronisk, nogle dage mærker jeg ikke så meget til den, jeg skal bare huske at få hvilet for ellers liner jeg en der har drukket 3 flasker vin, jeg har så selv lagt mærke til at hvis jeg bliver presset meget f.eks. i de arbejdsprøvninger jeg var i blev det meget værre…..

men svimmelheden er jo bla. en at de ting center for hjerneskade mener de vil kunne genoptræne op så det ikke er så slemt som nu, de siger at jeg vil nok altid være svimmel, men med genoptræning skulle det kunne blive beder, det samme med min træthed der vil de også kunne træne nogle af mine center i hjernen op så jeg vil kunne få en tålelig hverdag.

Den med tunge der klistret til min gane, det viste jeg ikke, nu har jeg så været opmærksom på det i dag…. Og min tunge sidder næsten hele tiden klister fast i min gane, den vil jeg lige arbejde med

Mange hilsner
Hanne


Hej Lone

Jo jeg har også fået en årsopgørelse fra Pensam, men problemet er at de nu påstår at jeg ikke er berettet til det beløb som står på opgørelsen, men heldigvis er socialrådgiveren i min fagforening super dygtig hun har hjulpet min gennem hele min sag, så den kamp må hun tage for mig.

Knus Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension