K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2010, 10:47   #11
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
kan ikke mere

Er lidt nede i kul kældren for tiden, skulle ellers have nydt 14 dages ferie med mine unger, men det endte med nærmest at blive et smerte*******, min kone skulle arbejde i hele ferien, så hos hende var der ikke meget at hente i dagtimerne, og når hun så kom hjem var hun også total smadret.

jeg er meget ked af, for når man ikke endgang kan klare sine egen unger uden at bede om hjælp til at passe dem, så mener jeg efterhånden at det hele kan være ligemeget, jeg har tænkt meget på hvad fremtiden vil bringe, for det eneste komunnen jo ville er at presse en ud i arbejde, selvom at jeg kan mærke på mig selv at det jeg har brug for er fred til at samle kræfter til at kunne få en nogenlunde hverdag til at fungere.

jeg ved godt at der ikke er nogen af jer der kan give mig svar på hvad der skal ske i fremtiden, jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre. ud over at skrive her
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 11:28   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det er også godt at du skriver det her, for vi andre, som læser med på din tråd føler virkelig med dig, og vi vil gerne give dig al den opbakning og støtte vi kan, for enten er mange af os i samme situation, eller også har vi været der, og kan godt forstå hvorfor du er røget ind i en depression og er meget langt nede.

Men jeg synes du skulle bede om journalindsigt for den specialllæge lyder mig til at være temmelig overfladisk. Jeg ved godt det er svært når man er deprimeret, men du må ikke give op, for du har gjort alt for at bedre dit helbred og kan sq ikke gøre for at du ikke får den optimale behandling af læger og sygehuse

Jeg er selv smertepatient (nakke, skuldre, ryg), så jeg ved hvordan smerter kan tage pusten fra selv det mest ukuelige menneske.

Jeg håber du fik en ordentlig behandling af kommune og læge; men aner det ikke er gået så godt?

Er du i smertebehandling, for jeg har også haft et h..... med smerter, hvor jeg kom til at snerre ad mine omgivelser, og det har taget tid at finde smertestillende medicin der virkede og som jeg kan tåle; men det er nok der du skal gøre en indsats nu, for man kan blive fuldstændig vanvittig af smerter og så også skulle slås for at komme i behandling samt slås med kommune der bare stiller krav

Du har jo normalt en uforlignelig humor, og den er dit bedste våben i det her såkaldte 'velfærdssystem'( ), så det er vigtigt du får gjort noget ved smerterne. Hvis din læge også er et paphoved, så skift læge, for det er ikke til at have med at gøre, hvis man ikke har sin læge som god behandler og med på ens banehalvdel!!!

Skriv endelig igen, og fortæl lidt om, hvad der sker i øjeblikket!

DE varmeste hilsner og en masse fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 09:59   #13
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
kan ikke finde ud af hvad deres plan er.

jeg snakkede med job-vejlederen der hvor jeg er i job-prøvning, og han siger at jeg har for lidt timer til at det hedder flex-job, og sagbehandleren på arbejdsmarkedscentret siger at jeg ikke kan få pension, så hvad der sker ved jeg bliver nok en af dem der er for syg til flex, men for rask til pension.

sidst jeg var til opfølgningsmøde aftalte vi at der skulle være et nyt opfølgningsmøde her midt i januar, men har endnu ikke fået nogen tid, kan det godt passe at de må trække det ud mht hvornår jeg får besked om mødet, for jeg har det bedst med at vide det i god tid så jeg kan planlægge min dag efter at skal til møde.

jeg er frustrert, fordi jeg har fået afvide at mine lidelser er stationær, og behandlingsmulighederne er utømte

er der nogen der ved noget om antidepresiv medicin som smertebehandlingsmiddel ?
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 12:38   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser
jeg snakkede med job-vejlederen der hvor jeg er i job-prøvning, og han siger at jeg har for lidt timer til at det hedder flex-job, og sagbehandleren på arbejdsmarkedscentret siger at jeg ikke kan få pension, så hvad der sker ved jeg bliver nok en af dem der er for syg til flex, men for rask til pension.
Jeg er også i flere år blevet tudet ørerne fulde om at jeg ikke er syg nok til pension, men nu har jeg den altså.


Man kan ikke være for syg til flex og for rask til fp.
Hvis man er for syg til flex så er det fp.

Hvor mange timer kan du klare om ugen, og samtidig have et liv?

Husker du at skrive en detaljeret dagbog nu hvor du er i arb.prøvning, også efter arbejdstid?
Dagbogen vil være din dokumentation.

Og du har ret til også at have et liv efter arbejdstid.

Har du en god/jævnlig kontakt til din læge?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 13:31   #15
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
stort set siden jeg startede på det værksted jeg er nu har jeg ført en slags log-bog på hvornår jeg jeg gør hvad i det arbejdsmarkedscenter, jeg har ikke hvad jeg laver der hjemme da jeg efter job-prøvning har for mange smerter til at jeg kan koncentrer mig, jeg er pt ved at dele hver del op for sig, så de kan se hvad jeg bruger min tid på ude på arbejdsmarkedscentret, og lige pt er jeg nået igennem de første 7 uger på den tid jeg har brugt på selve job-prøvningen og det samlet resultat af dette er ialt 33 timer, hvilket giver et snit på 4,7 timer, jeg vil tro at det samlet antal timer jeg bruger med job-prøvning møder med fysen og phygologen o.s.v kommer op på mellem 10 og 12 timer, og med hensyn til mine lægebesøg er jeg hos lægen ca 1 gang om mdr
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 14:17   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fodfolket puha en omgang du er igennem desperation og frustration nærmest lyser ud af dit indlæg


Det er helt utroligt at man som kommune kan få folk helt drevet ud hvor mange af os kommer med depression og stress til følge.

Men læs hvad Trold skriver hun har også i mange år fået at vide at hun ikke kan få pension , jeg kan huske da web i sin tid søgte pension måneden før han fik sin pension var vi oppe til møde på kommunen (i forbindelse med at vi havde klaget over sagsbehandling) der var undskyldninger i lange baner der var forklaringer og hvor er det synd for os taler , fra sagsbehandlere som leder men alligevel var de sidste ord der kom ud af deres mund inden vi forlod lokalet...

vi er nød til at sige at hvis du fastholder din pensions ansøgning så er det helt sikkert et afslag og så stopper vi din ledighedsydelse

han fastholdt den alligevel og en måned efter var han på førtidspension-

Lad dem ikke drive dig derud hvor det hele bliver håbløst søger de ikke den pension til dig indstiller de dig ikke så er der mulighed for at søge på forliggende grundlag desuden kan du sagtens komme ud for at de søger den til dig men de skal først se hvor langt de kan presse dig ...


Dine læger er enige i at alle muligheder er udtømte
og du ved selv at du ikke kan mere, det er jo bemærkelsværdigt at kommuner altid skal have så mange udtalelser og papir og de eneste de ikke vil tro og lytte til er de mennesker der lever med sygdomme af div arter

Hvor lang tid skal du være i arbejdsprøvning endnu ?

Hvis du ikke kan skrive hvordan din dag går derhjemme så skriv det , skriv kort og godt jeg har ikke mulighed for at skrive hvordan min hverdag går hjemme da jeg har for mange smerter efter endt arbejdsprøvning...

Det du skriver om hvordan du har det når du kommer hjem får mig til at tænke på om ikke du måske giver for meget af dig selv i den arbejdsprøvning?

Vi er mange herinde der krydser fingere for at det snart er overstået for dig og du får den fred du har brug for , husk som også trold skriver der er ikke noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension og det er der jo så også lige kommet en civil dom på .

Så op med humøret selv om det kan være svært , og bliv ved med at arbejde hen mod den pension , alle kan jo se at det er det der skal til kun kommunen kan ikke og det er simpelthen fordi det er deres arbejde at sørge for at du ikke længere ser det som en mulighed ...

Ingen kan spå om fremtiden men jeg kan for min del ikke se hvad det kan ende med andet end en pension og der er lys for enden af tunnelen for det kan ikke blive ved , det vigtigste er bare at du selv holder gang i din sag så de ikke kan lægge dig hen i en syltekrukke og glemme alt om dig der ...

Held og lykke med det hele , og husk så at vi også er her for at du kan læsse af , om ikke andet så kan du være sikker på at de fleste her kan sætte sig ind i den følese du sidder med vi har alle været der på et eller andet tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 14:57   #17
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Tak for de opmuntrene ord

jeg er bare så forvirret, igår ved fysen brød jeg sammen og storetudet, og det skal der eller meget til at jeg skal, det er nok derfor jeg pludselig ikke kan finde hovde og hale i det hele, og ja jeg har nok givet for meget af mig selv til job-prøvningen i starten, men når jeg nu sidder og laver de fremmøds sedler kan jeg jo se at mine timer bliver mindre og mindre for hver uge, og mit hovde kan slet ikke følge med mere, og min kone har også opgivet at følge med mere, jeg håber på at jeg snart får en dato hvor jeg kan se en afslutning på det hele
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 22:29   #18
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
snak med jobvejleder/konsulent

nu har jeg været hjemme en del timer, fået tænkt og snakket med konen om dagens begivenheder, da jeg var ude på AMC idag fik jeg en snak med en af jobkonsulenterne, og iflg hende mener hun ikke at jeg har timer nok til at kunne klare et flex, og hun mener at det bedste for mig vil være pension (ordet blev sagt meget lav da de jo ikke må nævne det som mulighed)

hun gjorde mig glad da hun sagde at det tydligt kunne ses at det ikke var mit hovde der fejler noget,

jeg sidder pt og arbejder på en detaljeret udredning over hvad mine timer bruges på, også er det jeg kom til at se at jeg i den periode hvor jeg har ført log-bog har haft en enkelt dag hvor jeg rent faktisk var der længer tid end de timer jeg skulle være der, er det noget de vil hænge sig i, når jeg alle andre dage er gået hjem før tiden p.g.a smeter
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 22:42   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan udmærket forstå at du har problemer med dagbogen, jeg hadede det som pesten i de 3 mdr. min praktik varede.

Men bagefter udtalte min jobkonsulent, at selvom jeg kun havde været i praktikken max. 8 timer om ugen var det hans indtryk, at jeg havde "spændt buen" på hjemmefronten.
Og det var på grundlag af min dagbog.

Prøv evt. om du kan skrive dagbog bare for nogle ganske få dage (som ligner de fleste/værste), eller om din kone kan skrive lidt om hvordan du fungerer derhjemme, sådan lidt i dagbogsform.

Det kan også være en fordel hvis du, i dagbogen, sætter nogle tal som viser hvor ondt du har på en skala fra 1-10.

Jeg ved at det er sejt, men det gælder jo om at gøre alt hvad du kan for at bevise hvordan det hele hænger sammen.

Det er sg* næsten lige som en retssag (beviser og alting), her er man bare ikke uskyldig til det modsatte er bevist.

Når de begynder på al deres gejl (du er ikke syg nok til fp o.s.v.) så har du efter min mening 2 muligheder.
Enten be'r du om at få det på skrift, eller også lukker du bare ørerne og tænker dit.

Der skete et eller andet mærkeligt, må meget gerne lægges sammen med tidligere indlæg.

Smerteskema som findes under nyttige links: http://www.k10.dk/media/smerteskema.txt

Jeg tror ikke de vil hænge sig i at du en enkelt dag var der længere, det bør bare være et bevis på, at du har gjort hvad du kunne.

Sidst redigeret af Stezu; 05-01-2010 kl. 22:52. Årsag: indlæg lagt sammen
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 23:30   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan kun sige at trolds smerteskema hjalp mig meget , det gjorde at vi ikke sad og snakkede forbi hinanden længere når jeg sagde at jeg havde smeret som en 6er feks så kunne de kigge i skemaet og se hvad det var og hvad det drejede sig om, jeg havde også store problemer med min dagbog og det at få det til at gå op i en højre enhed , til sidst fik jeg den geniale ide at de dage hvor det var værst og jeg simpelthen ikke kunne få skrevet, der indtalte jeg til en mp3 optager og så skrev jeg det ind på en mere frisk dag ...

Nogen gange havde jeg det sådan når jeg kom hjem at jeg tænkte hallllooooo sofa og jeg skriver bare i morgen , det kan jeg godt huske men dagen efter kunne jeg ikke huske en bjælde .... så optag hvis du ikke kan skrive en dag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Jeg er bliver kørt over ende af en sociallæge. lola44 Alt det andet 31 03-11-2010 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension